Cichlider, hvilken pumpe?
Fra : Luten[9400]

Dato : 02-03-04 10:19

Hej,

Jeg vil gerne have cichlider i mit gamle 128L selskabs akvarie og har hørt
at man skal have en kraftigere pumpe. Især hvis man vil have cichlider som
graver meget i sandet.

128Lx5,5=704L/T

Er det godt nok med en intern pumpe eller skal jeg have en extern?

Mvh Lasse

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 02-03-04 15:56

Det kommer helt an på hvilke typer cichlider du vælger. Hvis du f.eks.
vælger de gravende typer, så som Geophagus og lignede, er et relativt
kraftigt filter til at holde vandet rent med, nok en nødvendighed - at
Geophagus typerne så bliver for store i forhold til den akvariekapacitet du
har til rådighed er en anden sag.

Da de udvendige filtre som regel altid har en større filterkapicitet, er
dette ligeledes ensbetydende med, at du opnår en bedre filtering - hvad du
så i sidste ende har brug for, er mere et spørgsmål om hvilke typer
cichlider du vælger.

Vh
Mikkel