lille prg til at sende beskeder over lan
Fra : Jakob Kjelds

Dato : 02-03-04 22:15

Hej
Jeg ville gerne have et lille prg til at sende beskeder fra min computer til
de andre på lan'et min er xp andres er 98 98se 2000 nt.
Så det skal kunne sende til alle og uden at de skal installere noget...

Jakob

Fra : Nicolai Hansen

Dato : 03-03-04 15:14

> [...]
> de andre på lan'et min er xp andres er 98 98se 2000 nt.
> Så det skal kunne sende til alle og uden at de skal installere noget...

Hejsa,

Hvis du bruger Windows 2000 kan du gå ind i kontrol panelet,
"administrative tools" (min windows er engelsk), og køre "component
services".
Her kan du højre klikke på Services(local), vælge all tasks, send
console message...
Den bruger noget ms messaging som er aktiveret som standard på alle
windows.
Jeg har desværre ikke en XP hos mig men går ud fra det nok er noget af
det samme...
Ellers kan du, fra en DOS prompt, skrive
NET SEND (modtager) (besked)

f.eks.
NET SEND HANS Hej Hans, dejlig dag idag!

/Nic

Fra : Carsten JvT

Dato : 05-03-04 12:20

"Nicolai Hansen" <nic@aub.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> NET SEND (modtager) (besked)
>
> f.eks.
> NET SEND HANS Hej Hans, dejlig dag idag!

Modtager er ofte en IP adresse eller et NetBIOS navn / computer navn.

dvs:

NET SEND <ip adresse> <besked>
eller
NET SEND <computernavn> <besked>

så med mindre HANS er Hans' computernavn, virker Nicolai's kommando ikke
Carsten

www.badazz-danes.dk - Spiller du Ghost Recon? Kig forbi
www.mc-onsdagsklubben.dk - MC klubben

Fra : JpJ

Dato : 08-03-04 09:47

En anden mulighed er da den gamle "WinPopup"
Jeg mener ikke den er inkluderet i versioner over Me, men den kan hentes :
http://www.wegabyte.com/winpopup.html

JpJ