Email med dufte
Fra : Andropov

Dato : 01-03-04 12:26

Nu kan man åbenbart sende emails med dufte. Man må så ikke håbe at
kæresten er blevet sur på en så der kommer en duft af lort :)

Kærestebreve med parfume kan snart sendes som email. Den britiske
internet-leverandør Telewest Broadband tester i øjeblikket et system,
der gør det muligt at sende email-beskeder med forskellige
duft-indtryk.

http://www.stiften-aarhus.dk/aarhus/artikel:aid=151626:fid=100000114

Fra : Zeki

Dato : 01-03-04 17:09

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Nu kan man åbenbart sende emails med dufte. Man må så ikke håbe at
> kæresten er blevet sur på en så der kommer en duft af lort :)

Det må være en and!

Hvordan skulle dette være muligt? Min bærbare ka' sgu' da ikk' producere
dufte (med mindre harddisken brænder sammen). Og hvad nu hvis jeg tjekker
min email fra en anden computer?

Hmm...dufte pr email - det er altså ikke 1.april endnu!

mvh Zeki

Fra : Nicolai

Dato : 01-03-04 17:56

On Mon, 1 Mar 2004 17:08:43 +0100, "Zeki" <zeki@nospam.dk> wrote:

>Det må være en and!

Nej, de første blev omtalt for mere end 6 år siden, men jeg har nu
ikke set noget på markedet. Det kræver selvfølgelig en "duftprinter"
som har en række patroner som kan sammensætte en duft. Der er
tilsyneladende (jvf. links forneden) nogen fremme, men de er ret dyre.

http://slashdot.org/article.pl?sid=04/02/20/1641221&mode=thread
http://slashdot.org/article.pl?sid=02/01/07/2034218&tid=99
http://slashdot.org/article.pl?sid=00/01/21/2343202&mode=thread

Men som der også er en skribent på /. der siger, så må det jo lige
være noget for pornoindustrien at være drivkraften i at få denne
teknologi ud.

Giver også grobund for nogle nye vira og nogle "dejlige" hade-mails

/Nicolai
--
http://babylai.dk http://infantilism.org http://bledreng.dk

Fra : Zeki

Dato : 01-03-04 19:06

> Nej, de første blev omtalt for mere end 6 år siden, men jeg har nu
> ikke set noget på markedet. Det kræver selvfølgelig en "duftprinter"

En duftprinter? Vor herre bevares! Men okay, mulighederne er vel uendelige:

- "Kære skat. Maden er klar - hvor f... bliver du af - stadig på arbejde?
Men duft lige her" hvorefter hun trykker 'send mail'.
- "Kære ex. Da du kom for at hente dine ting, så glemte du de sokker som lå
under sengen. DE LUGTER (vedhæftet prøve)"
- "Kære kollega. Jeg vedhæfter lige en prøve af 'E-male' - den nye herreduft
fra Calvin Klam"
- "Hej du smukke. Klik her for at dufte til mine nedre regioner" (tjenesten
koster kun 600 kroner pr duft)

>http://slashdot.org/article.pl?sid=04/02/20/1641221&mode=thread

Hmm...gad hvad de mener med "specific smells"?

mvh Zeki

Fra : Nicolai

Dato : 01-03-04 21:39

On Mon, 1 Mar 2004 19:06:13 +0100, "Zeki" <zeki@nospam.dk> wrote:

>Hmm...gad hvad de mener med "specific smells"?

Formodentligt at det ikke kan lade sig gøre i videre udstrakt grad at
blande de enkelte dufte?

En af de begrænsninger jeg i sin tid hørte om, var netop at man kan
ikke blande en given duft ud fra 3-6 forskellige grunddufte - som man
kan blande en farve ud fra en farvepatron med 3, 4 eller 6 farver.

/Nicolai

--
http://babylai.dk http://infantilism.org http://bledreng.dk