MS Windows
briani 27239
WinXP Pro på 1GB disk-plads
Fra : ///JJ

Dato : 02-03-04 18:44

Hej,
Har en disk på 1080 MB (~1GB) men WinXP vil have ca. 1200 MB fri plads for
at kunne installere.
Er der nogen der kender måder hvorpå man kan mindske installationen, så jeg
kan få XP på den disk? Jeg tænkte om der fandtes en skrabet installation,
fx. via en unattended installation.

mvh
///JJ

Fra : KH

Dato : 02-03-04 19:09

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> kan få XP på den disk? Jeg tænkte om der fandtes en skrabet installation,

Hvorfor køber du ikke en større harddisk?
Undskyld jeg spø´r, men det ville jeg da finde langt nemmere.

Mvh. KH.
--
"Rigtige mænd overclocker aldrig, de har råd til en hurtigere CPU"

Fra : ///JJ

Dato : 03-03-04 23:34

"KH" <$Bill@microsoft.com> wrote in message
> jeg
>
> Hvorfor køber du ikke en større harddisk?
> Undskyld jeg spø´r, men det ville jeg da finde langt nemmere.

Sig mig, køber du også bare en ny bil, når den gamle kører for langsomt?
Jeg vil sætte pris på at du forholdte dig til spørgsmålet i stedet for at
råde mig til at gøre noget andet. Jeg ville ikke have spurgt, hvis jeg havde
en anden disk

mvh
///JJ

Fra : KH

Dato : 04-03-04 11:33

> [...]

> Jeg vil sætte pris på at du forholdte dig til spørgsmålet i stedet for at
> råde mig til at gøre noget andet. Jeg ville ikke have spurgt, hvis jeg

Hvis der ikke længere er plads til familien i de lille bil, så køber jeg en
større.. ja.
Jeg begynder ikke på at amputere lemmerne på ungerne og konen, så der er
plads til dem.
Og så koster en ny harddisk ikke 800,- , men helt ned til 415,- for en
respektabel Maxtor.
So don´t you give me that crap..

KH.
--
"Rigtige mænd overclocker aldrig, de har råd til en hurtigere CPU"

Fra : ///JJ

Dato : 05-03-04 00:15

> "///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg begynder ikke på at amputere lemmerne på ungerne og konen, så der er
> plads til dem.

:)
Det vil jeg heller ikke, jeg lader ungerne blive hjemme hvis der kun er
plads til 2 personer i min "bil" - læg mærke til mit formål med maskinen.
- jeg var blot interesseret i om nogen havde haft erfaringer med at
installere en minmum XP, ikke at blive rådet til at droppe det :)

> Og så koster en ny harddisk ikke 800,- , men helt ned til 415,- for en
> respektabel Maxtor.

Positivt, men stadig ikke en løsning for mig :-/

mvh
///JJ

Fra : _paul

Dato : 02-03-04 19:52

Hvis du har Drive image eller Ghost kan du først installere XP på en større disk. Så kan
du rode i Windowsmappen og slette al hvad der hedder Help, cache, servicepack files mv.
På den måde kan du presse Windowsmappen ned til ca 800MB. Tag så en image af denne
partition og overfør den til din lille disk med Drive image.

Fra : ///JJ

Dato : 03-03-04 23:34

"_paul" <getNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
> [...]
af denne
> partition og overfør den til din lille disk med Drive image.

Det begyndte jeg også på, og det virker
- jeg skal blot kombinere det med "S"'s råd om at slette lidt filer i
Windows-bib'et. Tak for rådet.

mvh
///JJ

Fra : S

Dato : 02-03-04 20:21

///JJ skrev skrev news:4044c808$0$1632$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> [...]
jeg
> kan få XP på den disk? Jeg tænkte om der fandtes en skrabet installation,

Du skal undlade at installerer en masse ting, så kan du nok godt presse en
XP ned på under 1 GB, men hvad vil du dog bruge en computer til hvor der
ikke er plads til noget som helst? Køb en ny harddisk
http://edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=16, personligt har jeg ikke under
20 GB. Eller du kan installerer et andet OS, om det så er Win2000/2003, en
Linux eller andet skal jeg ikke bestemme, men de kan alle let fylder under
800 MB.

Fra : ///JJ

Dato : 03-03-04 23:38

> jeg
>
> Du skal undlade at installerer en masse ting, så kan du nok godt presse en
> XP ned på under 1 GB

Thx! Så er jeg ikke helt vildt på vildspor!

> , men hvad vil du dog bruge en computer til hvor der
> ikke er plads til noget som helst? Køb en ny harddisk

Hehe - hey, hvis du vil sponsorere 800 kr, så gerne for mig. Jeg har ikke
uanede økonomiske resourcer
Maskinen har knap 800 MB Ram, så jeg forventer ikke at den vil swappe
vanvittig (den skal kun bruges til afvikling af musik). Swap-filen kan lægge
på en anden disk, som af andre årsager ikke kan bruges som system-disk.
Tak for råd.

mvh
///JJ

Fra : S

Dato : 04-03-04 00:13

///JJ skrev news:40465e41$0$1594$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> Hehe - hey, hvis du vil sponsorere 800 kr, så gerne for mig. Jeg har ikke
> uanede økonomiske resourcer

Hvad med at finde et job så? 800 kr én gang.. jeg er lidt nervøs fordi min
husleje stiger 800 kr. hver eneste måned. Igen kan du jo bruge et anden OS.

> [...]
lægge
> på en anden disk, som af andre årsager ikke kan bruges som system-disk.

Så er det jo meget let at bruge andet OS.

Fra : Gevaldi

Dato : 03-03-04 15:21

///JJ skriblede:
> [...]
> så jeg kan få XP på den disk? Jeg tænkte om der fandtes en skrabet
> installation, fx. via en unattended installation.

Ka' den ikke bruges til din
pagefile, altså når du har
købt en større disk

--
/Gevaldi

Fra : ///JJ

Dato : 03-03-04 23:38

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> wrote in message

> ///JJ skriblede:
>
> Ka' den ikke bruges til din
> pagefile, altså når du har
> købt en større disk

hehe - Jo måske, men ikke min intention :)

mvh
///JJ