Mobilix ADSL Plus på Mac ?????
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-04-01 10:32

Hej Er der nogen, der har nogen erfaring med subject ? Mobilix website
er den ringeste udbyder site til dato.

Jeg ved godt at det kun er optimalt til singlebruger.

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-04-01 10:41

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message
> Hej Er der nogen, der har nogen erfaring med subject ? Mobilix website
> er den ringeste udbyder site til dato.
>
> Jeg ved godt at det kun er optimalt til singlebruger.

Er Mac'en født med USB porte?

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-04-01 10:44

Bjarke Andersen <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> "Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message

> Er Mac'en født med USB porte?

Ja, men det kører altså via den ?! Jeg troede det var via Ethernet
porten (RJ45).

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Tim Christensen

Dato : 25-04-01 11:26

> Ja, men det kører altså via den ?! Jeg troede det var via Ethernet
> porten (RJ45).

Man kan vælge mellem en USB og Ethernet løsning. Ifølge:

http://www.blivklogere.dk/adsl/frames/frameset_2_2_1.html

Understøtter USB-versionen MAC.

Mvh

Tim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-04-01 11:29

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message
> Ja, men det kører altså via den ?! Jeg troede det var via Ethernet
> porten (RJ45).

Der findes 2 løsninger. USB modem og igennem Ethernet kort.

Men kiggede lige igennem sitet og du skal have fat i Alcatel USB løsningen.
http://www.blivklogere.dk/adsl/main/html/main_2_2_1.html

--
Bjarke Andersen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 26-04-01 06:56

> Hej Er der nogen, der har nogen erfaring med subject ? Mobilix website
> er den ringeste udbyder site til dato.
>
> Jeg ved godt at det kun er optimalt til singlebruger.

Du skal bruge USB-versionen, og det kører upåklageligt. (jeg har kørt
med det siden påske)

Hvis du vil bruge den til flere mac'er, så kan du bruge "IPNetRouter"
fra <http://www.sustworks.com>

mvh.
Kaj.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-04-01 16:26

Kaj Christiansen <kajcnospam@nospammac.com> wrote:

> Du skal bruge USB-versionen, og det kører upåklageligt. (jeg har kørt
> med det siden påske)

hvorfor mener du man bør vælge en USB sløsning, når man har mulighed for
ethernet?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 26-04-01 17:22

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> hvorfor mener du man bør vælge en USB sløsning, når man har mulighed for
> ethernet?

Fordi ethernet-løsningen i flg. Mobilix ikke understøttes af mac:

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-04-01 18:17

In article <1eshgop.y9ejy31xi6byeN%kajcnospam@nospammac.com>,
kajcnospam@nospammac.com (Kaj Christiansen) wrote:

> Fordi ethernet-løsningen i flg. Mobilix ikke understøttes af mac:

Du skal se, det er nok supporterne der ikke understøtter Mac.

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-04-01 21:05

Kaj Christiansen <kajcnospam@nospammac.com> wrote:

> Fordi ethernet-løsningen i flg. Mobilix ikke understøttes af mac:
> <http://www.blivklogere.dk/adsl/frames/frameset_2_2_1.html>

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad det er der ikke understøttes?
Eller om det bare er fordi Mobilix ikke _vil_ supporte det, jeg har
_meget_ svært ved at forestille mig at det ikke skulle lade sig gøre.

Hvis det er fordi der bruges PPPoE er det ikke et problem - det
understøttes out-of-the-box under Mac OS 10 - det samme gælder Airport,
og under Mac OS 8-9 findes der ganske udemærkede tredieparts
produkter...

Fra : Enok Hauge

Dato : 27-04-01 10:11

On Thu, 26 Apr 2001 22:04:47 +0200, reippuert@mac.com (Morten
Reippuert Knudsen) wrote:

>Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad det er der ikke understøttes?
>Eller om det bare er fordi Mobilix ikke _vil_ supporte det, jeg har
>_meget_ svært ved at forestille mig at det ikke skulle lade sig gøre.

Det kan det sikkert også, jeg hælder også mere til at tro at det er
politiske beslutninger hvilke OS'er der understøttes.

> [...]
>understøttes out-of-the-box under Mac OS 10 - det samme gælder Airport,
>og under Mac OS 8-9 findes der ganske udemærkede tredieparts

Svjv. kræves der at OS'et understøtter PPTP med PAP autentifikation
hvilket de fleste OS'er gør evt. med hjælp fra tredieparts produkter.

Mvh. Enok Hauge

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-04-01 13:53

In article <qidiet8kan92mmmgs7si8bolb2aqvk76fp@4ax.com>,
Enok Hauge <enokh@hotmail.com> wrote:

> Svjv. kræves der at OS'et understøtter PPTP med PAP autentifikation
> hvilket de fleste OS'er gør evt. med hjælp fra tredieparts produkter.

Er det ikke noget der bliver klaret i routeren?

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-04-01 14:05

"Martin Edlich" <newsspam2@mail.edlich.dk> wrote in message news:newsspam2-
> Er det ikke noget der bliver klaret i routeren?

Hvilken router?? Mobilix er uden router, da disse er forsinket.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-04-01 14:14

In article <9cbqmd$b5$1@news.inet.tele.dk>,
"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> Hvilken router?? Mobilix er uden router, da disse er forsinket.

Nåe, men så er det jo ikke fordi routerløsningen ikke understøttes af
Mac OS.

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-04-01 14:24

> Nåe, men så er det jo ikke fordi routerløsningen ikke understøttes af
> Mac OS.

Nopes, routerløsninger er jo platforms uafhænge, så længe platformen kan
køre TCP/IP protokol.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-04-01 14:44

In article <9cbrqg$41n$1@news.inet.tele.dk>,
"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> Nopes, routerløsninger er jo platforms uafhænge, så længe platformen kan
> køre TCP/IP protokol.

Jamen så var det jo som jeg sagde fra starten af (det vidste jeg
forresten godt - det var jo derfor jeg sagde det .

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)