Hvad skal man vælge
Fra : Masterpuf

Dato : 02-03-04 02:27

Hej

Jeg står for snart at skal have nyt bundkort.
Og da det er længe siden at jeg har kigget på bundkort, kender jeg jeg ikke
så meget til alle udtrykkene.
Så gode forslag modtages meget gerne.

Det jeg har idag er:
ASUS P4S333, P4 1,6, 512 MB DDR, 10/100 Nekort, SCSI kort (scanner), IDE
kort (til 4 enheder), Sound Blaster Live (den med 2 kort), ATI All In
Wonder, 3 hd, 2 brænderer, dvd drev (6 IDE ialt), diskette drev,

Det jeg regner med at skifter er:
CPU: P4 - 3,0 og op efter
Bundkort: hælder jeg mest til ASUS, men er åben for gode forslag.

Lydkortet og netkortet har jeg tænkt mig at beholde så jeg går ikke så højt
op i hvor gode de er eller om de er på bundkortet.
Er der noget jeg skal være opmærksom på ang. brug af de gamle harddiske -
ATA XXX og andre udtryk?

Hvad betyder ULTRA, RAID - er der andre udtryk jeg skal være opmærksom på?

Masterpuf

Fra : N´far

Dato : 02-03-04 08:31

"Masterpuf" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ATA XXX og andre udtryk?
>
> Hvad betyder ULTRA, RAID - er der andre udtryk jeg skal være opmærksom på?

Hvad angår performance kan du sagtens stadig være med med dit nuværende
bundkort.
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
Der kommer nok snart (til sommer, mener jeg) noget helt nyt slags bundkort
( anderledes CPU sockel /PCI ekspress grafik). Måske burde du vente lidt...
Mvh.

Fra : "

Dato : 02-03-04 18:14

Så er der ingen tvivl: ABIT!!!

Skal du have noget der kan tåle at blive "pillet på", er ABIT et kanont bud
da jeg selv har erfaret at ASUS skoder og kun vil kører "Standard"
opsætninger, men okay, kan man blot "nøjes" er ASUS selvfølgelig et "Okay"
bud men selv handler jeg KUN ABIT ud fra rigtigt gode erfaringer med
bundbrædt's jeg har købt igennem tiderne. Lige pt. har jeg 3 ABIT kørende og
eet eneklt halv-ældre IWILL brædt og "kom til" at købe et ASUS P4:800 som
jeg ret så hurtigt efter 14 dage skilte mig af med.

Mvh.
John