Hvad sagde Denzel?
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-02-04 22:38

Hej

Nu har konen og jeg diskuteret hele aftenen, så nu spørger vi jer for at få
en afklaring.

Da Denzel Washington annoncerede, at Nicole Kidman havde vundet for sin
rolle i The Hours, sagde han så:

"The Oscar goes to _by a nose_ Nicole Kidman"

Eller

"The Oscar goes to _by her nose_ Nicole Kidman"

Det er hvad han sagde vi er uenige om, ikke nødvendigvis, hvad han mente.

Med venlig hilsen

Mark

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-02-04 22:41

Mark Thomas Gazel skrev:

> [...]
> "The Oscar goes to _by her nose_ Nicole Kidman"
>
> Det er hvad han sagde vi er uenige om, ikke nødvendigvis, hvad han

Det må være det første - "med en næselængde". Hvad skulle det andet
betyde?

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Maybe, just once, someone will call me 'sir' without adding, 'you're

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-02-04 22:53

Mark Thomas Gazel wrote:

> "The Oscar goes to _by a nose_ Nicole Kidman"
>
> Eller
>
> "The Oscar goes to _by her nose_ Nicole Kidman"

Det skal tilføjes, at vi jo udmærket kender talemåden, men at tilhængeren af
den nederste udgave mener, at Denzel med vilje lavede en sjov omskrivning af
talemåden til lejligheden, da der jo var meget fokus på Kidmans kunstige
næse i filmen.

Mark

Fra : ML-78

Dato : 29-02-04 23:23

Mark Thomas Gazel skrev:

> [...]
omskrivning af
> talemåden til lejligheden, da der jo var meget fokus på Kidmans

Det virker formålsløst at lave en omskrivning, da bemærkningen stadig er
sjovere med talemådens originale form.

ML-78