Kabelspørgsmål
Fra : Lasse Houmøller

Dato : 01-03-04 01:24

Hej gruppe.

Jeg har en ADSL-forbindelse hos Tiscali, hvor der er opsat et skillefilter.
Fra dette filter går der et kabel til min router, men efter en omrokering i
lejligheden er kablet ikke helt langt nok til at nå routerens nye plads:-/
Er der nogen der kan fortælle hvad for et kabel det drejer sig om, hvor man
kan skaffe et længere, og hvad den maksimale længde må være?

På forhånd tak,
/Lasse

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-03-04 03:44

On Mon, 1 Mar 2004 01:23:53 +0100, "Lasse Houmøller" <ask@me.pls>
wrote:

> [...]
>Er der nogen der kan fortælle hvad for et kabel det drejer sig om, hvor man
>kan skaffe et længere, og hvad den maksimale længde må være?

Er det ikke bare et almindeligt telefon-kabel?
Hvis det er tilfældet, så er længden forholdsvis ukritisk, og du kan
købe det i en telebutik, eller måske i en computer- eller
elektronik-butik.
Se fx <url: http://brinck.dk/kabler.asp> - det er formentlig dem der
hedder 101633 - 38.

Jeg har ikke Tiscali, men CyberCity og ikke filter, så jeg er lidt
usikker - men tag det nuværende kabel med, når du skal købe, så er du
mere sikker på at få det rigtige.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Lars Kragh

Dato : 01-03-04 11:48

Jo du skal have et alm telefonstik. Mener det max må være 30m for ikke at
miste signal (eller er det twisted pair?).

/kragh

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 01-03-04 16:52

Tak for svarene, begge to. Jeg kigger ned i en telebutik i morgen, og vender
tilbage :)

/Lasse