MS Windows
briani 27239
Trafiktællings program....
Fra : Bo G. Christensen

Dato : 03-03-04 17:52

Er der nogen som kender et lille stykke software som løbende kan tælle hvor
mange MB der triller ud og ind af maskinen, via modem, således at man kan
lave lidt statistik.

Best regards !

Bo

P.S !
I Grønland har vi ikke flat-rate på ADSL, her koster det 68øre pr. MB,
spørgsmålet er så bare, hvor mange MB der p.t. ruller.......

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-03-04 16:59

Bo G. Christensen skrev:

> Er der nogen som kender et lille stykke software som løbende
> kan tælle hvor mange MB der triller ud og ind af maskinen, via
> modem, således at man kan lave lidt statistik.

DuMeter f.eks. <http://www.dumeter.com/>.

Et lignede program, som også er ret smart er Netstat Live.
<http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-03-04 17:06

Jeg glemte <http://www.stoneware.dk/connectcontrol/default.htm>

--
Hilsen
Madsen

Fra : S

Dato : 03-03-04 19:34

Thomas G. Madsen skrev news:c2539k.338.1@tgm.dyndns.dk
> Jeg glemte <http://www.stoneware.dk/connectcontrol/default.htm>

Opdateret d. 22.10.2001... det vil jeg ikke bruge.
Sender min anbefaling til DU Meter. Godt program, husker længe, opdeler pr.
dag, uge, måned - det er godt.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-03-04 22:19

S skrev:

> Opdateret d. 22.10.2001... det vil jeg ikke bruge.

Det er vel underordnet hvis det virker.

> Sender min anbefaling til DU Meter. Godt program, husker
> længe, opdeler pr. dag, uge, måned - det er godt.

Jeg er også godt tilfreds med DU Meter.

--
Hilsen
Madsen

Fra : S

Dato : 03-03-04 22:51

Thomas G. Madsen skrev news:c25lk5.3tg.1@tgm.dyndns.dk
> Det er vel underordnet hvis det virker.

I princippet er det. Jeg har bare den holdning, at når software er over et
år gammelt, så er der opdatering eller andre som er bedre. I dette tilfælde
er bruger jeg så DU Meter.

Jeg har lige nu også NetStat Live på, men det er dog en enorm boks, og så er
det fuldstændig umulig at kigge igennem.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-03-04 23:19

S skrev:

> I princippet er det. Jeg har bare den holdning, at når
> software er over et år gammelt, så er der opdatering eller
> andre som er bedre. I dette tilfælde er bruger jeg så DU
> Meter.

Det er der selvfølgelig noget om. Jeg ved egentlig heller ikke
hvor godt Stone's ConnectControl kører sammen med WinXP. Sidste
gang jeg prøvede det var på Win98.

> Jeg har lige nu også NetStat Live på, men det er dog en enorm
> boks, og så er det fuldstændig umulig at kigge igennem.

I en eller anden gruppe var der en der anbefalede det engang og
det er dér jeg har linket fra. Har aldrig haft det installeret
trods det at jeg har hentet det, kan jeg se, for det ligger på
min rode-disk. Du Meter kan alt hvad jeg har behov for og i den
nyeste version har det endelig fået et pænt ikon i systray.
Gid jeg havde lidt flere af den slags programmer. De fleste
ikoner i systray ligner noget katten har slæbt ind her hos mig.
Det hører selvfølgelig til bagatellernes verden, men det er nok
til at irritere mig.

--
Hilsen
Madsen

Fra : S

Dato : 04-03-04 00:08

Thomas G. Madsen skrev news:c25p62.1k8.1@tgm.dyndns.dk
> Det er der selvfølgelig noget om. Jeg ved egentlig heller ikke
> hvor godt Stone's ConnectControl kører sammen med WinXP. Sidste
> gang jeg prøvede det var på Win98.

Mangler noget til min 2003. Jeg har ikke prøvet noget for ingen har skrevet
de virker med den, og jeg er ikke meget for at teste helt så meget på min
server.

> [...]
> ikoner i systray ligner noget katten har slæbt ind her hos mig.
> Det hører selvfølgelig til bagatellernes verden, men det er nok

3.05? Synes da ikke den er pæn.
Heldigvis kan man skjule de mange ubrugelige ikoner i systray... en god
ting.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-03-04 00:25

S skrev:

> 3.05?

Ja.

> Synes da ikke den er pæn.

Den er betydelig pænere end den jeg brugte før, som vist nok hed
3.02. Ikonet lignede noget der var hugget ud med en økse. Det gør
ikonet i 3.05 trods alt ikke. Jeg går ud fra at årsagen er:

<http://www.dumeter.com/whatsnew.php>

> Heldigvis kan man skjule de mange ubrugelige ikoner i systray...
> en god ting.

Ja, men der er trods alt nogle ikoner jeg gerne vil have hurtig
adgang til uden at skulle klikke på pilen for at se dem. Desuden
så kunne jeg ikke skjule DU Meter-ikonet i den forrige udgave, for
det poppede bare frem igen, men det kan jeg tilsyneladende godt i
3.05, opdager jeg lige.

--
Hilsen
Madsen

Fra : S

Dato : 04-03-04 00:47

Thomas G. Madsen skrev news:c25t1m.204.1@tgm.dyndns.dk
> Den er betydelig pænere end den jeg brugte før, som vist nok hed
> 3.02. Ikonet lignede noget der var hugget ud med en økse. Det gør
> ikonet i 3.05 trods alt ikke. Jeg går ud fra at årsagen er:

Det kan godt være, glemmer hurtigt sådan noget.

> [...]
> så kunne jeg ikke skjule DU Meter-ikonet i den forrige udgave, for
> det poppede bare frem igen, men det kan jeg tilsyneladende godt i

Ur, DU Meter, spamfilter og Miranda IM... resten er skjult... lyd er dog
ofte fremme.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 03-03-04 17:00

"Bo G. Christensen" <magek@greennet.gl> skrev i en meddelelse
> [...]
> I Grønland har vi ikke flat-rate på ADSL, her koster det 68øre pr. MB,
> spørgsmålet er så bare, hvor mange MB der p.t. ruller.......

omg så koster det ca. 500 kr. at downe en film og en en tusse hvis det er 2
..avi'er. GULP

Mvh Thomas

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 03-03-04 19:23

Bo G. Christensen wrote:
> Er der nogen som kender et lille stykke software som løbende kan
> tælle hvor mange MB der triller ud og ind af maskinen, via modem,
> således at man kan lave lidt statistik.

Du kan bl.a. bruge programmet NetLimiter[1] med det kan du både lave
begrænsninger på din upload/download, men den kan også bare logge hvad der
kommer ind og ud af Mb.

[1] url:http://www.netlimiter.com/

--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express's måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: url:http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Bo G. Christensen

Dato : 04-03-04 14:12

Tak for svarene.....

Det er i første omgang DuMeter der bliver prøvet, selvom NetLimiter også
virker interessant, specielt hvis jeg rammes af ADSL (-:

Og jep: 680,- Kr. pr. Gb, giver anledning til overvejelser )-:

Best regards !

Bo

Fra : S

Dato : 04-03-04 18:43

Bo G. Christensen skrev news:h_E1c.2163$%k2.394@news.get2net.dk
> Og jep: 680,- Kr. pr. Gb, giver anledning til overvejelser )-:

Sjovt, jeg bruger over 50 GB hver eneste måned