Ingen forbindelse med Mobilix
Fra : Esben

Dato : 25-04-01 12:51

Jeg har idag fået oprettet adsl hos Mobilix, men det lader ikke til at
virke. Jeg har installeret modemet efter anvisningerne (Speed Touch USB),
lavet en dial-up connection og tilsluttet modemet til telefonstikket. PC'en
kører med Win98se I morges var her en tekniker fra TeleDK som skulle måle
noget på telefonlinjen, og han sagde at det så fint ud. Det var min kæreste
der talte med ham, og han havde vist sagt noget om at modemet skulle
tilsluttes "før de almindelige telefoner", men det lød ikke som om de blev
særlig kloge på hinanden.
Nå, men situationen er nu, at når pc'en er tændt og det hele tilsluttet,
blinker den lille fisk i systray mellem gult og grønt. Når man prøver at
oprette forbindelse, får man disse beskeder:

Grøn fisk:
Du er blevet koblet fra den computer, som du har ringet op.
Dobbeltklik på forbindelsen for at prøve igen. (fejl 629)

Gul fisk:
Computeren modtager ikke svar fra modemet. Kontroller, at modemet er
tilsluttet computeren og telefonlinjen. (fejl 630)

Situationen er den samme ved brug af alle 3 telefonstik i hytten, og uanset
om almindelige telefoner (med filtre) er sat til eller ej. Skal jeg vente og
håbe på at det virker senere, eller kan jeg gå ud fra at forbindelsen burde
virke nu?

Jeg ved godt at jeg burde ringe til Mobilix, og det har jeg også allerede
gjort - jeg blev blot stillet videre og hægtet af linjen.

--

Esben

Fra : Simon Skals

Dato : 25-04-01 13:04

It seems Esben wrote:
>Jeg ved godt at jeg burde ringe til Mobilix, og det har jeg også allerede
>gjort - jeg blev blot stillet videre og hægtet af linjen.

Så prøv igen.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Henning

Dato : 25-04-01 13:19

On Wed, 25 Apr 2001 13:50:54 +0200, "Esben" <esben@huleboer.dk> wrote:

>Jeg har idag fået oprettet adsl hos Mobilix, men det lader ikke til at
>virke. Jeg har installeret modemet efter anvisningerne (Speed Touch USB),

Er det ikke som alle andre udbydere - der kan gå op til 24 timer, før
det virker?

Henning
hsb@image.dk

Fra : Thomas

Dato : 25-04-01 13:23

og hvad kan du lære af det !!!

Fra : Esben

Dato : 25-04-01 17:22

Thomas <No@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9c6fj4$fa8$1@news.inet.tele.dk...
> og hvad kan du lære af det !!!

Det samme som altid.

Fra : Lars Henrik Jensen

Dato : 25-04-01 19:24

Jeg har idag, for første gang oplevet flowstop hos Mobilix, fra kl. ca 13.00
til ca 19.00.
Deet kan være en generel fejl der gjorde at du ikke kunne komme op.

Fra : Thomas

Dato : 25-04-01 21:35

og det bliver sikkert ikke sidste gang !!

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 25-04-01 22:57

"Thomas" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse

> og det bliver sikkert ikke sidste gang !!

Nej, det gør det sikkert ikke.....fordi Mobilix ejer "desværre" ikke hele
internettet...( heldigvis ).

Og hvis der er en-eller-anden mp3-server i JogoHama der er ved at brække
sig...så oplever man flowstop...og det er sørme ikke ISP's skyld.

/haa/

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 25-04-01 22:58

"Lars Henrik Jensen" <lhj@e-privat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har idag, for første gang oplevet flowstop hos Mobilix, fra kl. ca
13.00
> til ca 19.00.
> Deet kan være en generel fejl der gjorde at du ikke kunne komme op.

BAS'en var desværre nede.

/haa/