Phorum på anden port
Fra : Thomas P

Dato : 25-04-01 12:40

Hej

Jeg har fået et problem med mit phorum efter jeg uploadede det til min
server. Det virker ikke med login og databasen, men da kom jeg til at tænke
på om det måske har noget at gøre med hvilken port databasen skal bruges i.
Indtil videre siger den bare at der er fejl i login.php - nogen bud ?

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-04-01 20:21

"Thomas P" <blomme@post.com> skrev i en meddelelse
> Indtil videre siger den bare at der er fejl i login.php - nogen bud ?

"Fejl" er et MEGET vidt begreb... Sig noget mere... Fx. HVILKEN fejl... :)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Thomas P

Dato : 26-04-01 06:29

> "Fejl" er et MEGET vidt begreb... Sig noget mere... Fx. HVILKEN fejl... :)

Fejlene siger:

Warning: fopen("admin/forums/session0.php","w") - Permission denied in
/web/sites/357/blomme/www.flowcode.f2s.com/forum/admin/login.php on line 69

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in
/web/sites/357/blomme/www.flowcode.f2s.com/forum/admin/login.php on line 70

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in
/web/sites/357/blomme/www.flowcode.f2s.com/forum/admin/login.php on line 71

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 26-04-01 06:39

On Thu, 26 Apr 2001 07:29:24 +0200, "Thomas P" <blomme@post.com>
wrote:

>Fejlene siger:
>
>Warning: fopen("admin/forums/session0.php","w") - Permission denied in
>/web/sites/357/blomme/www.flowcode.f2s.com/forum/admin/login.php on line 69

giv permissions til disse felter som angivet i readme (eller hvad
filen nu hedder)'

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-04-01 06:53

> [...]
:)
> Warning: fopen("admin/forums/session0.php","w") - Permission denied in
> /web/sites/357/blomme/www.flowcode.f2s.com/forum/admin/login.php on line
69

fopen("admin/forums/session0.php","w")
Dette betyder at man prøver at åbne den nævnte fil, med skriveadgang
(Write).

Permission denied
Betyder at PHP ikke har skrivetilladelse til filen.

Løsning:
Giv "alle" skriveadgang filen.

Dette gøres sikkert nemmest med dit ftp-program.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Thomas P

Dato : 26-04-01 09:58

Mange tak for svarene (Thomas & Niels). Nu ved jeg i hvert fald hvad der er
galt, men at grante denne permission ser ud til at være lidt sværere, men
det finder jeg vel nok ud af

--
- Thomas
~~~~~~~~
nyhedsmeddelelse:9c8bmo$p31$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Thomas P

Dato : 26-04-01 10:00

>men at grante denne permission ser ud til at være lidt sværere, men
> det finder jeg vel nok ud af

/fandt lige ud af det/

--
- Thomas
~~~~~~~~
nyhedsmeddelelse:9c8nuc$dj2$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 26-04-01 09:39

On Thu, 26 Apr 2001 10:58:18 +0200, "Thomas P" <blomme@post.com>
wrote:

>Mange tak for svarene (Thomas & Niels). Nu ved jeg i hvert fald hvad der er
>galt, men at grante denne permission ser ud til at være lidt sværere, men
>det finder jeg vel nok ud af

læs vejledningen... det står beskrevet step-by-step

ps. læs gerne http://www.usenet.dk/netikette/quote.html nu du
alligevel skal i gang m. at læse
Thomas Jensen
http://pil.dk/