jeg er målløs
Fra : Georg

Dato : 03-03-04 02:43

Det er altså lidt uhyggeligt, at den slags kun straffes med bøde. Her vil
jeg melde mig til at udøve selvtægt. Hvis nogen opsnuser
gerningsmandens/mændenes identitet er jeg klar.

Georg

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=257796/

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-04 05:49

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg melde mig til at udøve selvtægt. Hvis nogen opsnuser
> gerningsmandens/mændenes identitet er jeg klar.

Ja fy for fanden! Læste artiklen og hastede herinde for at poste linket. Men
Georg var kommet mig i forkøbet. Sådanne mennesker burde ikke have lov at
leve, hvad er de ikke i stand til at gøre, kan de gøre sådan over for et
lille uskyldigt væsen tør jeg slet ikke tænke på hvad de ellers er i stand
til.

Stakkels Ricky, håber han kommer sig 100% og får sig et godt hjem.

Mvh
HP

Fra : Pwh

Dato : 03-03-04 08:27

BogH wrote:

> Ja fy for fanden! Læste artiklen og hastede herinde for at poste
> linket. Men Georg var kommet mig i forkøbet. Sådanne mennesker burde
> ikke have lov at leve,

Helt enig i at den slags mennesker har opbrugt sin ret til at
befolke jorden sammen med os andre. Det agiterede jeg for i en anden tråd,
hvor jeg blot brugte små børn der blev dræbt/mishandlet som eksempel.
Desværre var der ikke rigtigt nogen der dengang var enige med mig, det er et
spørgsmål om at se virkeligheden i øjnene, der findes altså mennesker der aldrig
burde værer blevet født, bliver de så det burde staten afhjælpe den fejl.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 00:19

<BogH> skrev i en meddelelse

> [...]
> til.
>
> Stakkels Ricky, håber han kommer sig 100% og får sig et godt hjem.

Jeg forstår ikke hvorfor det er så vigtigt, at hver eneste gang EB eller BT
skriver om mishandling af hunde, så skal der absolut postes et link her i
gruppen.
Men hvad skal jeg bruge det til, jeg ved udemærket at den slag foregår.

Som alle andre her i gruppen syntes jeg da også det er forfærdeligt, men det
hører ikke op fordi der bliver smidt links her i gruppen. Der vil desværre
altid findes afstumpede mennesker.

Hvis jeg ønsker at læse den slags kan jeg jo bare købe de omtalte aviser. De
omtalte links giver ingen debat, det eneste de kan bruges til, er at vi
allesammen kan bekræfte hinanden i at det selvfølgelig er forkasteligt.
Meget overraskende i en hundegruppe!

Mvh Kajo

Fra : Holm

Dato : 04-03-04 12:56

"Kajo" <Fiffi.spørg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
BT
> skriver om mishandling af hunde, så skal der absolut postes et link her i

(klip)

> [...]
> omtalte links giver ingen debat, det eneste de kan bruges til, er at vi
> allesammen kan bekræfte hinanden i at det selvfølgelig er forkasteligt.

Hej Kajo.
Nu behøver du jo heller ikke klikke på disse links ...det bestemmer du selv
!)

Hvis ikke netop artikler omhandlende hunde og problemstillinger omkring
disse , skulle postes i denne gruppe ...hvor så ?
Desuden ville der netop aldrig komme en debat om hundemishandling her i
gruppen , hvis ingen omtalte det , vel ?
Synes du det er overraskende at gode hundefolk bekræfter hinanden i at det
er forkasteligt at der finder den slags mishandling sted ?
Hvad skal vi så gøre , har du et forslag ?)
Ville det være mere opløftende at nogen herinde ville skrive : Fedt nok ,
den hund fortjente garanteret den tur ???
Så ville du få din debat ...

Jeg synes det er ok at vi gør hinanden opmærksomme på forskellige ting vi
finder på nettet , der kommer jo både gode og dårlige links ...og igen , så
kan man altså lade være med at klikke på disse link , hvis ellers ens
nysgerrighed ikke er for stor ...for det er vel det den er ?
Men vi prøver jo faktisk også at gøre noget ved sagen , selvom det
unægteligt er svært .

Mange hilsener
Holm

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 23:32

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Desuden ville der netop aldrig komme en debat om hundemishandling her i
> gruppen , hvis ingen omtalte det , vel ?

Så vidt jeg husker var starten på denne tråd ikke en opfordring til debat,
men til vold (selvtægt).

> Synes du det er overraskende at gode hundefolk bekræfter hinanden i at det
> er forkasteligt at der finder den slags mishandling sted ?

Nej det syntes jeg ikke, det er jo netop også det jeg skriver.

> Hvad skal vi så gøre , har du et forslag ?)

Meld dig ind en dyreværns forening.

> Ville det være mere opløftende at nogen herinde ville skrive : Fedt nok ,
> den hund fortjente garanteret den tur ???
> Så ville du få din debat ...

Det behøver jeg vist ikke svare på, jeg tror ikke du har læst eller forstået
mit indlæg ordenligt.

> [...]

> kan man altså lade være med at klikke på disse link , hvis ellers ens
> nysgerrighed ikke er for stor ...for det er vel det den er ?

Jeg mener da bestemt også at det er fint, hvis det bliver gjort opmærksom på
nyttige ting på nettet etc.
Jeg mener bare ikke at det er særligt nyttigt, at hver gang Ekstra Bladet
eller BT skriver om mishandling af hunde, så skal der absolut bringes et
link. Slet ikke hvis formålet kun er at opfordre til selvtægt i form af
vold, for så er vi jo lige pludselige ikke selv så meget bedere end den/de
personer der i dette tilfælde mishandlede hunden.

> Men vi prøver jo faktisk også at gøre noget ved sagen , selvom det
> unægteligt er svært .

Jamen det lyder da godt.

Mvh Kajo

Fra : Kewtie Pye

Dato : 03-03-04 08:24

> [...]
> jeg melde mig til at udøve selvtægt. Hvis nogen opsnuser
> gerningsmandens/mændenes identitet er jeg klar.

Æv, det er sådan nogen historier der gør at jeg ikke læser BT og EB =/

Fra : Pwh

Dato : 03-03-04 08:38

Kewtie Pye wrote:

> Æv, det er sådan nogen historier der gør at jeg ikke læser BT og EB =/

Ikke fordi jeg selv køber BT eller EB, men virkeligheden forsvinder da ikke
bare fordi at man vender det blinde øje til. Det minder mig om den udsendelse der
var om brug af pels fra hunde og katte, jeg havde det virkelig skidt med at se den.
Men jeg mener faktisk at man bør tvinge sig selv til at se den slags for at se
virkeligheden i øjnene.

/Jens

Fra : Kewtie Pye

Dato : 03-03-04 18:16

> Men jeg mener faktisk at man bør tvinge sig selv til at se den slags for
at se
> virkeligheden i øjnene.

Hvorfor det? Jeg ved det er der og jeg ved jeg ikke kan gøre mere end jeg
gør...

Mette

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-03-04 18:20

"Kewtie Pye" <kewtie_pye@hotmail.com> wrote in message
[klip]
> Hvorfor det? Jeg ved det er der og jeg ved jeg ikke kan gøre mere end jeg
> gør...

Jeg er helt enig. Jeg er altså heller ikke den, der frivilligt sætter mig
til at se programmer om dyremishandlinger endsige læser alle de links om
samme emne, der bliver postet her i gruppe. Jeg kan ganske enkelt ikke holde
det ud, og jeg mener ikke, at jeg kan gøre mere, end jeg allerede gør, ved
at se programmerne. Menneskets ondskab kan ikke komme bag på mig, og det
behøver jeg ikke at blive yderligere bekræftet i.

Karina

Fra : Pwh

Dato : 03-03-04 18:58

Karina og Christian wrote:
> [...]
> end jeg allerede gør, ved at se programmerne. Menneskets ondskab kan
> ikke komme bag på mig, og det behøver jeg ikke at blive yderligere

OK, det kan jeg så bedre følge, det kan også blive for meget i længden
at læse om den slags, man sidder jo bagefter og føler sig helt magtesløs.
Men lige den udsendelse med pelsning syntes jeg faktisk at man havde godt af at se,
en ting er at hører om at det sker, noget andet er rent faktisk at blive konfronteret med det.
Men bliver den genudsendt tvivler jeg også stærkt på at jeg ser den igen, det var trods
alt for stærke sager til at jeg vil kunne klarer det igen. billedet af de stakkels katte der sad
i buret og bare ventede på at blive hænget forfølger mig stadigvæk ;(

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-03-04 19:13

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
af at se,
> en ting er at hører om at det sker, noget andet er rent faktisk at blive

Jeg må tilstå, at jeg har svært ved at se, hvordan det på nogen måde kan
gavne mig at se, at hunde og katte, der lever under kummerlige forhold
bliver flået og pelset levende. Jeg er helt sikker på, at jeg ville have
haft det så forfærdeligt bagefter - og det kan ikke gavne noget. At alle jer
har siddet og kigget på udsendelsen har - så vidt jeg ved - ikke ændret
noget som helst på forholdene. Dyremishandlingen fortsætter ufortrødent.

Var det så endda noget med, at det kunne hjælpe, hvis man satte sig ned og
så på de der programmer, så kunne jeg måske godt overvinde mig selv, men -
som sagt - så kan jeg simpelt hen ikke holde det ud. Jeg synes, det er så
forfærdeligt.

> [...]
stakkels katte der sad
> i buret og bare ventede på at blive hænget forfølger mig stadigvæk ;(

Hvad skulle det også gavne at se det en gang til?

Karina

Fra : Pwh

Dato : 03-03-04 20:29

Karina og Christian wrote:
> [...]
>
> Jeg må tilstå, at jeg har svært ved at se, hvordan det på nogen måde
> kan gavne mig at se, at hunde og katte, der lever under kummerlige

Om man ligefrem har gavn af det ved jeg ikke, men hvis man i alle livets
forhold vender ryggen til de ubehalige ting som man ikke direkte kan gører noget ved
tror jeg man kommer til at leve i en kunstig virkelighed, der skal værer balance
i de informationer man får. Derfor kan jeg faktisk også tit blive træt af at se nyhederne
eller læse aviser, der bliver fokuceret alt for meget på det negative, der sker altså
også gode ting her i verden, det er bare ikke så spændende at fortælle om.

> [...]
> jeg ved - ikke ændret noget som helst på forholdene.
> Dyremishandlingen fortsætter ufortrødent.

Jeg har det da stadig elendigt hvergang jeg tænker på den udsendelse, det er
for mig sværere at ryste sådan noget af mig end en artikel jeg har læst.
Men vi er da nogle stykker der har skrevet under på protestindsamlinger,
og så må man jo prøve at støtte de partier der går ind for ens egne holdninger.

> Hvad skulle det også gavne at se det en gang til?

Det er heller ikke nødvendigt, de billeder der blev vist har brændt sig
ind i knolden på mig de næste mange år.

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-03-04 23:43

> [...]
noget ved
> tror jeg man kommer til at leve i en kunstig virkelighed, der skal værer

Nu er der jo heller ikke tale om, at jeg "i alle livets forhold", som du så
poetisk udtrykker det, vender ryggen til ubehagelige ting. Jeg tror på, at
man selv må gøre op med sig selv, hvilke informationer, man ønsker at tage
ind, og hvilke man godt kan leve foruden. Det uden at være en vidensmæssig
analfabet, der lever i en "kunstig virkelighed". Her hos mig er
dyremishandling ikke virkelighed, og det bliver det heller aldrig. Jeg
behøver ikke se et program, hvor de sprætter levende hunde op for at vide,
at mennesker er syge i hovedet.

Det der med at opstille nogle generelle retningslinjer for, hvad "man" bør,
kan jeg slet ikke tilslutte mig.

> [...]
sker altså
> også gode ting her i verden, det er bare ikke så spændende at fortælle om.

Jeg kan ikke bare blive træt af at se nyhederne. Jeg væmmes ganske enkelt
ofte ved at se dem. Jeg synes, der er en fuldstændig overdreven fokus på
død, ødelæggelse, lemlæstelse, vold og krig. Man kan da til tider få helt
dårlige nerver af at se det.

> Men vi er da nogle stykker der har skrevet under på protestindsamlinger,

Det har jeg også. Det behøver man ikke at have set udsendelsen for at have
gjort.

> og så må man jo prøve at støtte de partier der går ind for ens egne
holdninger.

Dyrevelfærd er desværre ikke fremherskende hos ret mange partier.

Tvivler? Jeg kan stadig ikke forstå, hvorfor du end overvejer at se
udsendelsen igen. Var det ikke slemt nok første gang?

> Det er heller ikke nødvendigt, de billeder der blev vist har brændt sig
> ind i knolden på mig de næste mange år.

Det tror jeg gerne. Synes, det er helt og aldeles afskyeligt, og jeg har kun
"hørt" om det fra andre, der har set det. Har en god ven, der ellers ikke er
specialt "sart". Han besvimede faktisk, da han skulle fortælle sin mor om
programmet - så dybt et indtryk havde det gjort

Karina

Fra : Pwh

Dato : 04-03-04 17:31

Karina og Christian wrote:
> [...]
> man ønsker at tage ind, og hvilke man godt kan leve foruden. Det uden
> at være en vidensmæssig analfabet, der lever i en "kunstig

Jeg er bare en stor poet når det kommer til stykket ;)
Men det kan værer at jeg har sværere en dig ved at sorterer i hvad der
er relevant viden for mig, jeg prøver at tage det hele med i større eller mindre grad.

> Her hos mig er dyremishandling ikke virkelighed, og det
> bliver det heller aldrig. Jeg behøver ikke se et program, hvor de
> sprætter levende hunde op for at vide, at mennesker er syge i hovedet.

Jeg synes stadig at der er forskel på at hører om det og rent faktisk
at blive presenteret for et bevis. En historie du bare hører eller læser
kan du jo vælge at forkaste som løgn og latin, det er sværer med sådan en udsendelse.
Jeg var personligt ikke klar over at det stod så grelt til for jeg så det selv.

> Det der med at opstille nogle generelle retningslinjer for, hvad
> "man" bør, kan jeg slet ikke tilslutte mig.

Selvfølgelig skal man da ofholde sig fra at se den slags hvis det er for stærkt
til at ens nerver kan holde til det.

> [...]
> overdreven fokus på død, ødelæggelse, lemlæstelse, vold og krig. Man
> kan da til tider få helt dårlige nerver af at se det.

Ja, det var jeg også sikker på at vi var enige om

> Det har jeg også. Det behøver man ikke at have set udsendelsen for at
> have gjort.

Der fik du ellers beviset.

> Dyrevelfærd er desværre ikke fremherskende hos ret mange partier.

Det sælger måske ikke stemmer nok, næh laver benzinpriser og billige smøger
er sgu noget som danskeren bedre kan forholde sig til

Jo, desværre ;(

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 04-03-04 21:22

> [...]
> Men det kan værer at jeg har sværere en dig ved at sorterer i hvad der
> er relevant viden for mig, jeg prøver at tage det hele med i større eller

Det tror jeg også, er ganske sundt. Jeg ved bare efterhånnden godt, hvilke
nyheder jeg kan magte at få i større grad, og hvilke nyheder jeg kan klare i
mindre grad. De der udsendelser om mishandling af børn og dyr og andre
elendigheder kan jeg bare ikke holde ud. Det ved jeg, og derfor skal jeg
afholde mig fra at se dem, ellers får jeg mareridt i flere uger og måneder
efter.

> [...]
udsendelse.
> Jeg var personligt ikke klar over at det stod så grelt til for jeg så det

Hehe - nu er din tiltro til menneskets godhed jo også betydeligt større end
min Som nævnt vil det slet ikke komme bag på mig, at folk kan finde på
den slags - og det vil heller ikke komme bag på mig, at der findes om muligt
endnu værre tilfælde.

> Selvfølgelig skal man da ofholde sig fra at se den slags hvis det er for
stærkt
> til at ens nerver kan holde til det.

Ja, det bliver man ganske enkelt nødt til, hvis man skal kunne holde ud at
eksistere.

> Ja, det var jeg også sikker på at vi var enige om

Ja, det regnede jeg også med

> Det sælger måske ikke stemmer nok, næh laver benzinpriser og billige
smøger
> er sgu noget som danskeren bedre kan forholde sig til

Ja da. Folk gider da ikke beskæftige sig med dyrevelfærd, hvis det koster
noget, ellers hvis der er andet - eksempelvis billige smøger eller sprut -
der er mere interessant.

Karina

Fra : JBH

Dato : 03-03-04 22:34

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det var trods
> stakkels katte der sad
>
> Hvad skulle det også gavne at se det en gang til?

Ja, jeg så udsendelsen og optog den også på video, jeg har dog ikke kunnet
få mig til at se den igen, det var så modbydeligt at se (og høre) den hund
blive bundet og få maven sprættet op.

Jeg har indset at jeg ikke kan gøre noget aktivt for disse dyr, så istedet
har jeg meldt mig ind i :

http://www.wspa.dk/showpage.asp?lPageID=1

I håb om at de kan gøre en forskel.

mvh
JBH

Fra : Pwh

Dato : 03-03-04 18:53

Kewtie Pye wrote:

> Hvorfor det? Jeg ved det er der og jeg ved jeg ikke kan gøre mere end
> jeg gør...

Det er da lidt selvmodsigende, hvis du ved det er der må du da have
fået oplysningerne på en eller anden måde. Jeg skal måske forstå dig
på den måde at du ikke gider hører mere om den slags.

/Jens

Fra : Kewtie Pye

Dato : 03-03-04 21:43

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da lidt selvmodsigende, hvis du ved det er der må du da have
> fået oplysningerne på en eller anden måde. Jeg skal måske forstå dig
> på den måde at du ikke gider hører mere om den slags.

Når du skriver [må du da have
> fået oplysningerne på en eller anden måde] så er det efter min mening et
dårligt argument for at kalde min udtalelse selvmodsigende. Netop fordi jeg
har fået oplysningerne og læst historierne kan jeg vælge det fra.

[hvis man i alle livets
forhold vender ryggen til de ubehalige ting som man ikke direkte kan gører
noget ved
tror jeg man kommer til at leve i en kunstig virkelighed]
Der er INGEN i tråden der taler om at vende ryggen til _alle_ de ubehagelige
ting - det må være din egen (overfor)tolkning.

Jeg er _meget_ interesseret i ubehagelige ting - når det er dem jeg elsker
det går ud over - så kan jeg nemlig "gøre noget ved det" - deltage empatisk.
Eller når det er mine klienters ubehagelige oplevelser, så kan jeg hjælpe
dem til at gøre noget ved det. Men min grænse går der hvor det er
meningsløst at udsætte mig selv for ubehag som jeg ikke kan gøre noget ved.
Ønsket om at udsætte sig selv for meningsløs ubehag må være det samme man
gør om man læser EB og BT eller ser Robinson, For Love and Money og lignende
"realityshows"
Trangen til at få følelsen af ubehag på andres vegne, der som regel er et
tegn på at man keder sig eller har svært ved at udtrykke sine egne følelser.

Mette

Fra : Pwh

Dato : 04-03-04 17:38

Kewtie Pye wrote:

> [...]
> oplevelser, så kan jeg hjælpe dem til at gøre noget ved det. Men min
> grænse går der hvor det er meningsløst at udsætte mig selv for ubehag

Jeg tror at du deler holdning med Karina, som min holdning til det kan du jo
læse i debatten jeg har haft med hende.

> [...]
> Trangen til at få følelsen af ubehag på andres vegne, der som regel
> er et tegn på at man keder sig eller har svært ved at udtrykke sine

Inden jeg roder mig ud i en diskussion omkring det med dig, vil jeg gerne vide
om det er en slet skjult hentydning til din opfattelse af min person.
Hvis det er tilfældet, hvad jeg da ikke håber, så har vi to ikke mere at sige hinanden.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-03-04 18:51

> [...]
> om det er en slet skjult hentydning til din opfattelse af min person.
> Hvis det er tilfældet, hvad jeg da ikke håber, så har vi to ikke mere at

Hej Jens

Kan du så opføre dig ordentligt......!!!!!
Sådan har du aldrig sagt til mig )... Jeg har da ellers gjort hvad jeg
kunne for at dunke dig oven i bøtten

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 04-03-04 20:05

> [...]
> Sådan har du aldrig sagt til mig )... Jeg har da ellers gjort
> hvad jeg kunne for at dunke dig oven i bøtten

Jeg prøver da altid efter bedste evne at opfører mig ordentligt
Men er Mette begyndt at komme med angreb på min personlighed,
hvad jeg da ikke håber, så er jeg altså stået af. Det er jo en af de ting
jeg kan lide ved at diskuterer med dig, du kender grænsen og overskrider den ikke.
Men jeg håber da at Mette skriver at jeg har opfattet hende forkert,
og så er den potte pis da ude af verden

/Jens

Fra : Kewtie Pye

Dato : 04-03-04 21:23

> [...]
den ikke.
> Men jeg håber da at Mette skriver at jeg har opfattet hende forkert,

Bare rolig
Personangreb indgår ikke i mit våbenarsenal!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-03-04 13:44

> [...]
den ikke.
> Men jeg håber da at Mette skriver at jeg har opfattet hende forkert,

Hej igen Jens

Okay, jeg må da godt nok indrømme, at jeg da også af og til har haft lidt
svært ved at finde meningen i det hun har skrevet.
For jeg opfattede da også de første indlæg, helt hen i skoven, efter hvad
hun så senere udtrykte. Håber da ikke vi er ved at blive for gamle

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 05-03-04 16:49

> Hej igen Jens
>
> Okay, jeg må da godt nok indrømme, at jeg da også af og til har haft
> lidt svært ved at finde meningen i det hun har skrevet.

Vi er jo ikke alle lige gode til at få vores tanker ned på skrift, så man
bliver desværre meget hurtigt misforstået herinde. Derfor synes jeg heller
ikke at man kan tillade sig at blive mopset hvis man bliver bedt om en nærmere forklaring.

> For jeg opfattede da også de første indlæg, helt hen i skoven, efter
> hvad hun så senere udtrykte. Håber da ikke vi er ved at blive for
> gamle
>
> M.V.H.....Benny..

Benny, vi to bliver ikke ældre, vi bliver bare bedre

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-03-04 14:31

> Benny, vi to bliver ikke ældre, vi bliver bare bedre
>
> /Jens

Hej igen Jens

Nåh jae..... Det var jo sådan det skulle lyde )..... Det havde jeg jo
helt glemt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Tommy

Dato : 03-03-04 09:40

Og hvis de fanger vedkommende for han/hun kun en bødestraf.

Hvad helvede er det for en gang fis....... Bødestraf...... Alt
nedværdigelse/grusom behandling af vores MED-pattedyr burde føre til minimum
3 års fængsel. Og bemærk at jeg skriver med-pattedyr. Vi er ikke andet end
pattedyr hvis hjerne har udviklet sig til at udtænke grusomheder mod os selv
og andre dyrearter.

/Tommy

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 03-03-04 09:47

Hej

Føj for en gang læsning!

Der må da være andre der har hørt hunden lide, for den må have hylet
efter sådan behandling og jeg må også sige at jeg nok heller ikke
ville kunne frasige mig selvtægts muligheden i sådanne tilfælde, der
er jo bare det at dem der gør sådanne ting ikke lærer af at man udøver
vold mod dem...selvom det er meget fristende.

Men de burde indlægges på ubestemt tid og så må jeg jo sige at vi har
så mange sager af denne type hvor politiet jo ikke har resourcer til
at handle, men måske er det på tide at få et dyreværns politi på banen
så netop såddan sager VIL og KAN blive opklaret!

Den stakkels lille hund..jeg er sgu rystet!

Mange hilsener

Jeannette Svensson/..asko

Fra : fam. Ager

Dato : 03-03-04 11:27

Hej!
Jeg synes at det er lovgivningen den er gal med, det kan ikke være rigtigt
at folk gang på gang kan slippe med den slags grusomheder, de kan straffes
med en sølle bøde, måske en påtale om at næste gang så komme vi efter dig,
og så kan de måske få forbud mod at holde dyr, men nogen egentlig straf får
de jo ikke! UHH, jeg væmmes, hvordan kan man dog være så modbydelig og
afstumpet og afskåret fra tankevirksomhed!.....
marie.

---
T-man

Fra : Holm

Dato : 03-03-04 11:49

> [...]
> jeg melde mig til at udøve selvtægt. Hvis nogen opsnuser
> gerningsmandens/mændenes identitet er jeg klar.

Jeg mener det er kraftigt på tide at man får et "dyrepoliti" og at der
følger en fængsels straf med mishandling af dyr ...bøder hjælper ikke en
pind !
Måske er det os herinde der skal tage initiativ til at presse myndighederne
??
Men hvordan får man rusket op i politikerne ?
Man ser nogle udsendelser om misrøgt af dyr på TV og dagen efter hører man
politikere udtrykke harme over situationerne ...og så hører man ikke mere
.....det er som om de ikke kommer videre ??

Triste hilsener Holm

Fra : fam. Ager

Dato : 03-03-04 12:18

Du er så sympatisk, Holm!!. Netop, det bliver vist i div. medier, folk gyser
og væmmes, men hvad siger politikerne?. Jeg kan huske den sag der kørte for
nogen tid siden, med hestetransporterne, hvor der blev gjort krav på kortere
transporttid, og hvile/spise/vand til dyrene. Men jeg kan ikke erindre at
der nogensinde er blevet talt om, at strafferammen for den slags
modbydeligheder er ´for lav (eller ikke-eksisterende!) kan man ikke lave en
protest, en underskrift indsamling, i retning af den som blev lavet i
hunde/katte pels sagen?. Bare for prøve at råbe dem op der inde på
Christiansborg!?.
Marie.

---
T-man

Fra : fam. Ager

Dato : 03-03-04 12:42

Hej alle!

Jeg har lige afsendt en mail til DKK, og anmodet om deres holdning og hjælp
til en evt. indsamling af underskrifter til "hovederne" på Christiansborg.
om vores mening om den alt for lave strafferamme...
Kan i tilslutte jer den ide?
Venligst Marie.

Fra : Pwh

Dato : 03-03-04 13:00

fam. Ager wrote:
> [...]
> hjælp til en evt. indsamling af underskrifter til "hovederne" på
> Christiansborg. om vores mening om den alt for lave strafferamme...

Godt initiativ, jeg kan tilslutte mig 110% og skal nok værer en af
de første der skriver under på en evnt indsamling.
Måske behøver vi slet ikke at opfinde en ny straframme til den slags sager,
jeg finder at 'øje for øje' ville værer en fin straf i dette tilfælde.
En seriøs gennembankning og efterfølgende ophold i en glascontainer ville værer på sin plads.

/Jens

Fra : AA

Dato : 03-03-04 13:40

Skrækkelig historie, jeg stiller op på bankeholdet - ufatteligt at nogen kan
gøre sådan noget.

Skulle jeg opleve noget tilsvarende og kende gerningsmændene stod der
selvtægt i mine øjne - politiet gør ikke meget og straframmen er latterlig.

Fra : Georg

Dato : 03-03-04 13:03

Selvfølgelig. Hvis ikke loven bliver ændret, er der jo ikke noget at sige
til , at folk føler sig så krænkede på dyrenes vegne, at selvtægt er det
eneste rigtige. Personligt ville jeg godt ofre et par år i skyggen i "en god
sags tjeneste"

Georg

Fra : pedellen

Dato : 03-03-04 13:04

"fam. Ager" skrev d. 03-03-04 12:42 dette indlæg :
> [...]
Christiansborg.
> om vores mening om den alt for lave strafferamme...

Godt initiativ Marie

Hilsen Pedellen

http://www.kandu.dk/

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-03-04 14:22

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> til en evt. indsamling af underskrifter til "hovederne" på Christiansborg.
> om vores mening om den alt for lave strafferamme...

Jeg synes, det lyder som en god ide. Jeg skriver gerne under.

Karina

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-03-04 14:27

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message
[klip]
> Hej alle!

I øvrigt vil det være rigtig fint, hvis du ville ofre et par minutter på at
kigge lidt på siden: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Hvis du vil følge de retningslinjer, der anbefales der, og som følges - som
du kan se - af langt de fleste brugere både her og i juragruppen, som jeg
kan se, du også frekventerer, vil det gøre dine indlæg betydeligt mere
læsevenlige.

På forhånd tak.

Karina

Fra : Holm

Dato : 03-03-04 14:53

> [...]
> til en evt. indsamling af underskrifter til "hovederne" på Christiansborg.
> om vores mening om den alt for lave strafferamme...

Godt initiativ , jeg vil også skrive under !

Hilsen Holm

Fra : JBH

Dato : 03-03-04 18:32

> [...]
> jeg melde mig til at udøve selvtægt. Hvis nogen opsnuser
> gerningsmandens/mændenes identitet er jeg klar.

Tragisk historie,men det er bare "et" tilfælde. Hver dag foregår der
modbydelig dyremishandling i Danmark som man burde rette blikket mod. F.eks.
de danske ræve og minkfarme. Det er barske løjer, ikke kun så længe dyrene
er levende, men sandelig også når de aflives med strøm i anus, som det sker
med ræve.
Der er også de afskyelige Halal slagtninger. Heldigvis er Pelsavl og Halal
slagtninger efterhånden forbudt i mange lande, men IKKE i Danmark, for
danskerne er en underlig samling dobbeltmoralske størrelser. Vi vil godt
have dyrevelfærd men vil ikke betale prisen.

mvh
JBH

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 07:13

> [...]
> jeg melde mig til at udøve selvtægt. Hvis nogen opsnuser
> gerningsmandens/mændenes identitet er jeg klar.

Her lidt "gode" nyheder: http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=258092/

Mvh
HP

Fra : Pwh

Dato : 04-03-04 17:39

> Her lidt "gode" nyheder: http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=258092/
>
> Mvh
> HP

Det var rart at læse

/Jens

Fra : JBH

Dato : 04-03-04 18:01

<BogH> skrev i en meddelelse

> Her lidt "gode" nyheder: http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=258092/

Ja, og så kan man i samme avis læse om et par 14 årige snothvalpe som
mishandlede kaniner med en brandsprøjte

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=258080/

Under 15 år = ingen straf fra samfundets side... Man kan håbe på at
forældrene har så meget omløb i i hovedet at de finder på en passende straf.

mvh
JBH

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-03-04 19:02

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Under 15 år = ingen straf fra samfundets side... Man kan håbe på at
> forældrene har så meget omløb i i hovedet at de finder på en passende

Hej JBH

De kan ikke straffes ifølge straffeloven, det er korrekt. Det betyder ikke
at de helt slipper. Så mon ikke forældrene har mest lyst til at vende
bunden i vejret, og give dem en regulær røvfuld. Men der er jo kun to
legale afstraffelser tilbage, Fy skam dig lille Børge, det må du ikke, og du
ved det godt.... Eller ganske almindelig stuearrest. Man kan selvfølgelig
opfinde en tredie. Nemlig at klippe strømkablet til computeren over, og
først blive erstattet, når de har tjent pengene til at købe et nyt for
... Er de grove nok, ryger de vel på opdragelsesanstalt. Stod det til
mig, så skulle den kriminelle lavalder afskaffes, for den spekuleres der jo
kraftigt i. Vi lader lillebror gøre det, for han kan ikke straffes.

M.V.H.....Benny..

Fra : René Kofoed

Dato : 04-03-04 09:40

PUHA, Endnu engang tårer i øjnene, jeg er mere end klar, til tæskeholdet!!
MVH Susanne.

Fra : Doris

Dato : 09-03-04 11:05

Hvis vi lige ser bort fra den her debat, er der så nogen der ved, om den
lille hund skal have et nyt hjem, eller er der nogen af jer, der kunne tænke
sig at give den et ?
M.V.H. Doris.

Fra : x Vuf x

Dato : 09-03-04 11:14

Tue, 9 Mar 2004 11:04:47 +0100, Doris wrote:

>Hvis vi lige ser bort fra den her debat, er der så nogen der ved, om den
>lille hund skal have et nyt hjem, eller er der nogen af jer, der kunne tænke
>sig at give den et ?

Den er hos den tidligere ejer (en dame, der havde
givet den til den mand.) 's datter.
Hendes samlever hentede den, og en af deres venner
tævede en af mændene. Der fortælles intet om, om det
skete på samme tid.

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet***@pc.dk fjern salamien

Dejlige Papillonhvalpe. 2 piger hvid/zobel.

Fra : Doris

Dato : 09-03-04 11:36

Ja, frem og tilbage er lige langt :((

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-04 07:58

Hejsa

Nye drejninger og dramaer i Ricky-sagen, læs dem her:

"Rasende dyrevenner hævner Ricky: Hunde-mishandler gennemtævet":
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=258630/

"Ricky kidnappet":
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=258628/

God weekend!

Mvh
HP

Fra : Verner

Dato : 06-03-04 16:53

On Sat, 6 Mar 2004 07:57:31 +0100, <BogH> wrote:

> [...]
>
>Nye drejninger og dramaer i Ricky-sagen, læs dem her:
>
>"Rasende dyrevenner hævner Ricky: Hunde-mishandler gennemtævet":

Tror du ikke folk selv er i stand til at læse aviser ?

Stop dog for alt det unødvendige ævl.

Verner

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-04 18:22

"Verner" <Verner@post.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke folk selv er i stand til at læse aviser ?
>
> Stop dog for alt det unødvendige ævl.
>
> Verner

Rolig nu, du kan da bare lade være med at læse det hvis du finder det
unødvendigt!

HP

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 07-03-04 20:15

On Sat, 06 Mar 2004 16:52:36 +0100, Verner <Verner@post.dk> wrote:

>Tror du ikke folk selv er i stand til at læse aviser ?
>
>Stop dog for alt det unødvendige ævl.
>
>Verner

har du fået dit lort igen verner ? jeg syntes da at det er meget
godt at nogen poster links om det du kan jo bare lade være med at læse
det, men ok så havde du jo ikke noget at brokke dig over vel

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Verner

Dato : 07-03-04 13:59

On Sun, 07 Mar 2004 11:14:41 -0800, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

>har du fået dit lort igen verner ?

Så så, rolig nu lille skat, ikke så nysgerrig

Verner

Fra : Doris

Dato : 09-03-04 11:10

Hellere holde hund ordentligt istedet for avisen ;)
M.V.H. Doris.

Fra : x Vuf x

Dato : 07-03-04 17:21

> [...]

>Nye drejninger og dramaer i Ricky-sagen, læs dem her:
>"Rasende dyrevenner hævner Ricky: Hunde-mishandler gennemtævet":

Godt gået Morten Frøkjær!

Jeg håber, den dyrlæge, der gav Ricky tilbage til ejeren,
har enormt røde ører!

Fra : Lou

Dato : 10-03-04 11:47

<BogH> wrote in message news:<4049760f$0$27439$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Nye drejninger og dramaer i Ricky-sagen, læs dem her:
>
> "Rasende dyrevenner hævner Ricky: Hunde-mishandler gennemtævet":

Godt at se at der er mennesker i denne verden der tager noget initativ
- godt gået....
men de plejer heller ikke at stikke op for bollemælk i
Thisted/Snedsted

tommel op )

Lou

Fra : Lou

Dato : 10-03-04 11:40

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in message news:<40453836$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> jeg melde mig til at udøve selvtægt. Hvis nogen opsnuser
> gerningsmandens/mændenes identitet er jeg klar.

hej

uha...jeg er rystet....klar på en gang bølle bank til psykopaterne

Lou

Fra : Doris

Dato : 13-03-04 21:55

Jeg sidder stadig og tænker på den stakkels hund, hvorfor er den kommet
tilbage til den mand, der fik den, kendte han de idioter der ødelagde hunden
? Drak han med dem, da der står det var i fuldskab de gjorde det, eller
hvordan har de fået fat i hunden, Tænker, tænker hele tiden på det .

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-03-04 02:47

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ? Drak han med dem, da der står det var i fuldskab de gjorde det, eller
> hvordan har de fået fat i hunden, Tænker, tænker hele tiden på det .

Hej Doris

Hvis jeg har forstået det ret, så boede hunden hos en dame, og hun havde så
vidt jeg havde forstået, ikke drukket sammen med dem, som mishandlede
hunden. Den havde åbenbart gået i haven, og på en eller anden måde, havde
et par lettere selskabeligt overrislede herrer, så fået rettet deres
opmærksomhed mod hunden, hvad der skete ved det, har vi jo så læst. Da den
kom hjem igen, kidnappede en nabo så hunden, men dog i en god mening, og
afleverede den til ejerens datter, hvor han skønnede at hunden var i
sikkerhed.

M.V.H.....Benny..

Fra : Doris

Dato : 14-03-04 21:00

Nej, den dame havde lige en måned før givet hunden til en mand, forstod
jeg.
V.H. Doris.