MS Windows
briani 27239
Ring op til egen computer
Fra : Steffen

Dato : 02-03-04 23:49

Jeg har fået XP Pro og har hørt, at det er muligt med dette styresystem at
ringe op til computeren udefra og arbejde på den. Hvordan indstiller man den
til det?
Steffen

Fra : //zigge

Dato : 03-03-04 00:18

"Steffen" <stapdk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ringe op til computeren udefra og arbejde på den. Hvordan indstiller man

Når du skriver "ringe op til" går jeg ud fra at du mener via et modem? I så
fald er det mere en feature end en praktisk mulighed, det går mega langsomt
over et 56K modem.
Skulle du måske have en ISDN forbindelse kan det bedre gå og så skal du

Åbne Netværksforbindelser.
Klikke på Opret en ny forbindelse under Netværksopgaver, klik på Næste.
Klik på Opret en avanceret forbindelse, og klik Næste.
Klik på Accepter indgående forbindelder, klik på Næste, og følg derefter
vejledningen i guiden Ny forbindelse.

Mvh
//zigge

Fra : //zigge

Dato : 03-03-04 00:35

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Klik på Opret en avanceret forbindelse, og klik Næste.
> Klik på Accepter indgående forbindelder, klik på Næste, og følg derefter

Nå ja - det var jo kun den halve forklaring...

Hvis du så vil logge på systemet og arbejde på den, så skal du enten bruge
Fjernskrivebord eller et andet lign. program. Jeg kan anbefale VNC.

Hvis dit modem understøtter det, kan du også tænde den udefra. Det hedder
Wake on LAN og softwaren er lidt kringlet hvis den ikke følger med til dit
modem. Men der findes masser af freeware til det...

Mvh
//zigge