MS Windows
briani 27239
[WinXP] Mystiske tjenester
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-03-04 02:25

Hej,

Jeg har to underlige tjenester, som jeg ikke kan finde nogen som
helst information om på Google. Den ene hedder Nauidbhwa og den
står til Manual. Hvis jeg forsøger at starte den får jeg følgende
at vide:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/start_nauidbhwa.png>.

Udover Nauidbhwa, er der også en tjeneste ved navn Navwddr, som
opfører sig på nøjagtig samme måde, men hvad er det mon for noget
og hvordan får man det fjernet fra listen inde i services.msc ?

Det eneste jeg kan finde i registreringsdatabasen er følgende:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\Root\LEGACY_NAUIDBHWA]
"NextInstance"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\Root\LEGACY_NAUIDBHWA\0000]
"Service"="Nauidbhwa"
"Legacy"=dword:00000001
"ConfigFlags"=dword:00000000
"Class"="LegacyDriver"
"ClassGUID"="{8ECC055D-047F-11D1-A537-0000F8753ED1}"
"DeviceDesc"="Nauidbhwa"

og:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\Root\LEGACY_NAVWDDR]
"NextInstance"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\Root\LEGACY_NAVWDDR\0000]
"Service"="Navwddr"
"Legacy"=dword:00000001
"ConfigFlags"=dword:00000000
"Class"="LegacyDriver"
"ClassGUID"="{8ECC055D-047F-11D1-A537-0000F8753ED1}"
"DeviceDesc"="Navwddr"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\Root\LEGACY_NAVWDDR\0000\Control]
"*NewlyCreated*"=dword:00000000

- men jeg kan ikke få lov til at slette det. Er der nogen som har en
idé til hvor de to tjenester kan ske at komme fra? Det må være et
eller andet program man har installeret. Spørgsmålet er bare hvilket.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-03-04 03:05

Thomas G. Madsen skrev:

> - men jeg kan ikke få lov til at slette det.

Nå. Bare glem det. Jeg prøvede at stille Permissions til Full Control
og så kunne jeg få lov til at slette nøglerne i registreringsdatabasen.
Det fik dog ikke tjenesterne til at forsvinde inde i services.msc, men
det viste sig at de også optrådte i følgende nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\, så det er åbenbart
i den nøgle, at de forskellige tjenester gemmer sig.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter R. Jakobsen

Dato : 04-03-04 14:46

LEGACY er så vidt jeg ved et slægtsforskning program.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-03-04 15:58

Peter R. Jakobsen skrev:

> LEGACY er så vidt jeg ved et slægtsforskning program.

Jeg har aldrig haft slægtsforskningsprogrammer installeret, så
det tvivler jeg på. I øvrigt så står der Legacy ved en stor del af
nøglerne inde i HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\Root\.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-03-04 03:13

Thomas G. Madsen skrev:

> Udover Nauidbhwa, er der også en tjeneste ved navn Navwddr, som
> opfører sig på nøjagtig samme måde, men hvad er det mon for noget

Det tyder på at det er Ulead DVD MovieFactory 3, som har smidt de
to tjenester ind.

--
Hilsen
Madsen