ny størrelse i en HTML?
Fra : Musen

Dato : 29-02-04 23:07

Hej NG
I har hjulpet mig før, nu håber jeg I kan gøre det igen
Jeg har en HTML kode (og den er gigantisk lang) Når jeg sætter den ind på
min hp bliver den mikroskopisk lille og uanset hvad jeg gør, kan jeg ikke få
den til at blive større. Tuuuud, hvad gør jeg så???
Venlig hilsen Mia

her er koden, den er sat ind på http://www.anton.davding.dk/ men prøv at se
hvor lille den er derinde

<SCRIPT>
function nedrakning(){nu=new Date();
//***---Dette script er lånt fra Andreas, der har lånt det fra Jørgen, som
har tyvstjålet fra Jenny-babyens geniale side,
http://hjem.sol.no/~erikap/jenny/index.htm ---
//***---Nedräkningen går till:--------------------------
//***--------********-**--****-**:**:**-----------------
da=new Date("May14, 2003 05:18:00");
//***---När du fyller i ett datum ovan, tänk på att de engelska månaderna
heter January, February, Mars, April, May, June, July, August, September,
October, November, December
//***---Här kan du ändra språk om du vill.
namn=new Array("år","måneder","dage","timer","minutter","sekunder");
//***---Om du vill byta språk, ändra då vad "og" heter på det språket.
och="og"
//***---Texter före formulären:
tid_passerat="jeg er nu ";
function visa_formular(text)
{
document.write("<Font-Size='10pt' face='Arial Narrow'><SPAN NAME='till'
ID='till'>"+text+"</SPAN>&nbsp;gammel.</Font><BR><BR>");
skrivit_ut=1;
}
dagar_manad=new Array(31,28,31,30,31,30,31,31,30,31,30,31);
da_ar=da.getYear()
nu_ar=nu.getYear()
da_manader=da.getMonth();
nu_manader=nu.getMonth();
da_dagar=da.getDate();
nu_dagar=nu.getDate();
da_timmar=da.getHours();
nu_timmar=nu.getHours();
da_minuter=da.getMinutes();
nu_minuter=nu.getMinutes();
da_sekunder=da.getSeconds();
nu_sekunder=nu.getSeconds();
nu_manader_spara=nu.getMonth();
if (da_ar<100)
{
da_ar+=1900;
}
if (nu_ar<100)
{
nu_ar+=1900;
}
if (nu_sekunder>da_sekunder)
{
da_sekunder+=60;
da_minuter--;
}
if (nu_minuter>da_minuter)
{
da_minuter+=60;
da_timmar--;
}
if (nu_timmar>da_timmar)
{
da_timmar+=24;
da_dagar--;
}
if (nu_dagar>da_dagar)
{
da_dagar+=dagar_manad[nu_manader_spara];
da_manader--;
}
if (nu_manader>da_manader)
{
da_manader+=12;
da_ar--;
}
totalt="";
if ((da_ar-nu_ar)>=0)
{
if (skrivit_ut==0)
{
visa_formular(tid_kvar)
}
else
{
totalt+=da_ar-nu_ar+" "+namn[0]+", ";
totalt+=da_manader-nu_manader+" "+namn[1]+", ";
totalt+=da_dagar-nu_dagar+" "+namn[2]+", ";
totalt+=da_timmar-nu_timmar+" "+namn[3]+", ";
totalt+=da_minuter-nu_minuter+" "+namn[4]+" "+och+" ";
totalt+=da_sekunder-nu_sekunder+" "+namn[5]+".";
totalt+="</b>";
}
}
else
{
if (skrivit_ut==0)
{
visa_formular(tid_passerat)
}
else
{
if (nu_sekunder<da_sekunder)
{
nu_sekunder+=60;
nu_minuter--;
}

if (nu_minuter<da_minuter)
{
nu_minuter+=60;
nu_timmar--;
}

if (nu_timmar<da_timmar)
{
nu_timmar+=24;
nu_dagar--;
}
if (nu_dagar<da_dagar)
{
nu_dagar+=dagar_manad[nu_manader_spara];
nu_manader--;
}
if (nu_manader<da_manader)
{
nu_manader+=12;
nu_ar--;
}

totalt+=nu_ar-da_ar+" "+namn[0]+", ";
totalt+=nu_manader-da_manader+" "+namn[1]+", ";
totalt+=nu_dagar-da_dagar+" "+namn[2]+", ";
totalt+=nu_timmar-da_timmar+" "+namn[3]+", ";
totalt+=nu_minuter-da_minuter+" "+namn[4]+" "+och+" ";
totalt+=nu_sekunder-da_sekunder+" "+namn[5];
totalt+="";
}
}
document.all.till.innerHTML=tid_passerat + totalt
setTimeout('nedrakning()',1000);
}
skrivit_ut=0;
nedrakning();
</SCRIPT>

Fra : John

Dato : 29-02-04 23:16

Musen <mivsesnabela@sol.dk> skrev bla:
> [...]
> ind på min hp bliver den mikroskopisk lille og uanset hvad jeg gør,
> kan jeg ikke få den til at blive større. Tuuuud, hvad gør jeg så???

<klip en masse kode>

Vis kilde og scroll en hel masse

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-02-04 23:22

> [...]

>min hp bliver den mikroskopisk lille og uanset hvad jeg gør, kan jeg ikke få
>den til at blive større. Tuuuud, hvad gør jeg så?

Er det tekststørrelsen, du tænker på?

document.write("<Font-Size='10pt' face='Arial Narrow'><SPAN
NAME='till'
ID='till'>"+text+"</SPAN>&nbsp;gammel.</Font><BR><BR>");

Så er det vel bare at sætte størrelsen højere en 10pt?

PS. Det virker ikke i Mozilla...
--
Knud

Fra : Musen

Dato : 29-02-04 23:34

klip...

> Er det tekststørrelsen, du tænker på?

Ja det er så...

> document.write("<Font-Size='10pt' face='Arial Narrow'><SPAN
> NAME='till'
> ID='till'>"+text+"</SPAN>&nbsp;gammel.</Font><BR><BR>");
>
> Så er det vel bare at sætte størrelsen højere en 10pt?

Nope det har jeg prøvet, alt fra str.1-25, men der sker INTET

> PS. Det virker ikke i Mozilla...

linket eller ændringen??

/Mia

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-02-04 23:30

Musen skrev:

> Jeg har en HTML kode (og den er gigantisk lang) Når jeg sætter
> den ind på min hp bliver den mikroskopisk lille

Hvordan bliver en html-kode lille? Hvad er "den"?

> og uanset hvad jeg gør, kan jeg ikke få den til at blive større.

Valider din side.

<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>

Derefter kan du begynde at lave fejlfinding på javascriptet.

Mens vi er ved det. Du har et hav af <font>-koder på siden. De er
særdeles gammeldags og de bliver hurtigt svære at kontrollere når
man bruger dem så voldsomt som det er gjort her.

Overvej at lære noget css - det er sådan man styrer layout i dag.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Musen

Dato : 01-03-04 12:21

> Hvordan bliver en html-kode lille? Hvad er "den"?

Altså når jeg sætter koden på min hjemmeside bliver det til en linie der
fortæller hvor gammel min søn er: x antal år, måneder, uger, dage, minutter
og sekunder. Problemet er, at den linie er så lille at man nærmest ikke kan
læse det.
"den" er linien

> Valider din side.

og det er???

> [...]
> man bruger dem så voldsomt som det er gjort her.
>>
> Overvej at lære noget css - det er sådan man styrer layout i dag.

Hmm lyder jeg muligvis temmelig dum, men jeg aner altså ikke hvad
javascript, fontkoder eller css er....Jeg er kun lige begyndt at lave
hjemmesider, og har endelig fundet fidusen i HTML, og så er det jo ret
nedslående at finde ud af, at det slet ikke duer til noget alligevel :(

Men tak for forsøget på at gøre mig klogere *GGG*

Venlig hilsen Mia