ISBN nummer for spil??
Fra : Jacob Nielsen

Dato : 02-03-04 22:00

Hej,

Findes der et slags ISBN nummer for spil?

Altså, f.eks. kan man vha. cddb slå info op om en bestemt musik cd, og alle
bøger har også et unikt ISBN nummer, men findes der noget tilsvarende for
pc-spil monstro?

Mvh. Jacob

Fra : iddqd

Dato : 03-03-04 10:20

Jacob Nielsen wrote:
> [...]
> bøger har også et unikt ISBN nummer, men findes der noget tilsvarende for

Du kan prøve med stregkoden, den vil tit være en delmængde af et ISBN
nummer. Vistnok noget med at de første 3 cifrer i stregkoden ikke
indgår, men om det gælder alle udgivelser har jeg min tvivl om.

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-03-04 11:06

"Jacob Nielsen" <jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Findes der et slags ISBN nummer for spil?

Jeg kan ikke finde noget unikt nummer for computerspil. Hvis du forsøger at
slå Age of Empires op på www.bibliotek.dk, så har den ikke noget specielt
nummer.

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 03-03-04 15:22

"Jacob Nielsen" <jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> wrote in message
> [...]
alle
> bøger har også et unikt ISBN nummer, men findes der noget tilsvarende for

Tak for svarene..

Jeg ville ha' brugt det til at lave et lille program der kunne holde styr på
hvilke spil jeg havde, og doven som man nu engang er ville det være en hel
del lettere bare at slå spillet op vha. et nummer, men da dette ikke findes
er man jo nødt til at indtaste hele pivetøjet.. æv æv

Mvh. Jacob

Fra : Martin Johansson

Dato : 03-03-04 17:43

"Jacob Nielsen" <jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]

findes
> er man jo nødt til at indtaste hele pivetøjet.. æv æv

Du kunne jo kigge lidt på dette program
http://www.collectorz.com/game/

Ved ikke hvor godt det er, men måske kan det inspirere.