Hjælp til gammel bundkort
Fra : Jørgensen

Dato : 02-03-04 12:34

Hej i gruppen

Jeg har en gammel computer (nr2) som jeg godt kunne tænke mig win xp på,
men det kan ikke rigtigt lade sig gøre.
Mit bundkort er en abit BE6 med cpu på 550mzh, er der en der evt. ved
hvordan.
Jeg tror jeg skal ind og opdatere min bios men hvordan.
Hjælp Ønskes.

PFT
Jørgensen

Fra : Pondus [4291]

Dato : 02-03-04 13:13

"Jørgensen" <breenfelt@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan.
> Jeg tror jeg skal ind og opdatere min bios men hvordan.

hvad er din mængde af ram, det er måske det som er problemet.
win xp kræver en del mere end win98. hvor meget kan jeg ikke huske

mvh
kuno

---

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-03-04 22:34

Pondus [4291] wrote:
> win xp kræver en del mere end win98. hvor meget kan jeg ikke huske

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/howtobuy/upgrading/sysreqs.asp
- Jeg vil dog mene man min. bør have 256MB.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Jørgensen

Dato : 02-03-04 22:50

Hej igen.

De fornødne dele skulle leve op til kravene, derfor tror jeg det er
biosen der skal opdateres,men kan ikke finde noget brugbart.

Hilsen Jørgensen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-03-04 23:10

http://kortlink.dk/2dn

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Leony

Dato : 02-03-04 23:19

In news:4044711c$0$223$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Jørgensen <breenfelt@post.tele.dk> typed:

> Jeg har en gammel computer (nr2) som jeg godt kunne tænke mig win xp
> på, men det kan ikke rigtigt lade sig gøre.

Hvordan giver det sig til udtryk?

Stopper den midt i installationen?
Kommer der en fejlmelding?

> Jeg tror jeg skal ind og opdatere min bios men hvordan.

Jeg har svært ved at tro at en opdatering af BIOS hjælper.
Du burde kunne finde både BIOS og vejledning på Abit's hjemmeside.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jørgensen

Dato : 03-03-04 21:45

Hejsa

Det der sker er at den stopper næsten inden installationen er i gang, og
siger
at windovs ikke kunne fortsætte.

Hilsen Jørgensen

Fra : Leony

Dato : 04-03-04 14:03

In news:404643a6$0$198$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Jørgensen <breenfelt@post.tele.dk> typed:

> Det der sker er at den stopper næsten inden installationen er i gang,
> og siger at windovs ikke kunne fortsætte.

Prøv at tjekke harddisken med producenten's software.
Det kunne være der er noget i vejen med harddisken.