DR Harddisken no more :-(
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 02-03-04 19:01

Jeg har med stor fornøjelse lyttet til Harddisken på DR, men nu ser det
ud til at være slut.
Det er ikke længere muligt at høre de enkelte indslag på Mac. Der kræves
nu Windows media player 9 mod tidligere Real Player, men jeg kan altså
ikke få det til at virke.
Jeg håber ikke jeg er den eneste Macbruger som hører Harddisken, og
opfordre alle i gruppen om at sende en lille hilsen via mail til
redaktionen på dr.dk/videnskab/harddisken og gøre dem opmærksom på at de
bevæger sig den forkerte retning.

Skulle der være nogen som har fundet en løsning på problemet så lad os
det høre !!
--
See yea.....
Henry Lerche Madsen

Grønlands Radio - Det man hører er en sæl

Fra : mofo

Dato : 02-03-04 19:13

tror det er grundet real's enorme licensopkrævninger...

Fra : mbi

Dato : 02-03-04 21:23

Det er lige nøgagtigt det det er Skriv ellers til dem, de er nogle
søde fyre...

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 02-03-04 22:23

mbi skrev:

> Det er lige nøgagtigt det det er Skriv ellers til dem, de er nogle
> søde fyre...

Ja det er muligt, men så let kan de ikke slippe, hvis det ikke lige var
for det script de har anvendt til at linke med så ville det jo være
muligt at "paste" linket direkte i win 9 playeren på samme måde som man
kan hvis man skal høre P3.
Jeg mener de før har nævnt at de er overgået til et Content Management
System som kun understøtter Windows Media Player. Hvis linkningen blev
ændret så tror jeg det ville virke.

Ironisk nok så står der følgende på siden "Om Harddisken" :

Klip

"We are all interested in the future, because that is where you and I
are going to spend the rest of our lives."
Charles F. Kettering

Teknologi er en væsentlig faktor i udviklingen og vores færd mod
fremtiden. Ikke mindst informationsteknologi (computere og massemedier),
der fungerer som katalysator og drivkraft for politisk, samfundsmæssig,
kulturel og fysisk forandring.

Harddisken forsøger at forklare de konkrete teknologiske udviklinger og
deres konsekvenser i sammenhæng med den kultur og det sprog, som er
opstået i kølvandet på teknologien, i spændet mellem det fascinerede og
det kritiske, mellem det abstrakte og det konkrete, mellem det globale
og det nære.

Klip slut

Og det gør man så ved at afgrænse sine lyttere pga. teknik ???

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 02-03-04 23:35

Henry Lerche Madsen skrev:

Og for øvrigt, hvis ikke de vil så vil jeg

http://homepage.mac.com/henrylerchemadsen/drhd.html

Fra : mbi

Dato : 02-03-04 23:51

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@aarstidenSKRIDSPAM.dk> wrote:

> http://homepage.mac.com/henrylerchemadsen/drhd.html

Hvad med at få de danske bugstaver til at virke? Jeg synes det er for
dårligt fordi "Teknologi er en væsentlig faktor i udviklingen og vores
færd mod fremtiden. Ikke mindst informationsteknologi (computere og
massemedier), der fungerer som katalysator og drivkraft for politisk,
samfundsmæssig, kulturel og fysisk forandring." Og når jeg ikke engang
kan læse det på den rigtige måde så..............

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-03-04 00:04

mbi skrev:

> [...]
> samfundsmæssig, kulturel og fysisk forandring." Og når jeg ikke engang
> kan læse det på den rigtige måde så..............

Øhh de skal ikke virke min ven, du skal blot lytte, hvis du har
interesse i at høre indslagene så er det altså noget flueknepperi.
det du citerer er altså noget som DR harddisk skriver og ikke noget jeg
har skrevet.

Fra : mbi

Dato : 03-03-04 00:12

> [...]

> interesse i at høre indslagene så er det altså noget flueknepperi.
> det du citerer er altså noget som DR harddisk skriver og ikke noget jeg

Og? Du bruger det mod dem og det kan også bruges mod dig...

Fra : Morten Lind

Dato : 02-03-04 23:35

> [...]

> og det nære.
>
> Klip slut
>
> Og det gør man så ved at afgrænse sine lyttere pga. teknik ???

Sådaaan, Henry!!!!!
M.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 02-03-04 23:53

Morten Lind skrev:

> Sådaaan, Henry!!!!!
> M.

Svar på mail til DR Harddisken:

jeg beklager naturligvis meget, at der er problemer med vores sider,
indslag og så videre.
jeg håber oprigtigt, at vanskelighederne ift. mac er en overgangsfase -
under alle omstændigheder er mange af dem opstået, fordi vi er testzone
for et nyt cms...og der skal åbenbart være indkøringsproblemer...suk.

jeg er naturligvis ked af at du (og flere andre) især er skuffede over
harddisken i denne sammenhæng, men vi er altså kun et lille bitte
program i en stor organisation - og vi har hverken mulighed for eller
overskud til at køre vores egen, selvstændige web-politik (hvor gerne vi
end ville tilgodese mac- og linuxbrugere).

jeg tillader mig til gengæld at sende din mail videre til de personer,
der forhåbentlig til gengæld har lidt mere vægt i systemet...så må vi se
hvad der sker.

hd-hilsen,

Fra : mbi

Dato : 03-03-04 00:16

> [...]

> jeg tillader mig til gengæld at sende din mail videre til de personer,
> der forhåbentlig til gengæld har lidt mere vægt i systemet...så må vi se

Jeg men nu er vi helt andet sted. Nu findes der et svar, som er typysk
for DR. Vi undskylder høfligt, vi kan ikke gøre noget, farvel og tak. Så
må der startes en krig...

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-03-04 00:22

> Jeg men nu er vi helt andet sted. Nu findes der et svar, som er typysk
> for DR. Vi undskylder høfligt, vi kan ikke gøre noget, farvel og tak. Så
> må der startes en krig...

Hørt hørt....

Fra : mbi

Dato : 02-03-04 23:47

> [...]

> og det nære.
>
> Klip slut
>
> Og det gør man så ved at afgrænse sine lyttere pga. teknik ???

Prøve lige at høre engang til. Skriv ti Harddisken først! Det kan være
at det ikke er deres skyld, det kan være de har lavet en fejl, der kan
være sket alt muligt - man behøver da ikke starte en verdenskrig pga det
- der findes ikke noget være i computerverden end millitante macfolk. Og
Kettering, ham vil jeg ikke lige bruge som argument

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-03-04 00:17

> Prøve lige at høre engang til. Skriv ti Harddisken først!

Det har jeg gjort.

Det kan være
> at det ikke er deres skyld, det kan være de har lavet en fejl, der kan
> være sket alt muligt - man behøver da ikke starte en verdenskrig pga det

Det virker fint på Windows, de har for øvrigt for længe siden meddelt
mig at det bliver den måde de vil linke til stream i fremtiden.

> - der findes ikke noget være i computerverden end millitante macfolk.

Det vil være ramt helt forbi at kalde mig millitant, jeg er gl.
millitærnægter

Det her gælder altså også Linux og andre Unix brugere.
Og det her handler ene og alene om at man ikke har tiltænkt at
understøtte andre platforme end Windows.

Fra : mbi

Dato : 03-03-04 00:31

> [...]
> Og det her handler ene og alene om at man ikke har tiltænkt at
> understøtte andre platforme end Windows.

Ja men så er vi enige - det er for dårligt - jeg prøver snakke med dem.
Faktisk har jeg, som også en Linux bruger, brokket mig over det, men det
er svært - faktisk er det ikke deres skyld. Jeg ved godt det kan være
lige meget, men de er trængt... DR har vedtaget nogle fælles regler som
ikke er særligt hensigtsmæssige, men hvis du siger at man godt kan på P3
så skal det også kunne lade sig gøre for Hraddisken... Er du sikker på
det?

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-03-04 16:24

> [...]
> ikke er særligt hensigtsmæssige, men hvis du siger at man godt kan på P3
> så skal det også kunne lade sig gøre for Hraddisken... Er du sikker på

Ja altså, hvis man vil høre P1 2 3 eller Øst Vest osv. så har DR lagt
nogle links op til alternative afspillere & til Win media de findes her:

http://www.dr.dk/netradio/netradiohelp_direkte.shtml
og her :
http://www.dr.dk/netradio/alternativ/

Det gør det muligt at spille DR radio med bla. Mplayer som kan bruges på
alle platforme ( win, Linux & Unix )

Dvs. at man linker direkte til kilden og man kan derefter tilføje de
programmer man ønsker som foretrukne i afspilleren.

Med Harddisken er det lidt anderledes, dels er det jo ikke den samme
stream som der linkes til hver gang, og der linkes ikke direkte men
gennem et script som OS X og andre platforme end Windows ikke kan åbne
og det er det som jeg koger lidt over.
Det kan jo ikke være meningen at DR ikke vil have at alle kan lytte til
deres programmer, og som i kan se tidligere i tråden, så kræver det
altså ikke de store problemer at rette det på deres site så det kan
åbnes af alle.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-03-04 01:13

Henry Lerche Madsen wrote:

> Det her gælder altså også Linux og andre Unix brugere.
> Og det her handler ene og alene om at man ikke har tiltænkt at
> understøtte andre platforme end Windows.

Så skal de squ ha' krig, for www.dr.dk drives for licens midler,
som tvangsopkræves, og jeg vil ha' en reduktion i licensen, hvis
jeg bliver forment adgang til visse funktioner på hjemmesiden.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 03-03-04 09:44

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Så skal de squ ha' krig, for www.dr.dk drives for licens midler,
> som tvangsopkræves, og jeg vil ha' en reduktion i licensen, hvis
> jeg bliver forment adgang til visse funktioner på hjemmesiden.

Hey! Er der nogen der hører radio igennem et radioapparat når
udsendelsen bliver sendt? Er det for teknologisk for en macbruger? Eller
kan I slet ikke komme fra computerskærmen?

En radio kan købes for under 100kr - kan bruges i det meste af danmark -
går nok aldrig ned - kræver ingen mus eller tastatur - kan ofte bruge
billige batterier....

~ Jørgen

--
Det her er for sjov. Det er ikke for at pisse nogen af - og måske lidt
alligevel Tag jer nu lidt sammen!

Fra : Morten Lind

Dato : 03-03-04 12:11

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Hey! Er der nogen der hører radio igennem et radioapparat når
> udsendelsen bliver sendt? Er det for teknologisk for en macbruger? Eller
> kan I slet ikke komme fra computerskærmen?
> ~ Jørgen

1. Ja, det gør jeg
2. Nej
3. Jo
M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-03-04 23:31

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Hey! Er der nogen der hører radio igennem et radioapparat når
> udsendelsen bliver sendt?

Jo, jo, det gør jeg da. Når jeg kører i bil

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-03-04 10:09

tietze@mail.dk (jørgen tietze) writes:
> [...]
>
>En radio kan købes for under 100kr - kan bruges i det meste af danmark -
>går nok aldrig ned - kræver ingen mus eller tastatur - kan ofte bruge

Kætter ))))))))))))

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 05-03-04 15:22

Hej Henry

Vi er naturligvis kede af, at vores nye CMS-løsning til It + Videnskab,
har skabt disse problemer for Mac-brugere der forsøger at aflytte
lydfilerne.

Det er en fejl, at lydfilerne ikke er tilgængeligt for Mac-brugere, og
vi arbejder på at få rettet fejlen. Der er altså ikke tale om, at vi
ikke vil understøtte Mac-platformen længere.

Jeg har sendt din mail videre til gruppen der retter fejlen, så de kan
se om dit løsningsforslag er noget de kan brug,e til at komme nærmere en
løsning på problemet.

Vi håber at du vil have tålmodighed med os, indtil vi får fejlen rettet.

MVH.

Jesper Krogh Kristiansen

IT-Assistent
DR-Interaktiv