Lange, Peder Friederichsen fodt i Kobenhav~
Fra : Kim Melchior

Dato : 29-02-04 16:50

Jeg haaber at der er nogen der genkender disse personer. Jeg har
fundet dem i Tyrstrup Sogn, Vejle Amt fra 1729 og fremover.

Jeg har folgende oplysninger om familien:

Faderen Friederich Lange er ogsaa kendt som Friederich Lange Skraedder

Moderen Merreth Hansdatter Lange Dod 16 Maj, beg. 20 maj 1772 i
Tyrstrup Sogn
Merreth Friederich Langes , en Encke af Fauerwraae, efterlader 6 born,
Jacob, Peder, Johann, Hans Jeppe, Lovise, gammel 81 aar 2 maaeneder og
nogle dage

Peder Friederichsen Lange dod 12 Jan, beg 19 Jan 1777 i Tyrstrup,
Peter Friderichsen Indestermand paa Hockelbierg, fodt i Kobenhavn
fordum Friderich Lange en aftaekket Krigsmand og Merreth Hansdattters
af Tyrstrup aegtefodte son, gift med Magdalena Jensdatter som
efterlever, gammel 53 Aar mindre 4 uger, efterlader tvende Dotre,
Maren og Merreth

Jacob Friederichsen Lange, dod 1 dec, beg 8 Dec 1776 i Tyrstrup.

Hans Hinrich Friedrichsen fodt 26 mar, dobt 27 mar 1729 i Tyrstrup

Henrich Friederichsen fodt 13 okt, dobt 17 okt 1730 i Tyrstrup

Johan Friederichsen fodt 16 jan 1732, dobt 20 jan 1732, viet 26 jun
1761 til Marie Nielsdatter, dod 1 jun, beg 8 jun 1802 i Tyrstrup

Hans Friederichsen fodt 30 Apr, dobt 2 may 1734 i Tyrstrup

Lovise friederichsdatter fodt 1736, viet til Matz Matzen 22 jun 1762 i
Tyrstrup

Jep Friederichsen fodt 14 apr 1739 i Tyrstrup.

Den eneste henvisning jeg har til familien har vaeret i Kobenhavn er
den bemaerkning om at Peder Friederichsen Lange er fodt i Kobenhavn.

Jeg er intereseret i alle oplysninger om denne familie.

Maaske der er nogen der sidder inde med de manglende oplysninger om
familien og kan videre sende dem til mig.

paa forhaand tak.

mvh

Kim Melchior