Deling af Lexmark 1130 mellem Win2000/win9~
Fra : Mig

Dato : 01-03-04 18:51

Hejsa.

Jeg kan ikke få delt en Lexmark 1130 printer.
Jeg har tidligere delt forsk. printere i netværk uden problemer( så jeg
mener ikke jeg er "dum" til det )

Den er fysisk installeret på en Win2000 Pro pc.
Den skal deles med en Win98SE pc.

Jeg kan se alle andre delte mapper og lign. begge veje (Win2000<->Win98SE)
så netværket fungerer tilsyneladende.

Her er hvad jeg gør/hvad der sker :

På Win98 pc´en vælger jeg Tilføj printer/Netværksprinter.

Via Gennemse finder jeg printeren igennem netværket på Win2000 pc´en.
Nu vil den så have nogle drivere og her knækker filmen.

Win98 har ikke drivere til Lexmark 1130 og vælger jeg "Har diskette/cd" kan
jeg ikke finde nogen på den medflg. cd-rom.
Det skal være en *.inf fil og den eneste jeg kan finde, er Autorun.inf.
Herve starter cd-rommen op og begynder at installere drivere på Win98 pc´en.

MEN den kan ikke finde printeren (hvilket er rigtigt nok,da printeren jo
ikke fysisk er sat til Win98 pc´en)

Jeg har kigget lidt på Lexmark support side,men det er på engelsk og derved
fatter jeg ikke helt hvordan man gør.

Så....er der nogen der har gode råd???

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 01-03-04 19:26

"Mig" <mig@mig.dk> skrev i en meddelelse news:aFK0c.9523$FO7.6101@news.get2net.dk...

> På Win98 pc´en vælger jeg Tilføj printer/Netværksprinter.

Prøv at installer den som en lokal printer først, skift derefter porten til en netværksport.

> Via Gennemse finder jeg printeren igennem netværket på Win2000 pc´en.
> Nu vil den så have nogle drivere og her knækker filmen.

Mon ikke du kan finde nogen på Lexmarks hp.

--
Mvh Bjarne duelund@danbbs.dk
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/