Opsætning af GPRS og email på min Ericsson~
Fra : Jan

Dato : 04-03-04 15:13

Hejsa

Hvordan får jeg sat min mobil op til at kunne sende og modtage emails.
Har prøvet via Sonofons hjemmeside og følge den der - men kan alligevel ikke
finde serveren når den skal tjekke mail.

Har selvhenter abonnement.

Nogen der kan hjælpe mig

Jan

Fra : Martin

Dato : 04-03-04 17:01

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev :

>Hvordan får jeg sat min mobil op til at kunne sende og modtage emails.
>Har selvhenter abonnement.

Kan man få GPRS til selvhenter?
I alle tilfælde skal GPRS aktiveres. Hvis ikke der er en blå "kile"
ovenpå de søjler der viser forbindelseskvaliteten, er du ikke på GPRS.
Ring til kundeservice, det går meget hurtigere end tilmelding via
hjemmesiden.
Når først du er tilmeldt går det rimeligt nemt vha deres automatiske
opsætning. Husk at du skal bruge sonofons SMTP-server og ikke din egen
udbyders, øvrige indstillinger er som på PC.

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 18:43

> [...]
ikke
> finde serveren når den skal tjekke mail.

Det er ikke muligt at benytte GPRS2Go med Selvhenter før om et par måneder.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Johnny

Dato : 04-03-04 18:44

Jan wrote:

> [...]
> Har prøvet via Sonofons hjemmeside og følge den der - men kan alligevel ikke
> finde serveren når den skal tjekke mail.

GPRS virker ikke til Selvhenter endnu. Det kommer i løbet af Maj måned.
Du skal derfor bruge WAP GSM opsætningen indtil da. Bemærk at du så
kører til WAP minuttakst.

Og husk at du skal sætte SMTP til mail.sonofon.dk, når du sætter mail
delen op.

--
Mvh. Johnny
Telefoner: Siemens MC60/S55/M50

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers