Deus ex 2
Fra : Gerner

Dato : 04-03-04 15:03

Deus ex 2 Invissible war skulle være i danske butikker nu, ihvertfald 2 af dem.

--
Gerner
852WU/3994hrs

Fra : iddqd

Dato : 04-03-04 15:36

Gerner wrote:
> Deus ex 2 Invissible war skulle være i danske butikker nu, ihvertfald 2 af dem.

Pokkers, pokkers, pokkers

Men tak alligevel for tippet.

For nogle måneder siden ville en melding af den type havde medført
jubelskrig hos mig og mine venner, men efter at havde spillet demoen
(inkl. tilpasninger) så er DX2 ligesom blevet lidt ligegyldig.

Jeg vil ihvertfald opfordre eventuelle købere til at prøve demoen og
læse anmeldelser først, for på mange måder er DX2 ikke det spil som man
havde fået stillet i udsigt i diverse foromtaler og interviews med
udviklerne!

Selv havde jeg planlagt at få DX2 hjem fra US, ligesom jeg gjorde med
DX, blot så kom der heldigvis en demo først og så var de penge sparet.

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : Martin Vollert

Dato : 04-03-04 16:46

> [...]
>
> Selv havde jeg planlagt at få DX2 hjem fra US, ligesom jeg gjorde med
> DX, blot så kom der heldigvis en demo først og så var de penge sparet.

Hvad er der da galt med DX2 ?, har selv spillet DX men har ikke set DX2
demoen endnu.
--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 04-03-04 17:21

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> wrote in message

> Hvad er der da galt med DX2 ?, har selv spillet DX men har ikke set DX2
> demoen endnu.

Der er egentlig ikke andet galt, end at forventningerne til spillet har
været skruet alt for højt op. Derudover har spillet en række tekniske
mangler, hvilket hænger sammen med, at det primært er udviklet med hemblik
på konsolmarkedet (Xbox). Det har resulteret i væsentligt mindre baner i
forhold til det første spil (da Xbox jo kun har 64 mb delt RAM), lange (og
hyppige) loadtider, forsimplet micro-management (unified ammo etc.), samt
dårlig ydelse sammenlignet med andre PC spil med ligendende grafikmotor. Men
når det er sagt, er DX2 stadig et ganske udmærket spil med mange timers
underholdning. Der er også allerede udkommet to pathces til US udgaven som
retter en del fejl og giver lkdt bedre ydelse. Endelig er der udgivet
diverse community mods der udskifter de noget usparpe textures med
højopløselige textures, samt gør det muligt at få suround sound. Tage evt.
et kig her:
http://66.193.119.177/index.php?s=f4bcbb0e560cd2a68daba1942d812bbd&c=2 ,
---
Mvh
Anders

Fra : iddqd

Dato : 04-03-04 18:53

Anders Albrechtsen wrote:

> [...]
> dårlig ydelse sammenlignet med andre PC spil med ligendende grafikmotor.

Altså som jeg ser det kunne de fint havde leveret mere af hvad de gjorde
i etteren og alt havde været fint. I stedet har de lavet en lang række
kompromiser pga. Xboxen og så prøvede de endda at foregive det ikke var
på grund af boxen, men at det istedet var for at gøre spillet bedre

Demoen er sågar blevet sendt på gaden med settings der optimere den til
en XBOX, tal om at skyde sig selv i foden!

Blandt de største problemer jeg ser er:

- Meget, meget små baner.

- Stærkt reduceret rollespilfornemmelse. Skill systemet er væk og bio-
upgrades er lettere at få og man er ikke nødt til at fravælge noget.

- Inventory systemet er reduceret til simple slots. En pakke tyggegummi
fylder det samme som en kanon ergo man vælger kun efter antal og ikke
længere efter størrelse.

- Unified ammo. Samme ammo til alle våben. Kedeligt.

- Nærmest ingen konsekvenser af de valg man foretager. Man kan let
skifte side.

- Latterlig dårlig AI. Selv efter diverse jursteringer oplevede jeg den
som dårligere end i etteren.

- Mangel på atmosfære. I etteren kunne man fx. finde bøger og aviser,
det er helt væk - utvivlsomt fordi det var for svært at læse tekst på en
TV skærm altså for at tage hensyn til Xbox udgaven.

> [...]
> underholdning. Der er også allerede udkommet to pathces til US udgaven som
> retter en del fejl og giver lkdt bedre ydelse.

Jeg giver ikke meget for de patches - der er nærmest bare tale om at de
har pakket de ændringer folk på nettet havde lavet ned i nogle
officielle kasser.

For at det ikke skal være løgn, så tyder meget på at ThiefIII bliver
udsat for samme behandling som DX2

Mvh

Bruno

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 04-03-04 23:39

"iddqd" <DontUse@ThisAdress.Ever> wrote in message

> [...]
> længere efter størrelse.
>
> - Unified ammo. Samme ammo til alle våben. Kedeligt.

All disse ting skyldes optimeringer for Xbox. Xbox var lead platformen, og
derfor er det bare sådan, om man kan lide det eller ej. Det er selvfølgelig
træls som PC bruger, der helst vil udnytte sin dyrt indkøbte hardware til
det yderste. Men faktum er, at konsolmarkedet for spil rent økonomisk er
mere lukrativ end PC markedet, hvorfor de fleste spilfirmaer er nødt til at
satse helt eller delvist på konsolmarkedet for at overleve Separat udvikling
af hhv. Xbox og PC version havde selvfølgelig været at foretrække, men det
er sikkert økonomiske begrænsninger, som gjorde, at det ikke var muligt.

> - Nærmest ingen konsekvenser af de valg man foretager. Man kan let
> skifte side.

Etteren havde samme problem i endnu værre grad, idet det næsten konsekvent
bestemte, hvilken fraktion man skulle holde med (UNATCO/NSF).

> - Latterlig dårlig AI. Selv efter diverse jursteringer oplevede jeg den
> som dårligere end i etteren.

Enig. AI'en er nok spillets svageste punkt.

(...)

> Jeg giver ikke meget for de patches - der er nærmest bare tale om at de
> har pakket de ændringer folk på nettet havde lavet ned i nogle
> officielle kasser.

Den senste 1.2 patch har dog fjernet en del af de værste performance leaks.
Jeg får i gennemsnit ca. 10 frames ekstra per sekund, og spillet kører helt
flydende i 1280x1024 med 2xAA og 4x AF.

> For at det ikke skal være løgn, så tyder meget på at ThiefIII bliver
> udsat for samme behandling som DX2

Der kommer dog ikke "unified arrows" i Thief III Banerne skulle efter
sigende også være væsentligt større end i DX:IW.
---
Anders

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 06-03-04 00:02

Anders Albrechtsen wrote:

Snip

> Der kommer dog ikke "unified arrows" i Thief III

lol!

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : Gerner

Dato : 04-03-04 17:28

On Thu, 4 Mar 2004 16:45:50 +0100, "Martin Vollert" <sæt mit fornavn
foran.@plakaten.dk> wrote in dk.spil.computer:

>Hvad er der da galt med DX2 ?, har selv spillet DX men har ikke set DX2
>demoen endnu.

Jeg har købt spillet på grundlag af demoen, så jeg ser ingen fejl med spillet,
hverken gameplay eller grafik, og det kan kun blive bedre i det færdige spil.

--
Gerner
853WU/3999hrs

Fra : HB

Dato : 05-03-04 01:21

til orientering er de fleste af de nævnte fejl rettet i den europæiske
version - jvnf diverse anmeldelser i flere pc blade
samtidigt er udgaven allerede patchet ved køb - endnu en grund til at man
havde ventet på den "færdige" version
henrik

Fra : Gerner

Dato : 08-03-04 00:54

On Fri, 5 Mar 2004 01:20:38 +0100, "HB" <hbb@sportFJERN.dk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>version - jvnf diverse anmeldelser i flere pc blade
>samtidigt er udgaven allerede patchet ved køb - endnu en grund til at man

Ja, det er v.1.2.
Jeg har spillet den nogle dage nu, og der kan evt, være en bug et sted så man
ikke kan komme videre. Eller jeg gør en fejl i Trier.
Er lige gået tilbage for at se hvor det evt. går galt.

--
Gerner
867WU/4067hrs

Fra : a

Dato : 08-03-04 00:11

> For nogle måneder siden ville en melding af den type havde medført
> jubelskrig hos mig og mine venner, men efter at havde spillet demoen
> (inkl. tilpasninger) så er DX2 ligesom blevet lidt ligegyldig.

Hvor finder jeg demoen henne. Til dx2. (inv. war)
Jeg har ledt efter dem forskellige steder men kan ikke finde den.
Hilsen
Torben

Fra : Gerner

Dato : 08-03-04 00:55