MS Windows
briani 27239
XP Pro og sidste boottid
Fra : Lauridsen

Dato : 01-03-04 16:42

Hej
Er det muligt at se i windows hvornår maskinen sidst har været bootet? Evt
et program der kan se hvilke filer der var i brug ved sidste boot?

Mvh.
Lars

Fra : Hans

Dato : 01-03-04 16:47

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er det muligt at se i windows hvornår maskinen sidst har været bootet? Evt
> et program der kan se hvilke filer der var i brug ved sidste boot?

Se f.eks. i logbogen. Her finder du de eksakte tider på hvornår de enkelte
services som logfører har været startet sidst.

/ Hans

Fra : Lauridsen

Dato : 01-03-04 17:10

> Se f.eks. i logbogen. Her finder du de eksakte tider på hvornår de enkelte
> services som logfører har været startet sidst.

Naturligvis. Tak for det.
Hvad med filerne der har været åbnet?

Mvh.
Lars

Fra : Hans

Dato : 01-03-04 22:51

> Naturligvis. Tak for det.
> Hvad med filerne der har været åbnet?

Det er straks lidt mere tricky. På en Windows 2000 server kan der sættes
logføring op på NTFS drev, men jeg er faktisk ikke klar over om denne
funktion, som kaldes Audit, også er tilgængelig i XP. Under alle
omstændigheder er det noget som bruger mange resourcer, selv om du finder et
3. parts værktøj til formålet.

/ Hans