Bundkort til billig (stabil) computer
Fra : TS

Dato : 03-03-04 11:13

Hejsa
Min svigerfar vil gerne have en ny computer til afløsning for hans Pentium
II 300 mhz.
Han har set et tilbud i TDC avisen som egentlig er ok. Jeg vil dog gerne
give ham nogle alternativer, så der f.eks. kan blive råd til DVD brænder og
andre spændende ting for samme beløb.

Hans behov er: en computer til kontor og internetbrug. Derudover skal han
kunne 'fedte' lidt med sine feriebilleder og skanne lidt ind.
Krabene til bundkort er:
USB2
Indbygget lyd/lan
Gerne indbygget grafikkort (han skal ikke spille)
Vil bruge en eller anden Athlon XP cpu.
DDR ram

Hvad kan I anbefale af bundkort?

mvh TS

Fra : JK

Dato : 03-03-04 13:20

On Wed, 3 Mar 2004 11:13:13 +0100, "TS" <nospam@tosch9.yahoo.dk>
wrote:

> [...]
> USB2
> Indbygget lyd/lan
> Gerne indbygget grafikkort (han skal ikke spille)

Et nforce2 igp bundkort, micro-atx (det passer også i et almindeligt
atx kabinet).

Gå til www.edbpriser.dk

Hardware, bundkort, søg med: nforce2 igp

Der findes eet bundkort, der understøtter fsb400 cpu.

Hvis du vil nøjes med en fsb333 cpu kan du bruge eet af de andre.
Jeg ville vælge billige Albatron. Det har Nforce2 lyd.
Abit kan jeg også anbefale varmt. Det kan godt køre med en fsb400 cpu,
selv om de ikke skriver det.

Jeg har erfaring med leadtek K7NCR18GM (www.demoshop.dk).

Det er vigtigt for igp chipset, at man bruger 2 ram klodser, da
onboard agp så kører med den 2. ram kanal. Så yder det allerbedst.
Man kan jo bare købe 2 klodser med den halve størrelse. 256 + 128 kan
man også godt. Pc3200 ram anbefales.

Ellers kan jeg anbefale det igp chipset. Det er da besnærende, at have
et bundkort uden indstikskort.

Køb en støjsvag køler (ikke in-a-box) og eventuelt en
hastighedsnedsætter (7-volts adapter eller fan-mate). Desuden 1
støjsvag pabst 80 mm blæser.

mvh

John

Fra : TS

Dato : 03-03-04 13:52

> [...]
> Jeg ville vælge billige Albatron. Det har Nforce2 lyd.
> Abit kan jeg også anbefale varmt. Det kan godt køre med en fsb400 cpu,

Det ser ikke så tosset ud. DEt vil jeg kigge på. Tak
TS

Fra : JK

Dato : 03-03-04 16:07

On Wed, 3 Mar 2004 13:51:30 +0100, "TS" <nospam@tosch9.yahoo.dk>
wrote:

>Det ser ikke så tosset ud. DEt vil jeg kigge på. Tak

Leadtek har altså AC97 lyd. Det er ikke allerbedst.

mvh

John

Fra : Leony

Dato : 03-03-04 17:24

In news:Qci1c.360$hi2.57@news.get2net.dk,
TS <nospam@tosch9.yahoo.dk> typed:

> [...]
> USB2
> Indbygget lyd/lan
> Gerne indbygget grafikkort (han skal ikke spille)

Asrock:
229,- billigere kan det vist ikke blive (249,- hos SHG, der er en vis
fornuft i at købe et sted, så spares der lidt på fragt).

Smæk en Spire Whisperrock IV på, den koster 109 kr hos SHG.

Chipset er ikke det bedst ydende, men jeg er ret sikker på at din
svigerfar vil mærke forskel.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/