MS Windows
briani 27239
Win XP belaster CPU 100%
Fra : Søren V. Pedersen

Dato : 01-03-04 00:46

Hej
Jeg har netop fået nøjagtig samme problem, som nævnt af Jeppe igår- også med
XP Pro - og også med explorer.exe. Den bruger bare CPU næsten 100%.

Jeg har en DivX film, som jeg gerne vil have slettet, men det får jeg ikke
lov til. XP siger, at et andet program eller en anden bruger har fat i
filen. Jeg gætter på, at det er Explorer. Såvidt jeg kan se på CPU
forbruget, må det være den. Jeg har ikke styr på, hvad alle de 25 processer
"running" laver, men jeg har genstartet 100 gange, renset ud i reg.database,
fjernet alle henvisninger til filmen - og meget andet. Og alligevel kan jeg
ikke få lov at slette filen. De 700 MB gør samtidig, at min disk er ved at
være fuld - så jeg vil gerne af med den.

Spørgsmål: Hvordan tvinger jeg Windows til at give mig lov at slette filen?
Og hvad nu, hvis det ikke er det, som er årsagen?

Hjælp modtages meget gerne - evt på mail drusNOSPAM@mail.dk
På forhånd tak
Søren

Fra : Mike

Dato : 01-03-04 00:55

"Søren V. Pedersen" <drus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
filen?
> Og hvad nu, hvis det ikke er det, som er årsagen?

Hej

Kan du heller ikke slette den lige efter du har Genstartet??

Hvis du har WinRAR installeret , pårø at slette filen med den...

Ellers BOOT op i Safe Mode ( tryk F8 ) ved opstart.
Ps: er det ikke F8 der bruges, ja nu kan jeg da ikke lige huske det *GG*

mvh
Mike

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-03-04 00:58

Søren V. Pedersen skrev:

> Spørgsmål: Hvordan tvinger jeg Windows til at give mig lov at
> slette filen?

Har du prøvet fra fejlsikret tilstand?

> Og hvad nu, hvis det ikke er det, som er årsagen?

WinXP har en funktion som scanner bla. AVI-filer igennem for at
finde information om anvendt codec, spilletid osv. Hvis AVI-filen
på en eller anden måde er defekt, så bliver WinXP aldrig færdig
med at få fat i de informationer. Resultatet er, at CPU'en kører
på 100 % hele tiden og hvis du kigger i joblisten, vil du muligvis
se, at Explorer.exe sluger mere og mere hukommelse. Den eneste
måde du kan få den til at stoppe med det på, er at slette den
defekte AVI-fil, eller at slå den funktion fra som scanner AVI-
filer. Hvordan du gør det, kan du se her:

<http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=1467>.

> Hjælp modtages meget gerne - evt på mail drusNOSPAM@mail.dk

Du har spurgt på usenettet og får derfor også et svar på usenettet
så andre måske kan få glæde af det. Det er sådan set hele ideen
med usenettet. <http://usenet.dk/netikette/cc.html>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Søren V. Pedersen

Dato : 01-03-04 01:10

Hej Thomas
Tusind tak for hjælpen - det virkede! Nu er den slettet.

Det passer også godt sammen med, at filen var defekt.

mange hilsner
Søren

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-03-04 01:20

Søren V. Pedersen skrev:

> Tusind tak for hjælpen - det virkede! Nu er den slettet.

Fino. Gjorde du det fra fejlsikret tilstand, eller gjorde du
det ved at ændre i registreringsdatabasen som beskrevet på
tweakxp.com ?

> Det passer også godt sammen med, at filen var defekt.

Jeg har også prøvet det et par gange, hvor Explorer simpelthen
løber løbsk pga. en defekt AVI-fil.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mike

Dato : 01-03-04 01:49

> [...]
> tweakxp.com ?

> Jeg har også prøvet det et par gange, hvor Explorer simpelthen

Det er jo bare LÆKKERT
mvh
Mike

Fra : Søren V. Pedersen

Dato : 02-03-04 00:03

Hej Thomas

Jeg gik bare direkte ind i reg-database og slettede - og vupti kunne
jeg slette filen. Og nu kører skidtet igen uden problemer!

Tak for hjælpen
Hilsen
Søren

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-03-04 09:37

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>på 100 % hele tiden og hvis du kigger i joblisten, vil du muligvis
>se, at Explorer.exe sluger mere og mere hukommelse.

Nogengange tager man sig sgu til hovedet over hvad de ms-folk bikser
sammen. Suk!

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-03-04 14:46

Peter Loumann skrev:

> Nogengange tager man sig sgu til hovedet over hvad de ms-folk
> bikser sammen. Suk!

Jeg har i hvert tilfælde valgt at slå det fra(*), for jeg gider
ikke at vente i flere minutter på, at den får scannet mine mapper
med videoklip igennem, hver eneste gang jeg går ind i mappen.
Jeg kan snildt undvære det lille preview nede i venstre hjørne af
mappen (hvis man har mappepanelet slået til) og informationerne
om klippet, når man højreklikker og vælger Egenskaber.

(*) Ved at eksportere værdien fra registreringsdatabasen, så jeg
har den liggende som en *.reg-fil, hvis jeg senere skulle fortryde,
og derefter har jeg slettet værdien i registreringsdatabasen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-03-04 00:30

Søren V. Pedersen skrev:

> Jeg gik bare direkte ind i reg-database og slettede - og vupti
> kunne jeg slette filen. Og nu kører skidtet igen uden
> problemer!

Ok og tak for tilbagemeldingen Søren.

--
Hilsen