MS Windows
briani 27239
Skifte netværksopsætning (W2K WS)
Fra : Erik M. Jensen

Dato : 01-03-04 18:13

Hej.

Jeg har en laptop som jeg benytter på forskellige netværk. Ved hvert skift
ændrer jeg egenskaberne for tcp/ip protokollen manuelt, og det er en kende
bøvlet.

Kan man eksportere disse indstillinger til en (.reg ?) fil, og importere dem
igen ?

Mvh Erik

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 01-03-04 18:52

Erik M. Jensen wrote:

> [...]
> er en kende bøvlet.
>
> Kan man eksportere disse indstillinger til en (.reg ?) fil, og

Jeg bruger programmet MultiNetwork Manager url:http://www.globesoft.com/ men
jeg ved at det også kan lade sig gøre at lave en ins-fil som kan ændre alle
netværksinformationer ved at køre filen.

Denne fil kan man lave med et gratis program fra Microsoft som du kan hente
her: url:http://www.microsoft.com/windows/ieak/ og der findes endda en
nyhedgruppe om programmet:
Jeg prøvede selv at rode med "ieak", men opgav hurtigt. Derimod er
MultiNetwork Manager meget nemt at finde ud af.

Håber det var en hjælp...

--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express's måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: url:http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 01-03-04 19:12

"Erik M. Jensen" <erik_m_jensen@hotmail_.com> skrev i en meddelelse news:40436f20$0$1576$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> bøvlet.
>
> Kan man eksportere disse indstillinger til en (.reg ?) fil, og importere dem

Måske kan du bruge NETSH.
Jeg havde for år tilbage gode erfaringer med www.netswitcher.com.

--
Mvh Bjarne duelund@danbbs.dk
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/

Fra : Erik M. Jensen

Dato : 07-03-04 10:29

..... fik det op at køre med netsh :

----------------------
statisk ip adr :

rem aaa.aaa.aaa.aaa = IP address
rem bbb.bbb.bbb = Subnet mask
rem ccc.ccc.ccc = Default gateway
rem ddd.ddd.ddd.ddd = Preferred DNS server
rem eee.eee.eee.eee = Alternate DNS server

netsh interface ip set address ethernet static aaa.aaa.aaa.aaa bbb.bbb.bbb
ccc.ccc.ccc 1
netsh interface ip set dns ethernet static ddd.ddd.ddd.ddd primary
netsh interface ip add dns ethernet static eee.eee.eee.eee

DHCP

netsh interface ip set address "Ethernet" DHCP
netsh interface ip set dns "Ethernet" DHCP

mvh Erik