Hjemmelavet opfedningskost
Fra : F Andersen & J Peder~

Dato : 04-03-04 08:58

Hej
Er der nogle, som har gode opskrifter, på opfedningskost.
Diva har altid været meget småtspisende, og vejer ikke et gram for meget. Nu
når hun er med hvalpe, ville jeg gerne have hende fedet lidt op. Har talt
med min dyrlæge, han foreslog ris, brød og torsk. Men det, gider hun ikke at
æde. Hun er meget besværlig ang. foder. Har næsten prøved, alle mærker af
foder. Leverpostej gider hun heller ikke. Har sat hende på hvalpefoder nu,
da hun er 5 uger henne. Men når hunden ikke at æde, hvad gør man så? Har
prøvet at lokke og tigge.
Håber i kan hjælpe mig.

Venlig hilsen Janni

Fra : Jytte

Dato : 04-03-04 08:51

F Andersen & J Pedersen wrote:
> [...]
> ikke. Har sat hende på hvalpefoder nu, da hun er 5 uger henne. Men
> når hunden ikke at æde, hvad gør man så? Har prøvet at lokke og tigge.

Hej Janni.

Jeg har selv haft en tæve der ikke ville spise da hun var gravid og heller
ikke den første tid efter fødslen.
Hun fik kogt kylling med lidt ris blandet i suppen. Det spiste hun når hun
blev håndfodret. Husk at komme lidt kalk i.
Du kan også komme lidt af suppen over hvalpefoderet, så smager det bedre.
Ellers prøv med råt kød og ris. Du bliver nok nødt til at prøve dig lidt
frem.

Held og lykke med det.
Hvad er det for en hund?

Hilsen
Jytte

Fra : F Andersen & J Peder~

Dato : 04-03-04 12:38

Hej tak for dit råd.
Det er en grand danois som jeg har. De er kendt for, at være lidt besværlige
ang mad. Hun skal føde 31-3, så jeg synes, det er på tide, hun begynder at
tage en smule på.

Venlig hilsen Janni.

Fra : KennelKipler

Dato : 04-03-04 10:08

"F Andersen & J Pedersen" skrev d. 04-03-04 08:58 dette indlæg :

Råt kød syns jeg lyder fornuftigt.
Men jeg fodrer også efter BARF/Raw feeding.

Lever, hjerter, kylling hvad som helst bare med en fedtprocent på
omkring de 20 samlet, så går du ikke galt i byen, vil jeg sige.
Hvad med sild? Netto har nogle rimelige nogle som dybfrost.
Hvis du ikke vil give dem rå, kan du hælde kogende vand over dem og lade
dem stå i 20 min. tid.
Makrel i tomat, og tun i vand eller olie, plejer også at være et hit.

Men prøv dig frem.
Og held og lykke med kuldet.

MVH Marie.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rikke Andersen

Dato : 04-03-04 11:54

Kan den lide lammekød?

Det er ofte ret let at få fat i noget fed lammekød, da det jo ofte er prob.
at lammene bliver for fede inden de når slagteren. Det er ganske vist ikke
høj sæson endnu, men forhør dig hos slagteren om du kan få fat i noget kød
der er meget fed. Det vil de ofte gerne af med

Nu ville jeg nok ikke vælge en 5 uger drægtig tæve som det perfekte
tidspunkt at lave et foderskift, men det er naturligvis vigtigst at hun får
noget mad, og de fleste hunde vil hellere spise "rigtig mad" end tørkost, så
jeg ville forsøge at kombinere med noget fed kød og nogle ben...

Ja ja jeg ved det.... jeg er overbevist BARF'er så jeg tror på at et ben om
dagen holder dyrlægen fra døren

Rikke

Fra : PGV2

Dato : 04-03-04 12:36

"Rikke Andersen" skrev

>Ja ja jeg ved det.... jeg er overbevist BARF'er så jeg tror på at et ben om
> dagen holder dyrlægen fra døren

hvad er en BARF ?

MVH
PGV2

Fra : Rikke Andersen

Dato : 04-03-04 14:43

> hvad er en BARF ?

Slang for en der fodre efter BARF princippet.

Hvis du vil læse mere om det har Merete Prior en ret god hjemmeside om
principperne: www.barf.dk

Hilsen Rikke

Fra : Winther

Dato : 04-03-04 12:49

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> skrev i en meddelelse > Ja ja jeg ved det....
jeg er overbevist BARF'er så jeg tror på at et ben om
> dagen holder dyrlægen fra døren
>
> Rikke

Jamen, det er da ikke særlig pænt gjort at spænde ben for dyrlægen. Ikke
noget at sige til, at han ikke vil komme

Vh. Winther

Fra : F Andersen & J Peder~

Dato : 04-03-04 12:43

Hej

Når hunden ikke er vant til ,at få rådt kød. Kan det så ikke gå ud over
deres mave. Jeg vil helst ikke have hun få ondt i maven eller diarre.

Men tak for rådene, nu har jeg da noget at prøve med.

Jeg begyndte faktisk,at give hende hvalpefoder,fra hun var 3 uger henne. Det
var min dyrlæge,som synes det var en god ide, p.g.a. hendes lave vægt.

Janni

Fra : qfha

Dato : 04-03-04 20:47

> [...]
> Håber i kan hjælpe mig.
>
> Venlig hilsen Janni
>
> Det er fint du giver hende hvalpefoder. Bliv ved med det, sålænge
hvalpene stadig dier, hvis hun vil. Kniber det, kan du hos dyrlægen få
specielt nærende foder, som normalt bruges til syge og operede dyr. Det
vil, selv de mest kræsne og småt spisende hunde indtage. Du skal regne
med hun bliver særdeles udmagret efter fødslen, når hvalpene skal have
deres. Hvis hun kan lide tykmælk, så giv hende det, samt husk
kalktilskud.
Giv hende ikke råt foder, det slår maven i stykker, og hun har brug for
alle sine kræfter.
Hvis du giver hende kyllingelever og lign. mens hun dier, slår du maven
i stykker på hvalpene. Det går direkte i mælken. Nogle hunde er i den
situation glade for grød.

http://www.kandu.dk/