John Caffady eller noget lignende ???
Fra : Carsten

Dato : 03-03-04 14:20

HEj!

Min kammerat æwler om en musiker der hedder
John Caffady eller noget lignende ???

Siger det jer noget? Jeg kan ikke se ha på nettet?

Hilsen
Carsten

carjuntho(remove_all_this_in_the_brackets)@hotmail.com
carjuntho(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com

Hvis du vil svare mig:
Fjern alt tekst i parentesen i mail-adressen!

If you wanna send me a mail:
Remove all text in the brackets in my mail-address!

sgftr690602

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 03-03-04 15:47

On 2004-03-03 14:19:48 +0100, "Carsten"
<carjuntho(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com> said:

> HEj!
>
> Min kammerat æwler om en musiker der hedder
> John Caffady eller noget lignende ???

Måske lidt langt fra, men tænkes der muligvis på Gerry Rafferty?

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Martin

Dato : 03-03-04 16:02

Hejsa

"Mikkel Eide Eriksen" <carthagtuek@softhome.net> wrote in message
> On 2004-03-03 14:19:48 +0100, "Carsten"
>
> Måske lidt langt fra, men tænkes der muligvis på Gerry Rafferty?

Evt. kunne det da også være John Fogerty der snakkes om ?

/Martin

Fra : John Frandsen

Dato : 03-03-04 22:24

"Carsten" <carjuntho(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4045db67$0$13965$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> HEj!
>
> Min kammerat æwler om en musiker der hedder
> John Caffady eller noget lignende ???
> Siger det jer noget? Jeg kan ikke se ha på nettet?

Jeg er sikker på atr du skal søge efter Dan McCafferty fra det hedengangne
skotske band Nazareth... Og de var RET fede dengang i halvfjerdserne

Mvh John

Fra : Henrik Hansen

Dato : 05-03-04 20:32

On Wed, 3 Mar 2004 22:24:28 +0100, John Frandsen wrote:

> Jeg er sikker på atr du skal søge efter Dan McCafferty fra det hedengangne
> skotske band Nazareth... Og de var RET fede dengang i halvfjerdserne
>
> Mvh John

Hedengangne?? De lever i bedste velgående (undtaget Darrell Sweet, der
bogstavelig talt er død) og er på tur - dog ikke i DK. Ikke så meget nyt
materiale men dog still going strong IMHO.

Besætning pt. er
Dan McCafferty, Pete Agnew, Lee Agnew (søn af Pete),Jimmy Murrisn

Mvh.Henrik Hansen

Fra : John Frandsen

Dato : 06-03-04 09:02

"Henrik Hansen" <melvis@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hedengangne?? De lever i bedste velgående (undtaget Darrell Sweet, der
> bogstavelig talt er død) og er på tur - dog ikke i DK. Ikke så meget nyt
> materiale men dog still going strong IMHO.
Det var jeg ikke klar over - men nu skriver du "still going strong" og "ikke
meget nyt materiale" i samme sætning - og det skurrer lidt i mine ører
Jeg synes at det er lidt tyndt med de bands der vågner efter mange års
dvale, blot for at spille de numre som var hits for 20 år siden!
Respekt for dem hvis de finder sammen efter mange år for at lave nyt
materiale, men det andet smager imho udelukkende af at der kan laves penge
på et gammelt ry, blot fordi den type musik igen har fået en revival!

> Besætning pt. er
> Dan McCafferty, Pete Agnew, Lee Agnew (søn af Pete),Jimmy Murrisn
Jeg har aldrig 'dyrket' Nazareth på den måde at jeg har fulgt dem. Det var
mere Sweet og Slade jeg gik op i... Men det afholdt mig nu ikke fra at cykle
ned i Milow hver gang der kom en ny LP med Nazareth.

Mvj John

Fra : Henrik Hansen

Dato : 06-03-04 10:07

On Sat, 6 Mar 2004 09:01:56 +0100, John Frandsen wrote:

> [...]
> materiale, men det andet smager imho udelukkende af at der kan laves penge
> på et gammelt ry, blot fordi den type musik igen har fået en revival!

De har faktisk aldrig været i dvale, men været aktive i alle årene. På
det seneste som nævnt mest på turne. Seneste album er dermed også
Boogaloo fra 1998. Der har på deres hjemmeside været rygter om et nyt
album i snart lang tid, men intet officielt, bortset fra noget DVD
halløjsa. (Se evt. http://www.nazarethdirect.co.uk).

Jeg kan godt se pointen i bands der genoplives. Men i og med at Nazareth
har været aktiv hele tiden, og med to af de stiftende medlemmer tilbage
(og Darrell Sweet, den tredje af de stiftende, ville garanteret også
være på farten hvis ikke han stillede træskoene i stedet), synes jeg
ikke den holder her. Jeg kunne selvfølgelig godt tænke mig mere nyt
materiale, men synes nu også at de har gjort deres. Og det er jo ikke
helt uvant at aktiviteten med nyt materiale bliver mindre med årene hos
de gamle bands.

Storhedstiden var selvfølgelig i 70'erne, men de har udgivet
studiealbums i en jævn strøm siden: 80, 82, 83, 84, 86, 89, 91, 94, 98.
Her vil jeg specielt nævne Move Me fra 94 som jeg synes er et
fremragende album. Guitarist og primær sangskriver i dette setup er
Billy Rankin (der overtog pladsen fra Manny Charlton, det fjerde
stiftende medlem), der senere er afløst af Jimmy Murrison.

Mvh.Henrik Hansen (der relativt sent er blevet Naz-fan.)

Fra : John Frandsen

Dato : 06-03-04 13:07

"Henrik Hansen" <melvis@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan godt se pointen i bands der genoplives. Men i og med at Nazareth
> har været aktiv hele tiden, og med to af de stiftende medlemmer tilbage
Det var sat**s Jeg troede faktisk at de stoppede dengang i yngre
stenalder.

Jamen, så trækker jeg mine ord i mig igen, og trisser ind på bibliotek.dk
for at finde en af de nyere skiver.

Mvh John