Router, onlinespil, portforward, server ..~
Fra : css

Dato : 02-03-04 10:29

Jeg er lidt forviret jeg har haft en router i et års tid.
Nu står den så til at blive udskiftet da jeg syntes den er ret begrænset
hvad angår portforward ect.
Vi er altid online (men flere maskiner) og udover www og mail, bruger vi
forbindelsen til diverse spil, skype, msn, ect. Min knægt (og jeg ) vil
også sætte en maskin op som server til de spil vi spiller.
Nogen ide om hvad for Router jeg skal købe?

Fra : SonnyBoy

Dato : 02-03-04 10:59

On Tue, 2 Mar 2004 10:28:59 +0100, "css" <css@c.dk> wrote:

>Jeg er lidt forviret jeg har haft en router i et års tid.

>Nu står den så til at blive udskiftet da jeg syntes den er ret begrænset
>hvad angår portforward ect.

Jeg er også forvirret - Hvilken router har du nu ?

De fleste routere jeg har mødt har ganske omfattende muligheder for
opsætning af porte / virtuelle servere....

Men stiller I meget store krav er der altid muligheden for at opstille
en linux maskine som router - Der får du ihvert fald fund kontrol.

<mlr>

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-03-04 12:38

"css" <css@c.dk> crashed Echelon writing

> Nu står den så til at blive udskiftet da jeg syntes den er ret begrænset
> hvad angår portforward ect.

Hvordan begrænset. Alle de routere jeg har mødt har alle kunne finde ud af
at port forwarde (NAT) alle 65535 porte til forskellige IP-adresser.

--
Bjarke Andersen