ups... hjææælp
Fra : trille

Dato : 25-04-01 10:22

jeg har lavet en upser... jeg sad og arbejdede på min hjemmeside og ville
lave en *.... jeg kom ved en fejl til at taste ctrl* og nu er der en masse
firkanter med spidser i enderne hvori der står ting som p, a, body, ellr
div.... jeg har aldrig set det før men jeg tror nok at det er noget af
html'en bagved der er dukket frem, og det er på alle siderne (ikke kun på
den side jeg oprindeligt trykkede på)
jeg håbede at hvis jeg lod være med at gemme noget af det jeg havde lavet
var det nok væk næste gang jeg åbnede siden i frontpage men... det var det
ikke - hvordan får jeg det væk???
og hvad er det jeg har lavet???
jeg håber at i kan hjælpe mig.
mvh Karina

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-04-01 13:56

View | Reveal tags.
Eller du kunne blot trykke ctrl-' igen.

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 25-04-01 13:57

trille wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> - hvordan får jeg det væk???

Tryk du bare på ctrl* igen

Mvh
Jonas

Fra : trille

Dato : 25-04-01 19:15

1000 tak for hjælpen, jeg blev helt bange for at alt hvad jeg havde lavet
var gået i vasken.....
hvad kan det bruges til det jeg havde fået fat i???

Fra : Andreas Paasch

Dato : 25-04-01 20:17

Trille,

det du åbenbart har gjort er at få vist HTML koderne.
Frontpage er en WYSIWYG (What You See Is What You Get) Editor. Du skriver
indirekte HTML koderne, men ser det bare ikke, den del laver FrontPage og
andre WYSIWYG editorer.
Det du kan bruge det til er at lære HTML, ihvertfald en lang del hen ad
vejen, resten er læsning.
Du har mulighed for, at ændre dine websider på en lidt enklere måde ved HTML
end ved FrontPage, ihvertfald for en del af funktionaliteten. Samtidig kan
du i hovedregelen få dine sider vist bedre på kryds af browsere i HTML, det
er nemmere der en i FP direkte.

Jeg bruger FP til at lave det hurtige arbejde i og retter derefter min HTML
til så den passer til mine behov og ønsker og dermed også at mine sider kan
vises i NN, IE og Opera uden problemer.

Da jeg samtidig benytter funktioner der ikke lige umiddelbart kan indbygges
der hvor jeg vil have dem, såsom SSI, ændrer jeg det manuelt i HTML koden og
får derved det ønskede resultat.

Husk, HTML er kun et layout sprog til nettet og FP resultaterne vises
faktisk kun 100% i IE, NN har tolkningsproblemer engang imellem.

Mvh.
Andreas Paasch

Fra : Andreas Paasch

Dato : 25-04-01 21:42

Ved nærmere eftersyn,

den funktion du fik fat i der trille, var i din Normal-visning. De koder du
fik vist, var det man kalder HTML-tags, der viser, hvordan din sider er
bygget op.
Koderne skal for at virke korrekt, sættes op som matematiske parenteser,
dvs.
<h1><font ....></h1></font> er forkert, hvorimod
<h1><font ...></font></h1> er korrekt.

H1 er overskrifts-tagget for Heading 1 og font siger sig selv.

Håber det kaster lidt mere lys over sagen ... i korte vendinger. Der kan
sagtens skrives stolpe op og ned om dette, men der er skrevet mange gode
bøger om HTML som allerede indeholder en mere specifik og detaljeret
gennemgang af alle tag og forklarer om HTML generelt.

.... det behøves derfor ikke gentaget her i detaljer ... efter min
overbevisning ihvertfald.

Mvh.
Andreas Paasch

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 27-04-01 17:48

trille wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> hvad kan det bruges til det jeg havde fået fat i???

Som supplement til Andreas' glimrende svar:

Hvis du skulle få lyst til at vide lidt mere om HTML:
http://www.html.dk/tutorials/html/

Mvh
Jonas

Fra : trille

Dato : 30-04-01 20:30

1000, tak for jeres svar, jeg tror lige at jeg vil sætte mig lidt mere ind i
det html, så lidt godt er der kommet ud af min forskrækkelse!!!

mvh trille