MS Windows
briani 27239
Skjulte filer/mapper
Fra : Bøje Rauff

Dato : 04-03-04 08:42

Hej gruppe

Under c:\Documents and Settings\Bøje Rauff\Lokale indstillinger\Temporary
Internet Files kan jeg ikke se nogle mapper og filer, men mit virussystem
siger at der er virus i en fil som ligger i en mappe under temporary
Internet Files.

Hvordan kan jeg komme til at se mapperne og filerne og slette filer??

I Stifinder har jeg sat prik i "vis skjulte filer og mapper

Jeg bruger XP Home, og har også prøvet at slette via Internet,
Indstillinger.

--
Hilsen

Bøje
rauff@post11.tele.dk

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 04-03-04 08:53

Prøv at gå ud i "dos" og se om du kan se filen derfra! (Start => Kør =>skriv
cmd og tryk Enter)

Lars

Fra : Bøje Rauff

Dato : 04-03-04 14:22

Nej jeg kan ikke se filerne via "cmd", jeg kan god komme ind under Temporary
Internet Files men kan ikke se filerne og kan ikke få lov at slette noget.

Hilsen Bøje

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-03-04 09:35

On Thu, 4 Mar 2004 08:42:05 +0100, Bøje Rauff wrote:

> [...]
> Internet Files.
>
> I Stifinder har jeg sat prik i "vis skjulte filer og mapper

Det er også en der sikkert hedder noget med systemfiler. Den skal sikkert
også slås fra.

På engelsk hedder den:
"Hide protected operating system files"

--
Mvh. Lars

Fra : Bøje Rauff

Dato : 04-03-04 14:22

Jeg kan ikke finde nogle steder hvor man kan markere for systemfiler (jer
kigger under stifinder => Mappeindstillinger => Vis

Hilsen Bøje

Fra : Eigil Sørensen

Dato : 04-03-04 17:20

Gå i denne computer/tryl på vis/tryk på mappeinstillinger/tryk på vis/hak i
vis alle filer/ tryk andvend & ok så virker det
mappen temp internet files mligger i windovs, åben den og marker alt og
slet, det er filer der bliver lagt der når du er på nettet, disse filer
lægges i temp fra internet siderne du ser på, temp dir kan du roligt tømme,

Fra : Bøje Rauff

Dato : 05-03-04 11:55

Under "Denne computer" => "vis" har jeg ikke mappeindstillinger, den ligger
under "Funktioner" og her har jeg ikke en mulighed som hedder "vis alle
filer".
Herudover ligger mine temporary internet files under c:\Documents and
Settings\Bøje Rauff\Lokale

Hvad gør jeg forkert? (jeg bruegr XP Home)

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-04 12:25

> [...]
> Settings\Bøje Rauff\Lokale
>
> Hvad gør jeg forkert? (jeg bruegr XP Home)

På en XP Pro UK:

1) Vælg menupunktet Tools->Folder Options.
2) Vælg fanebladet View.
3) Under "Hidden files and folders" skal der være en markering i punktet
"Show hidden files and foldes".
4) Punktet "Hide protected operating system files" skal ikke være markeret.

Fra : Bøje Rauff

Dato : 05-03-04 17:41

"Mikael" <none> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Show hidden files and foldes".
> 4) Punktet "Hide protected operating system files" skal ikke være

OK punkt 4 havde jeg glemt, men det ændre IKKE noget, jeg kan stadig ikke se
filer og mapper under temporary internet files

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-04 12:33

> [...]
> Internet Files.
>
> Hvordan kan jeg komme til at se mapperne og filerne og slette filer??

Kan din virusskanner ikke fjerne virusen, alternativt slette filen?

Hvad med inde fra Internet Explorer at vælge Tools->Internet Options, og på
fanebladet General, vælge punktet "Delete files"?

Fra : Bøje Rauff

Dato : 05-03-04 17:44

> [...]
>
> Hvad med inde fra Internet Explorer at vælge Tools->Internet Options, og

> fanebladet General, vælge punktet "Delete files"?

Jeg har prøvet IE, men den fjerner ikke de mapper som ligger under temporary
internet files
og ja virussystemet fjernede virusen ved en efterfølgende kørsel, men alle
mapperne irriterer mig.

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 10-03-04 23:28

Den meget godt gemte mappe er C:\Documents and Settings\[DIT
BRUGERNAVN]\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5 . Skriv det
i explorers (stifinders) adresselinie, så kan du få de hemmelige mapper at se.

> Jeg har prøvet IE, men den fjerner ikke de mapper som ligger under
> temporary internet files

Brug i stedet Start -> Programs -> Accessories -> System Tools -> Disk
Cleanup og vælg at slette Temporary Internet Files.

- M