linksys 54g hackfirmware
Fra : Jakob Kjelds

Dato : 01-03-04 20:20

http://www.broadbandreports.com/shownews/38267
Er der nogen der har prøvet denne firmware...
Giver den noget???

Jakob

"It is nice to be important-
but it is more important to be ni

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 01-03-04 23:13

"Jakob Kjelds" <gf@exo.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.broadbandreports.com/shownews/38267
> Er der nogen der har prøvet denne firmware...
> Giver den noget???

Mener du specifikt Sveasoft eller WiFi versionen i sammenhæng med VoIP,
eller mener du generelt ?

Begge kører stabilt (og er bedre end Linksys) - forskellene er
udvidelser/faciliteter, samt hvordan de er lavet ud fra GPL Linux versionen
fra Linksys.
De kan begge mere end Linksys's egen firmware.

Kan varmt anbefale en anden firmware end den org. til Linksys WRT54G:
Wifi: http://h.vu.wifi-box.net/wrt54g/ - Mange ekstra features, kører fint,
Ingen problemer mht. VPN. Indbygget VPN server. Al diskussion sker på
http://www.dslreports.com/forum/equip,16 - som i øvrigt bør læses/følges
hvis du overvejer anden firmware end Linksys.
Sveasoft: http://www.sveasoft.com/forum-cat3.html - Rettet Linksys, kører
fint - stort lokalt forum.

Begge ovenstående virker bedre end Linksys's egne - giver flere faciliteter
(VPN Server, QoS m.v.) og er mere stabile.

Personligt har jeg valg seneste fra WiFi da den fungerede problemfrit mht.
lokal VPN adgang (fra PDA->router->server/gateway) samt ekstern VPN
(ADSL->router->server/gateway) gennem routeren til min server/gateway.
VPN fungerede bedre på Sveasoft/WiFi end med Linksys firmwaren - men WiFi
versionen kørte problemfrit.

MVH Anders (8900)

Fra : Maybe

Dato : 02-03-04 19:42

Hejsa

Kan man bruge disse firmware frr sveasoft eller Wifi hvis man har
andre linksys routere.

Min hedder befsr41v3 ligner men er bare ikke trådløs.

Brian

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 03-03-04 23:10

"Maybe" <no@thanks.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Kan man bruge disse firmware frr sveasoft eller Wifi hvis man har
> andre linksys routere.

Ikke umiddelbart , men følg forummet på Sveasoft - der er overvejelser om
andre routere også.
Endvidere er der en masse diskussioner/løsninger mht. din router på
dslreports.

MVH Anders (8900)

Fra : Steen Wrem

Dato : 03-03-04 23:39

, "Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.)"
<nospamfilter001@BotNak.dk> wrote:

> [...]
> (ADSL->router->server/gateway) gennem routeren til min server/gateway.
> VPN fungerede bedre på Sveasoft/WiFi end med Linksys firmwaren - men WiFi

Jeg har nu efter at jeg har læst dit indlæg ændret min firmware I min
Linksys wrt54g, til WiFi som du anbefaler! -Det virker fint nok!

Jeg har haft så mange problemer med routeren at jeg har været tæt på at
skifte den ud.
Jeg har 4 pc-er (WinXP proff) og een MAC OSX tilsluttet. Jeg har haft
problemer med det interne netværk, og hvordan jeg skulle sætte det op, og
med de trådløse tilslutninger. Ikke sådan at jeg ikke fik forbindelse med
routeren, men hvor det gik meget langsomt på internettet og på det interne
netwærk

Skulle vel i virkelighed have en lille telefonsamtale med dig!, det virker
som at du har styr på begreberne?

Vh SteenW

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 04-03-04 10:33

"Steen Wrem" <steen.wrem@mail.dk> skrev i en meddelelse

>...snip...snap...

> Jeg har nu efter at jeg har læst dit indlæg ændret min firmware I min
> Linksys wrt54g, til WiFi som du anbefaler! -Det virker fint nok!

Godt at høre - men huskede du også at holde reset inde efter du havde ændret
firmware. Så indlæses default opsætning - hvis ikke får du problemer.

> Jeg har haft så mange problemer med routeren at jeg har været tæt på at
> skifte den ud.

Hvilke problemer er det specifikt ?

> [...]
> routeren, men hvor det gik meget langsomt på internettet og på det interne

Det kablede net burde ikke give problemer.
Mht. det trådløse - er der langt fra Router til PC'ere, eller armerede
(beton) mure ?
.... eller er det fordi din nabo også bruger dit trådløse (hint - er der
WPA/WAP kryptering på) ?
Men til filoverførsel er det trådløse langsommere end det kablede net.
Endvidere kan det sløve dit net, hvis du har en blanding af 11M og 54M
PC'ere.

Hvilke netkort (trådløse) bruger du på PC'ere ? (Det skulle vel ikke være
WUSB11) ?

> Skulle vel i virkelighed have en lille telefonsamtale med dig!, det virker
> som at du har styr på begreberne?

Jeg tror der er *mange* herinde som har bedre check på det.

Men prøv lige at lave en "factory default"/reset af routeren først.
Check opkoblingen (efter reset er den *uden* WPA/WEP kryptering).
Hvis det virker fornuftigt - så sæt WPA eller WAP krypering på.

MVH Anders (8900)

Fra : Steen Wrem

Dato : 06-03-04 13:05

> [...]

> firmware. Så indlæses default opsætning - hvis ikke får du problemer.

Jeg har reset routeren, men ikke via reset knappen men I softwaren, det
virkede fint.

> Hvilke problemer er det specifikt ?

Ja, sommetider køre internetet meget meget langsomt og det er ikke på grund
af mit TDC-internet eller fordi jeg ikke har udmærket forbindelse med de
trådløse enheder, men fordi det spærrer i routeren.
Hvis jeg prøver at udskive gennem det interne netwærk (en printer er
tilsluttet en af computerne, går det meget langsomt og lykkes kun nogen
gange. Ligeså kan det være et problem at overføre filer, fra den ene til den
anden. Men som sagt, nogen gange virker det og andre gange ikke!
Jeg har prøvet alt muligt, faste IP adresser og hvor PC erne selv henter
dem. Synes det fungerer bedst når jeg ikke har fast IP adresser.

> Endvidere kan det sløve dit net, hvis du har en blanding af 11M og 54M
> PC'ere.

Alle trådløse enheder er 54m

> Hvilke netkort (trådløse) bruger du på PC'ere ? (Det skulle vel ikke være
> WUSB11) ?

Linksys 54m

> Men prøv lige at lave en "factory default"/reset af routeren først.
> Check opkoblingen (efter reset er den *uden* WPA/WEP kryptering).
> Hvis det virker fornuftigt - så sæt WPA eller WAP krypering på.

Kører ikke med nogne form for kryptering, (har kun få naboer.

Vh SteenW

Fra : Steen Wrem

Dato : 06-03-04 15:30

tillæg til forrige indlæg.
Jeg har en kolega med samme router og samme problemer, så umiddlebart vil
jeg tro at det er Linksys der har et problem!!!!!!

Vh SteenW

Fra : Jens

Dato : 06-03-04 21:12

> Kører ikke med nogne form for kryptering, (har kun få naboer.

Dumt......

Jens

Fra : Steen Wrem

Dato : 07-03-04 00:19

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse news:404a30c0> >

> Dumt......
>
> Jens

sløver det ikke bare netværket mere?
hvis ikke, hvilken kryptering skal mn benytte

vh SteenW

Fra : Jens

Dato : 07-03-04 01:28

"Steen Wrem" <steen.wrem@mail.dk> skrev i en

> "Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse

> sløver det ikke bare netværket mere?

10 naboers maskiner kan også sløve en del.....

> hvis ikke, hvilken kryptering skal mn benytte

wpa hvis det er muligt..

Mvh Jens 2

Fra : Jesper Skriver

Dato : 07-03-04 01:43

On Sun, 7 Mar 2004 00:19:13 +0100, Steen Wrem wrote:

> sløver det ikke bare netværket mere?

Alle (i praksis i al fald) wireless chipset kan lave krytering
i hardware, saa det har ingen praktisk performance betydning.

> hvis ikke, hvilken kryptering skal mn benytte

WPA hvis dit udstyr understoetter det.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer