Spørgesmål ang. Kenya Rock og Faxe kalk
Fra : Luten[9400]

Dato : 03-03-04 20:03

Hej.

Jeg vil gerne spørge nogle af jeg experter om Kenya rock er med til at hæve
pH i akvariet, ligesom feks Faxe kalk gør det.

Jeg vil også gerne spørg om man bruger "levende sten" i feks. cichlide
akvarie eller om det kun er til saltvands akvarier.

Mange tak

mvh Lasse

Fra : Carsten Gall

Dato : 04-03-04 01:10

"Luten[9400]" <migselvmig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil også gerne spørg om man bruger "levende sten" i feks. cichlide
> akvarie eller om det kun er til saltvands akvarier.

Det er normalt kun i saltvands akvarier man bruger "levende sten"
en af grundene er at man ikke bare skifter vand i et saltvandsakvarie,
der er man meget mere
afhængig af en ordenlig bakteriekultur til at nedbryde affaldstofferne.
Bortset fra det, så bliver alle porøse sten "levende" med tiden.

Carsten

Fra : Essoxfly

Dato : 06-03-04 00:25

Snip!
> Jeg vil gerne spørge nogle af jeg experter om Kenya rock er med til at
hæve
> pH i akvariet, ligesom feks Faxe kalk gør det.
> mvh Lasse

Hej Lasse.

En af mine kammerater har et 1000ltr chiclide akv. med ca. 250 kg. Kenya
rock, han har ikke haft nogle pH problemer med disse.
Faxe kalk! Er det ikke kun lige efter opbygningen de påvirker pH
værdien?

Mvh. Essoxfly

ps. Kenya rock burde være mere udbredt i de danske akvarier.

http://www.kandu.dk/

Fra : Mikael Knop

Dato : 06-03-04 17:04

Essoxfly wrote:
> ps. Kenya rock burde være mere udbredt i de danske akvarier.

Hehe, ja og det burde være væsentligt billigere!

MVH Mikael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-03-04 18:19

"Essoxfly" <Essoxfly.news@kandu.dk> wrote in message

> [...]
> Kenya rock, han har ikke haft nogle pH problemer med disse.
> Faxe kalk! Er det ikke kun lige efter opbygningen de påvirker pH

Calsiumcorbonat (kridt) er vel calsiumcarbonat - hvad enten det kommer fra
Kenya eller fra Fakse?
Og det er vel det, der er på tale her?
Jeg tror ikke på at der er den mindste forskel.

vh
Jan

Fra : Essoxfly

Dato : 07-03-04 09:18

"Jan Bøgh" skrev d. 06-03-04 18:19 dette indlæg :
> [...]
> Kenya eller fra Fakse?
> Og det er vel det, der er på tale her?
> Jeg tror ikke på at der er den mindste forskel.

Ja det er det jo nok. Men Kenya Rock er noget hårdere end Faxe kalk og
det kan jo godt gøre en lille forskel.

Mvh. Essoxfly

http://www.kandu.dk/