DDR PCX3200 eller PC3500 til Asus P4P800 D~
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 05-03-04 01:16

Hej med jer.

Begge overnævnte bundkort er til DDR PC3200 ram men jeg ved ikke om man kan
bruge PC3500 ram til disse bunddkort for prisen på begge to typer ram
(Kingston HyperX 512 mb ram kit med 2 x 512 mb) er lille så man skulle måske
tage PC3500 ram istedet for PC3200 ram??

Venlig hilsen Bart Bendtsen

Fra : Allan / Kolding

Dato : 05-03-04 17:45

PC3500 kører fint i begge bundkort,
og er også at foretrække.

--
MVH. Allan / Kolding

Fra : Brian Lund

Dato : 05-03-04 18:49

> [...]
måske
> tage PC3500 ram istedet for PC3200 ram??

Det kan du sagtens, PCxxxx fortæller kun noget om hvad RAMene er
specificeret til at køre, dvs. hvad de er angivet til minimum at _kunne_
køre... De kan sagtens køre langsommere :)

PCxxxx/16 = FSB i MHz
DDR = 2xFSB
P4 FSB = 4xFSB

PC3200 = 200 MHz reel FSB