D-link router og halveret hastighed
Fra : M.I

Dato : 02-03-04 11:03

Hej gruppe

Jeg har tilsluttet en D-link 604 til mit Motorola 4100 kabelmodem, som skal
lave netværk og styre internettet mellem min bærbare og stationære. Jeg får
tildelt dynamisk IP, og det er sådan set det eneste, jeg har fortalt
routeren under konfiguration.
Jeg har cirka halveret hastighed, når begge computere downloader. Er det
ikke meningen, at begge skulle kunne få fuld hastighed med en router, eller
er det normalt at hastigheden bliver halveret?
Jeg har deaktiveret Zonealarm, så der ligger problemet ikke. Skal der
foretages yderligere under konfiguration af routeren?

Yderligere har jeg problemer med at overføre filer fra bærbare, Windows
98SE, (Lan2 porten) til den stationære, Windows XP, (Lan 1 porten), men
ikke omvendt. Jeg får fejlmeddelelsen, at filen ikke kan kopieres "adgang
nægtet, kontroller at disken ikke er fuld, skrivebeskyttet osv". Hænger
dette sammen med ovenstående problem.

Et sidste spørgsmål; hvilken mulighed skal jeg i mit tilfælde egentlig
vælge, når jeg kører guiden Netværksinstallation under Windows XP.

Takker på forhånd
M.I

Fra : SonnyBoy

Dato : 02-03-04 11:06

On Tue, 2 Mar 2004 11:03:01 +0100, "M.I" <doe@stofanet.dk> wrote:

> [...]

>ikke meningen, at begge skulle kunne få fuld hastighed med en router, eller
>er det normalt at hastigheden bliver halveret?

Du er vel din internetadgang der begrænser hastigheden - og det har
routeren ingen indflydelse på.....

Hvis du har en 512 kbit forbindelse bli'r der sæ'følig kun 256 kbit
til hver når to maskiner er på samtidig

<mlr>

Fra : M.I

Dato : 02-03-04 18:54

> Du er vel din internetadgang der begrænser hastigheden - og det har
> routeren ingen indflydelse på.....
>
> Hvis du har en 512 kbit forbindelse bli'r der sæ'følig kun 256 kbit
> til hver når to maskiner er på samtidig

Ok, jeg er total newbie udi det her. Jeg troede, at begge/alle pc'ere
tilsluttet en router fik fuld hastighed, og at det var fidusen ved en
router. Så bliver der ikke meget til hver pc, hvis man som familie f.eks har
4 pc'ere tilsluttet og surfer/downloader samtidigt. Men tak for
korrigeringen

M.I