Fejl i diskimages
Fra : Franz Berliner

Dato : 01-03-04 19:00

Når jeg vil åbne et diskimage (.dmg) der har været en tur over en FTP
server sker det ret ofte at jeg får fejlen "No mountable filesystems" og
et image der nægter at mounte. Hvordan er det nu lige man får sådan et
image til at virke igen?

--
Mvh Franz - http://www.berliner.dk

Fra : Jacob Toxwenius

Dato : 02-03-04 01:08

In article <c1vto4$jba$1@sunsite.dk>,
Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> [...]
> server sker det ret ofte at jeg får fejlen "No mountable filesystems" og
> et image der nægter at mounte. Hvordan er det nu lige man får sådan et

Du åbner den ugenkendte .img-fil inde fra Disk Utility
(/Applications/Utilities/Disk Utility) ved at smide img-filen på Disk
Utility's vindue eller ved at højreklikke img-filen, vælge "Open with"
(vælg "Other") og udpeg Disk Utility.
....Sådan fungerer det i Panther :)

Mvh
Jacob

Fra : Franz Berliner

Dato : 02-03-04 10:30

Jacob Toxwenius wrote:

> [...]
> (/Applications/Utilities/Disk Utility) ved at smide img-filen på Disk
> Utility's vindue eller ved at højreklikke img-filen, vælge "Open with"

Det har jeg prøvet, men den mounter stadig ikke. Heller ikke hvis jeg
klikker mount et par gange i Disk Utility.

Fra : Franz Berliner

Dato : 02-03-04 10:57

Franz Berliner wrote:

> Det har jeg prøvet, men den mounter stadig ikke. Heller ikke hvis jeg
> klikker mount et par gange i Disk Utility.

Jeg har også lige prøvet at se om de 2 små programmer DMG fixer og DMG
Mechanic kunne hjælpe, men imaget vil stadig ikke mounte.

Jeg kan godt trække imaget ind i disk utility. Den dukker fint op i
venstre side. Jeg kan også godt vælge "open" og derefter "mount", men
den mounter bare ikke.

Hvis jeg siger "verify" får jeg at vide at der ikke er nogen "checksum
to verify".

Jeg kan ikke reparere Disk Permissions, da det er et read only image.

Jeg har i nogle nyhedsgrupper set at det af og til er muligt at fixe det
ved at benytte terminalen, men jeg er lidt usikker på hvad jeg skal
skrive i den.

/Franz

Fra : Tom

Dato : 02-03-04 11:09

On 02/03/04 10:56, in article c21lov$nap$1@sunsite.dk, "Franz Berliner"
<stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har i nogle nyhedsgrupper set at det af og til er muligt at fixe det
> ved at benytte terminalen, men jeg er lidt usikker på hvad jeg skal

prøv evt at hente filen en gang til.. Det sker ind imellem at de ikke lige
virker første gang..
Prøv - også - hvis det er muligt at hente filen både via HTTP ( I en
browser) og via FTP igen..
tom

Fra : Franz Berliner

Dato : 02-03-04 13:17

Tom wrote:

> [...]
> virker første gang..
> Prøv - også - hvis det er muligt at hente filen både via HTTP ( I en

Jeg har prøvet at hente den igen, men det bliver den desværre ikke bedre
af. Dog ikke via http.. det kan jeg lige prøve.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 02-03-04 14:38

> [...]

> server sker det ret ofte at jeg får fejlen "No mountable filesystems" og
> et image der nægter at mounte. Hvordan er det nu lige man får sådan et

Du skal sikre dig at overførslen sker i binary- og ikke ascii mode.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Franz Berliner

Dato : 02-03-04 17:02

Michael Tysk-Andersen wrote:

> Du skal sikre dig at overførslen sker i binary- og ikke ascii mode.

Jeg bruger Transmit til at overføre med og har sat den til Binary i
"Transfer -> Mode"

Måske det simpelthen bare er imaget der er beskadiget.