Router til router / AP ?
Fra : ab

Dato : 01-03-04 11:40

Nogen der kan vejlede mig med opsætning af mit trådløse netværk:

Jeg bruger 2 trådløse routere - den ene egentlig som Accesspoint - og jeg
vil gerne køre alle de 4 PC´er på samme net og under samme arbejdsgruppe -
mon det kan lade sig gøre ? (så vi kan printe ud på de samme printere m.v.)

ab

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-03-04 20:05

"ab" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> wrote:

> [...]
>mon det kan lade sig gøre ? (så vi kan printe ud på de samme printere m.v.)

Formoder det er router 2 (access pointet) der er dit problem ?!?!

Den ville jeg nok opsætte med fast ip-adresse på LAN-siden (i samme segment som resten af LAN-siden)

Så ville jeg de-aktivere DHCP serveren (både for kablet og trådløs) i denne - Så får alle maskiner ip-adresse mv fra samme DHCP
server !!

Og endelig ville jeg tilslutte boxen lokalnettet på LAN-siden - Så kan alle maskiner nemlig 'se' hinanden !!

<mlr>