Soltek SL-75KAV
Fra : Pingo

Dato : 01-03-04 19:41

Hej !

Nogen der ved hvor stor processor dette bundkort kan snuppe, uden at
overclocke.
Kører i øjeblikket med 1000 Mhz AMD, ville så gerne skifte til en ny Amd
Athlon XP, men kan den klare dette, og hvor stor må den være ?

V.H. Peter 7400

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-03-04 20:24

"Pingo" <pingo@teleadsl.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Kører i øjeblikket med 1000 Mhz AMD, ville så gerne skifte til en ny Amd
> Athlon XP, men kan den klare dette, og hvor stor må den være ?

http://217.160.208.211/soltek/FAQ/CPU_list/amd.pdf

Hvis det er revision F1 eller nyere så er max en XP2600+.

--
Bjarke Andersen

Fra : Pingo

Dato : 01-03-04 20:49

Hvordan ser man om det er Revision F1, og hvad hvis det ikke er ?

Sætter man så bare en Athlon XP2600 i og starter computeren ?
Ja jeg ved ikke meget om det.

Peter

Fra : Mads M

Dato : 01-03-04 21:48

On Mon, 1 Mar 2004 20:48:40 +0100, "Pingo" <pingo@teleadsl.dk> wrote:

>Hvordan ser man om det er Revision F1, og hvad hvis det ikke er ?

Det står på bundkortet. Vistnok i nederste venstre hjørne.
( når du har CPU'en øverst og RAM lige til højre for CPU'en )
Jeg gider altså ikke åbne kassen for at tjekke.

>Sætter man så bare en Athlon XP2600 i og starter computeren ?

Hvis du har F1 eller nyere og hvis din BIOS er opdateret til nyeste
version (Q11), ja så er det bare i med CPU'en og tænde dyret.

Jeg har selv et 75KAV rev F1 som kører med en XP2400 (2GHz)
og det fungerer fint.

mvh Mads

Fra : Pingo

Dato : 01-03-04 23:19

Ind til videre mange tak for de vise ord, må så lige tjekke bundkort for
version, og jeg mener at ha´ opdateret bios engang for et år siden, så mon
ikke jeg kan hitte ud af noget.
Hold jer endelig ikke tilbage med flere gode råd !!

Det er da billigere at sætte ny Cpu i det gamle board end at købe en ny
computer

Hilsen Peter

Fra : Lars K.

Dato : 02-03-04 16:18

husk hvis du køber en xp 2600 at det skal være med 266 fsb!!!!!

Fra : Pingo

Dato : 02-03-04 18:15

Der staå F5 i Venstre Hjørne nederst på kortet Når man har CPU og Ram øverst

Der stå VD-TECH i Højre hjørne, hvad betyder dette ?

Og vil det så sige, at hvis jeg opdaterer bios til Version Q11.
Så kan jeg isætte en AMD Athlon som denne fra Midt-Data : Athlon XP
Thoroughbred 2400+ 2.0G Tray Socket A / (L1) 128kb / (L2) 256kb til 550,-

V.H. Peter 7400

Fra : Christian Mygind

Dato : 02-03-04 21:02

Pingo wrote:
> Der staå F5 i Venstre Hjørne nederst på kortet Når man har CPU og Ram
> øverst

Det lyder godt.

> Der stå VD-TECH i Højre hjørne, hvad betyder dette ?

Dunno.

> [...]
> Så kan jeg isætte en AMD Athlon som denne fra Midt-Data : Athlon XP
> Thoroughbred 2400+ 2.0G Tray Socket A / (L1) 128kb / (L2) 256kb til

Yep - jeg gør iøvrigt snart det selvsamme

/Chr

Fra : Pingo

Dato : 03-03-04 07:12

Det lyder godt

Tak for hjælpen.

Håber så man kan få det til at du´

V.H. Peter 7400

Fra : Leif

Dato : 15-03-04 20:36

Det er til en fabriksmonteret chip til tale genkendelsesfunktioner m.m.

Mangler forresten en ny BIOS chip ( gerne til låns) til dette MOBO
da den lige stod efter 4 x boot efter Q12 update.

Leif, 7330

___,
\o

/ \
.

Fra : Christian Mygind

Dato : 22-03-04 19:32

Leif wrote:
> [...]
>
> Mangler forresten en ny BIOS chip ( gerne til låns) til dette MOBO
> da den lige stod efter 4 x boot efter Q12 update.

Prøv Nils Emil P. Larsen (ne@it.dk) - har kan flashe den for en 50'er.

/Chr

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-03-04 20:31

On 2004-03-22, Christian Mygind <mygind@fjernc.dk> wrote:

> Prøv Nils Emil P. Larsen (ne@it.dk) - har kan flashe den for en 50'er.

Da Nils Emils adresse var blevet fanget af spambots har han skiftet email.
Fang ham på

http://www.bios-flash.dk/

istedet.

Thomas