MS Windows
briani 27239
Plads "stjålet" fra et drev - hvor er den ~
Fra : Steen

Dato : 01-03-04 10:22

På en NTFS-partition på ca 12Gb hvor jeg har bla WinXP og diverse
programmer installeret, har jeg opdaget at jeg "mangler" plads på
partitionen, som synes forsvundet!

WinXP's stifinder oplyser at drevet er på 11,7Gb, hvoraf 5,25Gb er ledig og
6,46 er brugt, men hvis jeg går ind og markerer alle mapper (f.eks. med
Total Commander), så når jeg frem til at kun 4,23Gb er brugt til filer,
altså må der være 2,23Gb data i skjulte filer

Går jeg ind i systemegenskaber, kan jeg se, at der til virtuel hukommelse
er afsat 576-1152 Mb til sidefil. Jeg har tømt min papirkurv.

Derfor når jeg frem til at der må være mindst 1,1Gb data som er skjulte.
MULIGVIS ligger disse data i et katalog som jeg selv har skjult (med
attrib).

Kan pladsen være gået til f.eks. nogle WinXP serviceprocesser som jeg har
overset?

I så fald ikke, hvordan finder jeg frem til de forsvundne data? Kan man
evt. lave en avanceret søgning på ALLE skjulte filer, uden at kende navnet
på dem i forvejen?

Mvh. Steen

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-03-04 10:26

On 01 Mar 2004 09:21:32 GMT, Steen wrote:

> I så fald ikke, hvordan finder jeg frem til de forsvundne data? Kan man
> evt. lave en avanceret søgning på ALLE skjulte filer, uden at kende navnet
> på dem i forvejen?

Sæt windows exploreren til at vise skjulte filer, så burde du kunne se det
hele.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Steen

Dato : 01-03-04 13:04

Martin Schultz <news2004@adsltips.invalid> wrote in

> Sæt windows exploreren til at vise skjulte filer, så burde du kunne se
> det hele.

Nåja selvfølgelig! Jeg opdagede at der ligger ca. 1 Gb skjulte un-install
filer i mit Windows-katalog!! Tak for hjælpen.

/Steen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-03-04 12:11

"Steen" <notforspamming@go.away> skrev i en meddelelse
> [...]
> evt. lave en avanceret søgning på ALLE skjulte filer, uden at kende navnet

++++++++++++++++++++++
Hej.
Prøv at gå ind på denne her side
http://www.jam-software.com/treesize/index.shtml og dl det program der
hedder treesize pro. og install.det. Når du har det, så går du bare ind i
denne computer, og højreklikker på det drev, du vil have scannet, så kan du
se, hvad der er af filer på din harddisk. Det tager alle filer med, men det
er kun en demo version.

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Steen

Dato : 01-03-04 13:06

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> scannet, så kan du se, hvad der er af filer på din harddisk. Det tager
> alle filer med, men det er kun en demo version.

Det ser spændende ud! Jeg tjekker programmet ud ved lejlighed, selvom jeg
har fundet løsningen på mit "problem" allerede. Tak for info.

/Steen