Kyykilikyy ringetone som midi
Fra : Janner

Dato : 03-03-04 20:31

Hørte den i Hjerte rum eller wha det hedder igår, den holdt da hele vejen
*S* nogen der har nogen links til sjove lyde man kan bruge som toner ???

På forhånd tak

Hygge

Ja n

Fra : Preben Jepsen

Dato : 03-03-04 22:01

Jeg er også helt vild med den ringetone fra hjerterum. Er der nogen der ved
hvor man kan hente den?

Hilsen Heidi

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 03-03-04 22:25

On Wed, 3 Mar 2004 20:30:54 +0100, "Janner" <ask@me.not> wrote:

>Hørte den i Hjerte rum eller wha det hedder igår, den holdt da hele vejen
>*S* nogen der har nogen links til sjove lyde man kan bruge som toner ???

Hvis du gider arbejde lidt for det selv, kan du låne cd'er med alle
mulige sjove lydeffekter på bibliokteket og selv omdanne dem til Midi
med sound2midi.
http://www.pluto.dti.ne.jp/~araki/amazingmidi/

Eller du kan selv indtale noget på en mikrofon tilsluttet en computer
og lave det om til midi. Min kollega har for eksempel fået sin kone
til at råbe:
"(ring, ring) Skat, der er telefon, skaaaaat der er TELEFON. Tag så
den telefon for helvede, stodder!".
Den vækker opsigt i bussen, skulle jeg hilse og sige.

KS

Fra : Olesen

Dato : 04-03-04 06:44

"Janner" <ask@me.not> skrev i en meddelelse
> Hørte den i Hjerte rum eller wha det hedder igår, den holdt da hele vejen
> *S* nogen der har nogen links til sjove lyde man kan bruge som toner ???

Du mener "truetones" ?

En midifil er ikke en lyd, men instruktion om,
hvordan dit afspilleudstyr skal håndtere sin lydkilde.

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 10:17

"Janner" <ask@me.not> skrev i en meddelelse
> Hørte den i Hjerte rum eller wha det hedder igår, den holdt da hele vejen
> *S* nogen der har nogen links til sjove lyde man kan bruge som toner ???

Lige netop kyykilikyy kan du ikke få som midi!
Hende i "Hjerterum" havde, så vidt jeg kunne se, en Siemens telefon som kan
afspille toner i mmf format, som er en slags wav, dvs rigtige lyde og ikke
blot toner!

Helmut Lotti

Fra : Peter

Dato : 04-03-04 10:47

> [...]
kan
> afspille toner i mmf format, som er en slags wav, dvs rigtige lyde og ikke

Findes der et program der kan konvertere mmf'er til midi ?

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 10:44

"Peter" <nope@no_such_thing.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der et program der kan konvertere mmf'er til midi ?

Nej! Det kan ikke lade sig gøre!
Det ville svare til, at spille kyykilikyy på et klaver!

Helmut Lotti

Fra : Martin Vest Zielke

Dato : 04-03-04 13:27

Jo, det kan du godt med PSMplayer:
http://www.samsunghandphones.com/midi%20to%20mmf/psmp380e.zip

MMF er en type lidt ligesom MIDI. De fleste Siemens telefoner kan afspille
WAV-filer.

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 13:22

"Martin Vest Zielke" <martinz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jo, det kan du godt med PSMplayer:
> http://www.samsunghandphones.com/midi%20to%20mmf/psmp380e.zip

Det kan ikke lade sig gøre med PSMplayer!
Har du selv prøvet?

> MMF er en type lidt ligesom MIDI. De fleste Siemens telefoner kan afspille
> WAV-filer.

De enste modeller af Siemens der kan afspille wav er C55 og M55!
Mmf er ikke en slags midi men en slags wav!

Helmut Lotti

Fra : Martin Vest Zielke

Dato : 04-03-04 19:55

> Det kan ikke lade sig gøre med PSMplayer!
> Har du selv prøvet?
Ja. Man vælger File, Open og vælger en MMF fil, efter man har åbnet den
trykker man File, Create MIDI, OK.

> De enste modeller af Siemens der kan afspille wav er C55 og M55!
> Mmf er ikke en slags midi men en slags wav!
Nå, men man kan godt konvertere dem med PSMplayer.

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-04 10:23

"Martin Vest Zielke" <martinz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ja. Man vælger File, Open og vælger en MMF fil, efter man har åbnet den
> trykker man File, Create MIDI, OK.

Og får fejlmedelelsen "Wav is not convertible for this format"

> Nå, men man kan godt konvertere dem med PSMplayer.

Jeg kunne godt tænke mig at høre resultatet!

Helmut Lotti

Fra : Martin Vest Zielke

Dato : 06-03-04 09:37

> Og får fejlmedelelsen "Wav is not convertible for this format"

Den fejlmeddelse får jeg ikke.?

Fra : Qbic - 6400

Dato : 04-03-04 10:45

Har du tonen, så skal jeg konvatere den til Wav, og midi.

/ Qbic

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-03-04 13:43

> De enste modeller af Siemens der kan afspille wav er C55 og M55!
> Mmf er ikke en slags midi men en slags wav!

s55 har ingen problemer med det.

--
Fund of Fundanemt - Join the User Group
http://www.fundausers.org | join #fnug @ irc.freenode.net

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-03-04 18:21

[snip]
> Hvad har S55 ingen problemer med??
>
> S55 kan ikke afspille wav hvis det er det du mener.

interessant. Min ringetone er en bob Marley sang mærket som mmf og den
er ikke som midi i hvert fald. Så har jeg lige en omgang lydeffekter som
prut, kys, klap osv. liggende og de virker også formidabelt i mon s55.
Ved godt at alle lyde er svingninger(toner), men jeg gad godt se dem som
lavede lyden af voldsomme prutter i midi.

hvor er det lige du får din fejlagtige påstand fra?