æøå i shell
Fra : Morten

Dato : 01-03-04 10:14

Hej.

Hvilke terminal implementationer er gode til at
håndtere iso-latin-1 karakterer som æøå?

Den der kommer med panther er dårlig (medmindre der findes
en indstilling til at aktivere iso-latin support?). iTerm
har jeg prøvet, den udskriver ikke æøå, den udskriver slet
ingen ting, mens standard terminalen udskriver nogle encodede
sekvenser.

Forslag?

Pft.

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 10:53

On 2004-03-01, Morten <usenet@kikobu.com> wrote:
> Forslag?

Jeg har smidt:
set input-meta on
set output-meta on
set convert-meta off

i min .inputrc

Det var så vidt jeg husker det der løste min æøå problematik.

Prøv evt at hoppe ind på deja.borderworlds.dk, og søg på æøå eller
lignende i denne gruppe - der er flere tråde om det.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Theis M. Mønsted

Fra : Morten

Dato : 01-03-04 16:14

Morten <usenet@kikobu.com> wrote:

> Forslag?

ævle+I vælg "skærm" i pop-up menuen, vælg "Vesteuropæisk (ISO-latin)"
i pop-up menen under "Kodning af skrifttyper:".

I Terminal.app er det UTF-8 som er standert

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).