Trådløst netværk
Fra : Carsten Frandsen

Dato : 29-02-04 20:12

Hej NG!

Jeg er ved at få skrabet sammen til et trådløst accesspoint. Samtidig kunne
jeg godt tænke mig at få delt min printer trådløst også.
Findes der access point med indbygget "printserver" ?
Og hvis ja, hvilke ? :)

Mvh.
Carsten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-02-04 20:50

"Carsten Frandsen" <ctf@it.dk> wrote:

>Jeg er ved at få skrabet sammen til et trådløst accesspoint. Samtidig kunne
>jeg godt tænke mig at få delt min printer trådløst også.
>Findes der access point med indbygget "printserver" ?

På stående fod kan jeg nævne ASUS WL-500b/g og DLINK DI-714, men der er masser af andre muligheder.

Du skal bare være opmærksom på at printservere ikke helt enkle - En række printere kan slet ikke fungere på printservere.

<mlr>

Fra : Jens

Dato : 01-03-04 22:59

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev

> Du skal bare være opmærksom på at printservere ikke helt enkle - En række
printere kan slet ikke fungere på printservere.

Hvilke ?
Det er ofte windows der ikke forstår "unix"printservere, det skal
installeres manuelt, hvorefter printserveren oprettes som en "ny lokal
printerport", indtast routerens ip og winmaskinen finder resten selv.
Enkelte printere er ikke meget for unixprint.

Mvh Jens

Fra : Weasel

Dato : 01-03-04 16:25

"Carsten Frandsen" <ctf@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg godt tænke mig at få delt min printer trådløst også.
> Findes der access point med indbygget "printserver" ?

Du kan godt dele en printer trådløst uden print server. Maskinen printeren
er tilsluttet skal bare være tændt.

Weasel (som har et trådløst netværk med 3 maskiner)

Fra : Carsten Frandsen

Dato : 02-03-04 15:52

Tak for svarene.
Er der nogen der har erfaring med at dele en stofa-net forbindelse trådløst
?