MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
aktivering af ex home, umuligt?
Fra : John nielsen

Dato : 01-03-04 15:40

hej ng
jeg ville høre om der var nogle der kendte til nogle sider hvor man kunne
hente nogle koder til xp home, jeg har prøvet på serials.ws men de dur ikke,
men det er måske lige frem umuligt at finde nogle koder der virker? er den
eneste udvej at købe en orginal cd.. jeg er rimlig newbie på dette område,
så i må lige bære over med mig :)
hilsen jm

Fra : Kurt Lund

Dato : 01-03-04 15:52

"John nielsen" <john.michael.nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eneste udvej at købe en orginal cd.. jeg er rimlig newbie på dette område,

Der er kun 1 vej du, ned i butikken og betale for den software du vil bruge.
Og det gælder ikke kun Windows.
Kurt

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-03-04 16:08

> [...]

>eneste udvej at købe en orginal cd.. jeg er rimlig newbie på dette område,

Du er havnet i en forkert gruppe, i dk.*-grupperne giver vi ikke
vejledning på, hvordan man får ulovlige kopier til at virke eller
cracks o.lign.

Prøv i de dertil beregnede grupper, der er masser af dem, nu når
du har en flosset moral.
--
Knud

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-03-04 17:52

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in

> [...]
> cracks o.lign.
>
> Prøv i de dertil beregnede grupper, der er masser af dem, nu når

Er der nogen af jer, der ved, hvad APG [1] gør, hvis man fortæller dem, at
hr. John Michael Nielsen (TDC-kunde) sidder inde med en piratkopieret
udgave af Windows XP Home?

Til John: Smut ned og betal for din software i stedet for at lade os andre
betale for dig. Microsoft logger i øvrigt, hvor mange gange hver enkelt
version af WindowsXP registreres, og når antallet af aktiveringer når over
en hvis grænse, så kategorieseres den som "piratkopi". Herefter er det ikke
muligt at lægge service-packs på den, dvs du kommer til at sidde med et
system, hvor du ikke (samlet) kan opdatere eventuelle fejl. Ikke alene er
det yderst betænkeligt at bruge sådan en PC til Webbank etc, men du
risikerer også at besvære os andre unødigt, når den bliver inficeret af en
orm/virus pga et hul i Windows, som du ikke har kunnet patche.

[1] http://www.antipiratgruppen.dk/

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-03-04 18:11

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> skrev :

>Er der nogen af jer, der ved, hvad APG [1] gør, hvis man fortæller dem, at
>hr. John Michael Nielsen (TDC-kunde) sidder inde med en piratkopieret
>udgave af Windows XP Home?

En kopi af en XP (eller noget andet software) kan næppe være
ulovlig, det er vel først, hvis man installerer den, at det
bliver ulovligt.

Mange har f.eks. selv lavet en kopi af XP og smidt sp1 ind på
den, så sp1 bliver installeret allerede ved installationen og det
kan da ikke være ulovligt, hvis man har en gyldig licens.
--
Knud

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-03-04 18:19

> En kopi af en XP (eller noget andet software) kan næppe være
> ulovlig, det er vel først, hvis man installerer den, at det
> bliver ulovligt.

Det er korrekt.

> Mange har f.eks. selv lavet en kopi af XP og smidt sp1 ind på
> den, så sp1 bliver installeret allerede ved installationen og det
> kan da ikke være ulovligt, hvis man har en gyldig licens.

Men det lader stadig spørgsmålet om hvorvidt APG overhovedet gider gå efter
"casual copying" åbent.

Gør de det?