dk.kultur.film-prisen 2004
Fra : Jakob Madsen

Dato : 03-03-04 16:24

Doven som jeg er har jeg udskudt det alt for længe, men nu skulle siden være
klar. Der kan stemmes til på næste onsdag.

http://film.zoidberg.dk/

/Jakob

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-03-04 17:09

Jakob Madsen skrev:

> Doven som jeg er har jeg udskudt det alt for længe, men nu skulle
> siden være klar. Der kan stemmes til på næste onsdag.

Hvorfor mangler der så mange af de film/skuespillere, der er blevet
nomineret? Fx "25th Hour" som bedste film og Edward Norton som bedste
skuespiller?

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Autonome robotter er ikke ligesom os andre. De kan tænke selv."

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-03-04 17:34

Peter Bjerre Rosa skrev:

>Hvorfor mangler der så mange af de film/skuespillere, der er blevet
>nomineret? Fx "25th Hour" som bedste film og Edward Norton som bedste
>skuespiller?

Jeg kan heller ikke tage den alvorligt. Jeg synes, vi skal kræve, at
det her skal laves om eller droppes helt.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Jakob Madsen

Dato : 03-03-04 17:57

> Jeg kan heller ikke tage den alvorligt. Jeg synes, vi skal kræve, at
> det her skal laves om eller droppes helt.

I har helt ret, jeg lavede en fejl, alle de nominerede skulle være på nu!

/Jakob

Fra : Zeki

Dato : 03-03-04 18:46

> I har helt ret, jeg lavede en fejl, alle de nominerede skulle være på nu!

Ehhhmm:

Fra : Jakob Madsen

Dato : 03-03-04 18:57

> Ehhhmm:

Ja, kan godt se der mangler lidt der, men jeg har ikke haft noget med
nomineringerne at gøre, jeg fik bare en liste tilsendt og det er den jeg har
brugt. Jeg skal nok lige tilføje de manglende titler.

/Jakob

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-03-04 20:44

Jakob Madsen skrev:

> I har helt ret, jeg lavede en fejl, alle de nominerede skulle være på
> nu!

Så er tiden vist inde til den obligatoriske tak for dit store og gode
arbejde!

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Et lille antal af uniformerne var grønt. Resten var brun."

Fra : Zeki

Dato : 03-03-04 17:18

Hvor er 'Master and Commander' i kategorien 'bedste film' og bedste
filmografi? Og hvad med 'Lost in translation' i kategorien 'bedste manus'?

Hvad laver 'Phone Booth' i øvrigt i kategorien 'bedste actionfilm'?

Desuden er det da ærgeligt at man ikke kan stemme på Indiana Jones-trilogien
i kategorien 'bedste DVD-udgivelse'.

Ked af at sige det, men denne afstemning kan jeg ikke tage seriøst, idet at
nomineringstråden som kørte herinde tidligere, heller ikke er blevet taget
seriøst.

Hvem har stået for nomineringerne - en enkelt person?

mvh Zeki

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-03-04 17:22

Zeki skrev:

> Og hvad med 'Lost in translation' i kategorien 'bedste
> manus'?

Den havde først dansk premiere i år og er derfor udelukket. Men ellers
er jeg helt enig med dig i, at gruppens nomineringer selvfølgelig burde
have været respekteret. Men det skyldes jo nok en uskyldig fejl.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Computers are useless; they can only give you answers."

Fra : Jakob Madsen

Dato : 03-03-04 17:55

Arg, undskyld mange gange gutter, jeg har lavet en kæmpe fejl!
Fejlen skulle være rettet nu, men jeg har slettet alle stemmer, så hvis du
vil have din stemme talt med, så bliver du nødt til at stemme igen.

Undskyld ulejligheden.

/Jakob

Fra : Jensen

Dato : 03-03-04 18:00

On Wed, 3 Mar 2004 17:55:28 +0100, "Jakob Madsen"
<jakob@NOSPAMzoidberg.dk> wrote:

> [...]
>Fejlen skulle være rettet nu, men jeg har slettet alle stemmer, så hvis du
>vil have din stemme talt med, så bliver du nødt til at stemme igen.

Tidligere skulle man skrive sit navn for at kunne stemme.
Og kun folk med indlæg i gruppen kunne stemme.

Som det er nu kan alle jo stemme, og tilmed nemt at snyde.

Fra : Jakob Madsen

Dato : 03-03-04 19:01

> Tidligere skulle man skrive sit navn for at kunne stemme.
> Og kun folk med indlæg i gruppen kunne stemme.
>
> Som det er nu kan alle jo stemme, og tilmed nemt at snyde.

Du skal stadig indtaste brugernavn, men jeg retter det lige til så man ikke
kan stemme uden et brugernavn!

/Jakob

Fra : Zeki

Dato : 03-03-04 18:22

Hvis det "skulle være rettet nu", så kunne jeg godt tænke mig at vide,
hvilke kriterier der gør at en film kan ende i en kategori.

For jeg kan ikke finde halvdelen af foreslagene fra nomineringstråden i
nogle kategorier. F.eks er det da fulstændigt forrykt at 'Survivors season
1' er nomineret som bedste DVD-udgivelse, men at man slet ikke kan stemme på
Indiana Jones-boxsættet, selvom den var nomineret i tråden.

Jeg troede at alle brugere herinde er med i 'udvalgskomitéen'. Hvis ikke, så
burde prisen ikke hedde 'dk.kultur.film-prisen'.

mvh Zeki

mvh Zeki

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 03-03-04 18:01

Hvor kan man finde en liste over tidligere tiders stolte vindere?

Fra : Jakob Madsen

Dato : 03-03-04 19:02

> Hvor kan man finde en liste over tidligere tiders stolte vindere?

http://film.zoidberg.dk/2003/
http://film.zoidberg.dk/arkiv/2001/

/Jakob

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 03-03-04 19:29

takker

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 04-03-04 00:06

Kategorien DKF-prisen er lidt småirriterende. Både Viggo Mortensen, Peter
Jackson og LOTR-trilogien som helhed er nomineret, jeg har det som om jeg
gerne vil stemme på alle tre. Ville være lidt synd hvis folks stemmer for
disse tre samlet giver mere end de andre, men enkeltvis giver mindre, da det
kan opfattes som at LOTR burde have vundet.

Nå, sådan er nomineringerne, nu får vi at se.

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 08:07

Har du ikke glemt Lost in Translation under bedste film?

/Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 08:14

Hmm, Lost in Translation er da vist generelt blevet glemt...

/Jesper

Fra : Tim Christensen

Dato : 04-03-04 10:25

Jesper Winding wrote:

> Hmm, Lost in Translation er da vist generelt blevet glemt...

Nej, Lost in Translation havde ikke premiere sidste år i Danmark.

Mvh

Tim

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-03-04 08:24

"Jesper Winding" <jesperw [Snabel-A) tdcadsl.dk> skrev:

>Har du ikke glemt Lost in Translation under bedste film?

Herhjemme er den ikke fra 2003, men fra 2004.

Fra : Morten Bowman

Dato : 04-03-04 11:50

Jeg synes stadig at Action-kategorien er unødvendig. Ja jeg jeg ved godt den
repræsenterer flertallets foretrukne filmgenre i denne gruppe, men
alligevel. Jeg forstår ikke at den skal vælges frem for f.eks. drama eller
anden kategori.
Jeg mener den skal fjernes ellers også skal alle genrer med (og det jo nok
lidt omfattende).

--
Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 12:03

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Herhjemme er den ikke fra 2003, men fra 2004.

Men vi kan stemme på Charlize Theron (Monster) - Premieredato,
biograf:23-04-2004 ?!

/Jesper

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-03-04 12:14

> [...]

>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

>Men vi kan stemme på Charlize Theron (Monster) - Premieredato,

Hun har da medvirket i andre film forinden, fx Italian Job fra 2003.

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 12:27

> Hun har da medvirket i andre film forinden, fx Italian Job fra 2003.

Men det er ikke den hun står nomineret til?

/Jesper

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-03-04 13:08

"Jesper Winding" <jesperw [Snabel-A) tdcadsl.dk> skrev:

>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

>Men det er ikke den hun står nomineret til?

Jeg har stemt, så jeg kan ikke gå ind og se det. Hvad står hun
nomineret til?

Fra : Tenzel Kim

Dato : 04-03-04 16:14

Niels Søndergaard wrote:
> Jeg har stemt, så jeg kan ikke gå ind og se det. Hvad står hun
> nomineret til?

Hun står ganske rigtigt nomineret til Monster hvilket man må sige er en
fejl.

Tenz.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 04-03-04 16:18

Endvidere syntes jeg at det er sjovt at Peter Jackson som den eneste kun
er nomineret som person og ikke for en film i instruktør-kategorien. Det
ville hjælpe hvis man vidste hvad manden havde gået og foretaget sig de
sidste mange år

Tenz.

Fra : Martin Helbo

Dato : 04-03-04 22:39

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er nomineret som person og ikke for en film i instruktør-kategorien. Det
> ville hjælpe hvis man vidste hvad manden havde gået og foretaget sig de

Jeg beklager at der er nogle fejl i nomineringerne. Det gik nok lidt for
stærkt med at få listen færdig.
Jeg håber at folk kan bære over med det.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 04-03-04 16:26

Hvordan kan man have en nomirering til:

"Evt. en samlet nominering til folkene bag NatFilm, CIFF & Cph:Dox"

Vil det sige at hvis jeg sætter min stemme der så betyder det at jeg
EVENTUELT nominerer dem??

Ydermere så syntes jeg det virker det lidt mærkeligt at Cph:Dox både
står i denne "eventuelle" nominering og i en nominering for sig selv.

Det lader desuden til at der er et problem for da jeg kom til
godkend/ret fik jeg følgende meddelelse:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing
operator) in query expression 'id ='.

/godkend.asp, line 70

Tenz.

Fra : Jakob Madsen

Dato : 04-03-04 18:26

> Hvordan kan man have en nomirering til:

Som sagt har jeg ikke noget med nomineringerne at gøre, men jeg kan kun give
dig/jer ret i, at de ikke virker lige heldige alle sammen.

> Det lader desuden til at der er et problem for da jeg kom til
> godkend/ret fik jeg følgende meddelelse:

Det ser ud til at din browser ikke er sat op til cookies, er der andre der
har haft samme problem?

/Jakob

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 04-03-04 20:39

Jakob Madsen skrev:

> Som sagt har jeg ikke noget med nomineringerne at gøre, men jeg kan
> kun give dig/jer ret i, at de ikke virker lige heldige alle sammen.

Nu er der nok ikke nogen fare for, at Charlize går hen og vinder, da de
færreste i gruppen må formodes at have set filmen.

> Det ser ud til at din browser ikke er sat op til cookies, er der
> andre der har haft samme problem?

Jeg fik en masse fejlmeddelelse efter kommentar-skærmen. Men til sidst
lykkedes det mig at få hul igennem. En af fejlene skyldtes muligvis, at
jeg brugte tegn som " og ' i min kommentar.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"In your face, Space Coyote!"

Fra : Tenzel Kim

Dato : 05-03-04 06:41

Jakob Madsen wrote:
> Det ser ud til at din browser ikke er sat op til cookies, er der andre der
> har haft samme problem?

Det lader til du har ret. Den er sat op til kun at acceptere "cookies
from the originating site only". Brugte Netscape da jeg var inde på
siden så jeg tænkte ikke lige over at tjekke mine egne settings da jeg
normalt bruger Explorer hvor jeg accepterer alle cookies.

Tenz.