ATA 100 - eller 133 HD
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-03-04 15:42

Jeg har skiftet bundkort, og med hjælp herfra gik det fint. Nu
kunne jeg tænke mig en større HD, de er jo billige, altså
ATA133.
Bundkortet er K7S5A PRO kan det bruge ATA 133, eller skal det
være ATA100 det er de gamle vist, der er 80 pins kabel.
Håber at en gider hjælpe mig
mvh Ebbe
XP pro, hvis det betyder noget

Fra : KH

Dato : 01-03-04 16:23

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bundkortet er K7S5A PRO kan det bruge ATA 133, eller skal det
> være ATA100 det er de gamle vist, der er 80 pins kabel.

XP betyder intet i denne sammenhæng.
I flg. ftp://ftp.ecs.com.tw/manual/eng/k7s5apro50eng.zip
kan din IDE-controller tage 33/66/100.
Igen grund til at købe ATA133 disk, med mindre, at du engang i fremtiden vil
opgradere.

held og lykke.

KH.
--
"Rigtige mænd overclocker aldrig, de har råd til en hurtigere CPU"

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-03-04 16:32

On Mon, 1 Mar 2004 16:23:23 +0100, "KH" <$Bill@microsoft.com>
wrote:

> [...]
klip
> [...]
>kan din IDE-controller tage 33/66/100.
>Igen grund til at købe ATA133 disk, med mindre, at du engang i fremtiden vil

Mange tak for svar, men KAN jeg bruge ATA133 HD,
selvom jeg ikke udnytter den
mvh Ebbe

Fra : KH

Dato : 01-03-04 16:38

> klip

> Mange tak for svar, men KAN jeg bruge ATA133 HD,
> selvom jeg ikke udnytter den
> mvh Ebbe

Ja, det kan du godt, som også Martin skriver.
Dit board understøtter ligeledes UDMA 66/100.

Læs mere i manualen, som du kan hente på linket, jeg gav dig.

Mvh. KH.

Fra : Martin Johansson

Dato : 01-03-04 16:28

> [...]
> Bundkortet er K7S5A PRO kan det bruge ATA 133, eller skal det
> være ATA100 det er de gamle vist, der er 80 pins kabel.

Du kan sagtens køre med en ATA133 harddisk på din ATA100 controller.
Der vil heller ikke være noget hastighedstab, da ATA133 ikke udnyttes fuldt
ud.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-03-04 16:49

On Mon, 01 Mar 2004 15:41:53 +0100, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:
klip

Mange tak til - KH og Martin - for svar,
så er det bare at gå i gang
mvh Ebbe

Fra : "

Dato : 02-03-04 02:24

Hey Ebbe...

- ellers kunne du jo f.eks. - hvis du vil udnytte den fuldt ud, købe en
f.eks. seperat controller så som "Promise Ultra 133 TX2" hvor du kan
tilslutte hele 4 hd'ere, dem har jeg selv siddende 2 stk. af i min ftp'er
med tilsluttet 8 hd'ere (ialt 1,2 TB) og - det virker sq ganske fint! Dem
kan jeg kun varmt anbefale til andre... )

De fleste af de nye motherboards af i dag, kører normalt "kun" med ATA 100,
men der er jo intet i vejen for at man monterer een ny disk med ATA 133/7200
rpm. da de nye harddiske i dag er bagud kombatible med f.eks. ældre mb'ere
som f.eks. "kun" kører med ATA 66 eller ATA 100.

Selv overvejer jeg lige pt. at udskifte mine 2 små diske på 120 GB ud med et
par lidt større på 2 x 300 GB, og de kører osse med ATA 133/7200 rpms.

Mvh.
John.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 02-03-04 08:31

On 2004-03-02, <-= J.H =-> <Spooky_M_@hotmail.com> wrote:
> som f.eks. "kun" kører med ATA 66 eller ATA 100.

Hvor meget hurtigere er ATA133 i forhold til ATA100?
(uden raid og andet skidt)

Thomas

Fra : N´far

Dato : 02-03-04 08:49

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget hurtigere er ATA133 i forhold til ATA100?
> (uden raid og andet skidt)
>
> Thomas

Den er nok lige så stor som AGP 8x mod 4x.
Næsten ingen, vil jeg mene.
Men - måske har John nogle ATA 133 benchmarks til os. Min 7200/2MB/ATA133 på
et ATA100 bundkort klarer 34000kb/s. Min gl. ATA66 kunne så klare 14000kb/s
på samme bundkort.
Mvh.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-03-04 09:33

In article <40443c71$0$126$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nomail@herepls.dk says...

> Men - måske har John nogle ATA 133 benchmarks til os. Min 7200/2MB/ATA133 på
> et ATA100 bundkort klarer 34000kb/s. Min gl. ATA66 kunne så klare 14000kb/s

Hvad tester du med?

HDTach - Average 41MB/s med en Maxtor 120GB/2MB/ATA133 på en ATA133-
controller (PCI).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Johansson

Dato : 02-03-04 10:10

> [...]
> nomail@herepls.dk says...

> Hvad tester du med?
>
> HDTach - Average 41MB/s med en Maxtor 120GB/2MB/ATA133 på en ATA133-

Det får jeg også med en WD800JB 8 MB cache på ATA100 på en ATA133.
Jeg vil ikke afvise at den kunne køre lidt hurtigere.
Det er de 41 MB/s jeg også opnår.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-03-04 11:10

In article <40444f46$0$29418$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
martin.johansson[REMOVE]@12move.dk says...

> Det får jeg også med en WD800JB 8 MB cache på ATA100 på en ATA133.

En ATA100-disk og en ATA133-controller eller omvendt?

> Det er de 41 MB/s jeg også opnår.

Men vi er vel hurtigt enige om at ATA100/ATA133-diskussionen er
grundløs...?!

Fra : Martin Johansson

Dato : 02-03-04 11:20

> In article <40444f46$0$29418$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> martin.johansson[REMOVE]@12move.dk says...

> En ATA100-disk og en ATA133-controller eller omvendt?

ATA100 disk på en ATA133 controller, ja.
Kan se at det første "på" i mit svar ovenfor ikke skulle være der.

> Men vi er vel hurtigt enige om at ATA100/ATA133-diskussionen er
> grundløs...?!

Fuldstændig.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 02-03-04 11:21

On Tue, 2 Mar 2004 02:24:14 +0100, "<-= J.H =->"
<Spooky_M_@hotmail.com> wrote:

> [...]
>med tilsluttet 8 hd'ere (ialt 1,2 TB) og - det virker sq ganske fint! Dem
>kan jeg kun varmt anbefale til andre... )

Hej John
det lyder interessant, så meget har jeg nu ikke brug for, men
er det rimeligt let at montere en controller, jeg er ikke særlig
erfaren i indmaden på puteren.
mvh Ebbe

Fra : N´far

Dato : 02-03-04 17:40

Øv bøv !
Jeg har nu aldrig været den spidseste blyant i penalhuset

Det er faktisk ikke længe siden, jeg spurgte om, hvor jeg havde en ATA133
disk, skulle få fat i et ATA133 controller card også. Neee, der er næsten
ingen forskel, sadge de. Nu seer jeg s**, at der er en 20-30% forskel
alligevel... hmmm...
Hvorfor mener i , at det er " ikke vigtigt "?
Vil så ik´ også virtuel hukommelse kunne arbejde hurtigere også ?
Mvh.

Fra : Martin Johansson

Dato : 02-03-04 21:35

"N´far" <nomail@herepls.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvorfor mener i , at det er " ikke vigtigt "?
> Vil så ik´ også virtuel hukommelse kunne arbejde hurtigere også ?

Hvor ser du den 20-30% forskel?

Fra : N´far

Dato : 02-03-04 21:57

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:4044efe9$0$29365$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvor ser du den 20-30% forskel?

Mine 34mb/s mod deres 41mb/s.
Ok, 20,58823529411764705882352941176 % så...

Fra : "

Dato : 02-03-04 22:33

Uuuhhhh - det var sq da MEGET præcist da,,, øj, øj...

Mvh.
John.

Fra : Martin Johansson

Dato : 02-03-04 22:38

> [...]
>
> Mine 34mb/s mod deres 41mb/s.
> Ok, 20,58823529411764705882352941176 % så...

Det tyder mere på en opsætnings fejl eller en meget fyld HD.
Den burde være noget højere.
Jeg kan ligeså godt sige at du ikke vil mærke forskel pga. controller.

Husk også at min test er med en ATA100 disk på en ATA133 controller.
ATA133 er fis i en hornlygte, ATA100 bliver ikke engang udnyttet.
Men det lyder jo hurtigere, for øvrigt var Maxtor dem der lancerede ATA133.
Western Digital var blandt de sidste der adopterede betegnelsen, alligevel
var WD diske længe de hurtigste.
Det er de for øvrigt stadig i mange discipliner, men der er mere konkurrence
nu.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-03-04 17:46

In article <4044fe9c$0$29338$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
martin.johansson[REMOVE]@12move.dk says...

> Det tyder mere på en opsætnings fejl eller en meget fyld HD.

Min er fyldt til bristepunktet.

Fra : Martin Johansson

Dato : 02-03-04 22:48

> [...]
>
> Mine 34mb/s mod deres 41mb/s.
> Ok, 20,58823529411764705882352941176 % så...

Forresten, er det HDTach du tester med?
Skal lige være helt sikker.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-03-04 17:45

In article <4044b8cb$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nomail@herepls.dk says...

> disk, skulle få fat i et ATA133 controller card også. Neee, der er næsten
> ingen forskel, sadge de. Nu seer jeg s**, at der er en 20-30% forskel
> alligevel... hmmm...

Nej, det er der ikke. Læs Martin's og min fælles konklusion andetsteds
i tråden.

Fra : "

Dato : 02-03-04 20:34

Hej Ebbe.

Ja - det er en ganske og forholdsvis nem indstallation hvis du i forvejen
har indstalleret Windows. Du skal blot indsætte controlleren men ikke
tilslutte harddisken før efter indstallation af driveren til kortet! Dette
er meget vigtigt da Windows jo ikke "kan se" kortet før driveren er
indstalleret, men når det er gjort, kan du roligt lukke ned og slukke,
tilslutte harddisken til controlleren på "PCI 1" og tænde igen og gå ind i
Windows.

Mvh.
John.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 03-03-04 09:59

On Tue, 2 Mar 2004 20:33:45 +0100, "<-= J.H =->"
<Spooky_M_@hotmail.com> wrote:

> [...]
>indstalleret, men når det er gjort, kan du roligt lukke ned og slukke,
>tilslutte harddisken til controlleren på "PCI 1" og tænde igen og gå ind i

Hej John,
du skal have mange tak, det bliver ikke lige nu,
nu vil jeg først sætte den store (for dig lille) HD i,
det skulle jeg kunne klare
men senere, man vil jo gerne udvikle sig lidt
hilsen Ebbe

Fra : "

Dato : 03-03-04 12:23

Hej igen Ebbe.

Hvis du kun skal indstallerer een harddisk nu, er behovet for en ekstra
controller jo mindre vigtig. Men skal du på et senere tidspunkt evt. have 2,
3 el 4 diske i, vil jeg jo klart nok anbefale dig at skaffe den føromtalte
controller da et alm mb ikke kan håndterer mere end max. 2 diske på hver HD
indgang og da man jo i forvejen højest sandsynlig jo allerede har f.eks. en
CD-R/RW og evt. en DVD brænder kørende på den sekundære main controller, er
man jo begrænset til kun at have 2 diske, ikk? På den anden måde - hvis
behovet er til stede, kan man gå den anden vej rundt og så have hele 8
harddiske kørende samtidigt med at man så osse har de omtalte CD-R/RW + DVD
brændere/drev.

Forskellen på ATA100 og ATA133 er nu heler ikke så bemærkelsesværdig stor da
du jo formentlig kun vil kører med en disk. Men det kunne lette en del på
hastigheden hvis du indstallerer endnu een disk, for på den måde kan du jo
bruge den "Præmere Slave" disk som swapdrev (til temp og midlertidige filer)
sådan at begge diske kan kører på samme tid og lave hver deres opgave
hvilket du jo ikke kan med kun een disk.

Men held og lykke med dit nuværende "projekt", Ebbe. )

Mvh.
John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-03-04 17:44

In article <4044e15f$0$1655$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Spooky_M_@hotmail.com says...

> tilslutte harddisken til controlleren på "PCI 1" og tænde igen og gå ind i

Der er irrelevant hvor controlleren sættes i, sålænge den passer rent
fysisk.

Og gider du kigge på linket i min signatur?

Fra : N´far

Dato : 03-03-04 19:00

Sagen bliver nemmere ved at bruge samme testprg. *s*
hm...

JEG får så : 50,6mb/s average, CPU11,3%, med min ATA133,80/2/7200,20% fyldt
op
contra
37,5mb/s average CPU 3,9%, med min ATA100, 40/2/7200, 90%
fyldt op

SANDRA siger: 32100kb/s og 27232 kb/s

begge, læser jeg ( AIDA ), kører UDMA5 ( ATA100 ) PIO 4. Dog er er forskel
under cache forklaringen:
ATA133 80mb: 2mb ( dual ported, read ahead )
ATA100 40mb: 2mb ( 40 )

på et stabilt (!) ASUS P4B266 (max. ATA100 bundkort).

Nu er det pludslig ret høje værdier, som nok skyldes en 37mhz PCI bus (kan
ik måle den længere)
vh

Fra : Martin Johansson

Dato : 03-03-04 19:32

> [...]
>
> på et stabilt (!) ASUS P4B266 (max. ATA100 bundkort).
>
> Nu er det pludslig ret høje værdier, som nok skyldes en 37mhz PCI bus (kan

Prøv HDTach istedet, Sandra er ikke det bedste til harddisk test.
Find det her:
http://www.simplisoftware.com/Public/index.php?request=HdTach

Et andet populært program er ATTO, men det er lidt sværere at aflæse.

Fra : N´far

Dato : 03-03-04 19:40

> fyldt
> 90%

Det er HDTach målinger.
vh

Fra : "

Dato : 03-03-04 20:16

- og gider du lige kigge på hvad jeg egentligt har skrevet???

Mvh.
John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-03-04 09:40

In article <40462ea5$0$1612$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Spooky_M_@hotmail.com says...

> - og gider du lige kigge på hvad jeg egentligt har skrevet???

Jo. Det er en gang vås.

Gider du kigge på linket i min signatur?
Du kan også kigge her:

FUT:dk.admin.netikette

Fra : "

Dato : 03-03-04 20:17

Hvis du nu havde kigget ordentlig på det jeg havde skrevet tidligere, havde
du nok ikke skrevet denne "Dum-Smarte" bemærkning, øøhhh - vel?

Fra : KH

Dato : 03-03-04 20:37

"<-= J.H =->" <Spooky_M_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
havde
> du nok ikke skrevet denne "Dum-Smarte" bemærkning, øøhhh - vel?

John!

En mulvarp på motorcykel.

Hvad er det som er lille, sort og hurtigt, og så har det jord i hovedet?

Og nej, det er ikke Jeopardy.

Mvh. ;)

Fra : "

Dato : 03-03-04 23:53

KH.

*LOOL*, ja, jow, "han" var godt "hurtig" til at komme med en "smart"
bemærkning uden først at have læst ordentligt... )

Nhå men - tror vist vi efterhånden vi har fået uddebateret emnet omkring
ATA100 vs. ATA133, ikk?

Mvh.
John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-03-04 10:47

In article <4046617e$0$1561$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Spooky_M_@hotmail.com says...

> bemærkning uden først at have læst ordentligt... )

Jeg læser lige præcis det du skriver og jeg kommenterer lige præcis de
fejltagelser du laver, således at andre ikke foranledes til at tro at
du har ret.

> Nhå men - tror vist vi efterhånden vi har fået uddebateret emnet omkring
> ATA100 vs. ATA133, ikk?

Det skete allerede 2004.03.02 kl. 11.19

Fra : "

Dato : 04-03-04 11:37

Okay, Einstein! *LOOL*

Og hvilke "fejltagelser" er det så lige og helt præcist du påstår jeg laver?
Hvis jeg laver fejltagelser ville mine computere - og for den sags skyld
andre's systemer/computere jo slet ikke kunne kører, øøøhh - vel?

Det er da ikke "ligemeget" hvor man tilslutter sin harddisk men det ser ud
som om du intet aner noget som helst om ekstra controllere, huh Einstein????

John

Fra : KH

Dato : 04-03-04 11:46

> [...]
>
> Det er da ikke "ligemeget" hvor man tilslutter sin harddisk men det ser ud
> som om du intet aner noget som helst om ekstra controllere, huh

Vi tager den lige en gang til for Prins Knud.. og John..

John!

En mulvarp på motorcykel.

Hvad er det som er lille, sort og hurtigt, og så har det jord i hovedet?

Og nej, det er ikke Jeopardy, men derimod Usenet.

Mvh. ;)

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 04-03-04 12:07

On 2004-03-04, <-= J.H =-> <Spooky_M_@hotmail.com> wrote:
> Det er da ikke "ligemeget" hvor man tilslutter sin harddisk men det ser ud
> som om du intet aner noget som helst om ekstra controllere, huh Einstein????

Det jeg tror Jesper henviser til er din brug af "PCI 1" --- et begreb
der giver lidet mening når det gælder harddiske.

Thomas

Fra : "

Dato : 04-03-04 19:12

Hej Thomas.

Nu skrev jeg jo intet som helst om - "PCI I" på mb., men - "PCI I" på
controlleren og dem er der jo hele 2 af, altså - "PCI I" og "PCI II".

Der er jo som sådan helt underordnet hvor man ellers vælger at sætte
sit/sine PCI - controller kort ind på mb'et.

"Jesper G." var jo bare lidt for hurtig-smart til at komme med en
kommentar - uden først at have læst ordentligt på hvad jeg egentligt havde
skrevet, men hva' - det er jo i sidste ende han's eget "problem".

Jeg var jo kun - i første omgang så "venlig" at hjælpe Ebbe på spørgsmålet
omkring harddiske og evt. controllere, fortalte lidt om mulighederne og
"How-To", intet andet er der såmænd i det.

Mvh.
John.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-03-04 09:05

On 2004-03-04, <-= J.H =-> <Spooky_M_@hotmail.com> wrote:
> Nu skrev jeg jo intet som helst om - "PCI I" på mb., men - "PCI I" på
> controlleren og dem er der jo hele 2 af, altså - "PCI I" og "PCI II".

Der står PCI 1 og 2 på controlleren? Skummelt. Der burde da stå
IDE 1 og IDE 2 istedet

> Jeg var jo kun - i første omgang så "venlig" at hjælpe Ebbe på spørgsmålet
> omkring harddiske og evt. controllere, fortalte lidt om mulighederne og
> "How-To", intet andet er der såmænd i det.

Nej og respekt for det.

EOD fra mig.

Thomas

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 05-03-04 10:23

On Thu, 4 Mar 2004 19:12:10 +0100, "<-= J.H =->"
<Spooky_M_@hotmail.com> wrote:
klip

> [...]
>omkring harddiske og evt. controllere, fortalte lidt om mulighederne og
>"How-To", intet andet er der såmænd i det.

Hej John, jeg kunne godt bruge lidt mere hjælp.
Jeg fik installeret den HD på 120 GB, men jeg kunne ikke partitionere
den til mere end det halve, der er stadig 57 GB, som jeg gerne ville
have fat i også, er der en fidus der ?
jeg brugte fdisk til partionering

hilsen Ebbe
XP pro
bundkort K7S5A PRO

Fra : "

Dato : 05-03-04 11:43

> [...]
> Jeg fik installeret den HD på 120 GB, men jeg kunne ikke partitionere
> den til mere end det halve, der er stadig 57 GB, som jeg gerne ville

Hej Ebbe.

Du skal ikke bruge FDISK til at opdele disken med da dette er et rent DOS
program og KUN understøtter FAT16/32, og da XP og W2K er et NTFS system, kan
denne metode IKKE bruges!

Hvis du har XP CD'en kan du ud fra "generer" 4 stk. 1,44 MB installations
disketter som du skal bruge til at boot'e op med og starte en ny
partitionering og senere - selve installationen af XP.

Du skal simpelthen starte MS Win XP indstallationen og vil under
installationen af XP/Win2K - få en besked om at der er fundet en tom disk
uden et styresystem på eller at disken er en ny harddisk.

Du får nu muligheden får at partitionerer disken i f.eks. 1, 2 el. 3 drev.
Jeg vil dog kraftigt anbefale dig at dele disken op i mindst 2 drev da du på
den måde på et senere tidspunkt, kan formaterer og genindstallerer Win XP el
Win2K UDEN at du mister de data som du jo i forvejen allerede har gemt på
dit .f.eks. D el. E drev (alt efter mange diske du har lavet).

Jeg bruger selv Windows 2000 Pro, men partitioneringen/opdelingen foregår på
nøjagtig samme måde.

Mvh.
John

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 05-03-04 12:16

On Fri, 5 Mar 2004 11:42:45 +0100, "<-= J.H =->"
<Spooky_M_@hotmail.com> wrote:
klip>

> [...]
>dit .f.eks. D el. E drev (alt efter mange diske du har lavet).
>
>Jeg bruger selv Windows 2000 Pro, men partitioneringen/opdelingen foregår på

Hej John,
jeg har XP liggende på en 20 GB disk, som kører fint, jeg ville gerne
undgå at slette den, kan jeg det ?, og kun rode med den nye 120 GB.
Jeg skulle vist have tænkt mig lidt mere om, før jeg begyndte.
hilsen Ebbe
tak for forsøget på at hjælpe en ny ny begynder

Fra : "

Dato : 05-03-04 12:42

> [...]

> hilsen Ebbe
> tak for forsøget på at hjælpe en ny ny begynder

Okay, det var måske mig der kom til at misforstå dig lidt tidligere, men -
som jeg forstår dig nu vil du altså indstallerer den nye 120 GB disk som et
eksternt drev?

Er dette tilfældet kan du roligt tilslutte drevet på det samme kabel hvor du
i forvejen har dit "hoved drev", altså den på de 20 GB og med den nye sætte
den som "SLAVE". Der sidder een el. to jumpere som du muligvis lige skal
flytte lidt rundt på, men normalt kan du se på toppen af disken hvor og
hvordan jumperen skal sidde for at virke som slave.

Når disken er tilsluttet kablet (80 pins) tænder og starter du Windows og
når systemet er oppe at køre går du herefter ind i Kontrolpanelet og
vælger/klikker på "Administration..." ogefterflg. skal du ind på
"Diskhåndtering". Derinde kan du se dit nye drev og du skal så højre klikke
og vælge "Partitionér & Formatér" (mener jeg vist der står, men husker det
ikke helt præcist...).

Så kan du når det kører vælge undervejs at opdele drevet i måske flere diske
eller måske bare - 2 lige store diske eller hvordan dit behov/ønske nu måtte
være.

Er der problemer undervejs - må du da selvfølgelig godt skrive direkte til
min email og vi kan evt. finde ud af det...

Mvh.
John

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 05-03-04 15:28

On Fri, 5 Mar 2004 12:42:11 +0100, "<-= J.H =->"
<Spooky_M_@hotmail.com> wrote:

>Mvh.
>John

Hej John,
hjertelig tak for din info, det sidste var alletiders, der er
himmelvid forskel på fdisk og diskhåndtering.
Nu kører det, så nu skal der ryddes op
mvh Ebbe

Fra : "

Dato : 05-03-04 18:02

> Hej John,
> hjertelig tak for din info, det sidste var alletiders, der er
> himmelvid forskel på fdisk og diskhåndtering.
> Nu kører det, så nu skal der ryddes op
> mvh Ebbe

Hej Ebbe.

Okay, det lyder godt. Jeg håber du får megen stor glæde af det - og hvis der
er noget du er i tvivl om,,, SPØR...! Det er jo netop derfor vi "alle" er
her jo, ikk'? )

Mvh.
John

Fra : "

Dato : 05-03-04 12:45

> [...]
> disketter som du skal bruge til at boot'e op med og starte en ny
> partitionering og senere - selve installationen af XP.

[SNIP]

Skulle måske lige skrive at - dette KUN gælder ved en Opgraderings CD-rom da
men ellers kan boot'e på normal vis uden disketter med en fuld "Bootable
CD".

Mvh.
John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-03-04 11:18

In article <40477141$0$1552$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Spooky_M_@hotmail.com says...

> Nu skrev jeg jo intet som helst om - "PCI I" på mb., men - "PCI I" på

Du skrev ikke noget om hvor det stod, så din forklaring er stadig noget
VÅS.

EOD.

Fra : "

Dato : 05-03-04 11:29

E.O.D. !!!!

Fra : "

Dato : 05-03-04 11:46

> [...]
> Spooky_M_@hotmail.com says...

> Du skrev ikke noget om hvor det stod, så din forklaring er stadig noget

[SBIP]

(02.03.2005 20:33)

Fra : KH

Dato : 04-03-04 11:34

> [...]
> bemærkning uden først at have læst ordentligt... )
>
> Nhå men - tror vist vi efterhånden vi har fået uddebateret emnet omkring

Men tilsyneladende ikke nok om citat-teknik..

Fra : N´far

Dato : 04-03-04 11:55

"KH" <$Bill@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> "<-= J.H =->" <Spooky_M_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men tilsyneladende ikke nok om citat-teknik..

Kunne ik en af jer bare skrive " EOD" ?

Fra : "

Dato : 04-03-04 19:06

E.O.D.