IDE port
Fra : Tom Hansen

Dato : 29-02-04 16:37

Hej NG
Min computer kunne ikke starte op. Harddisken kørte men jeg kan se på
dioderne bagpå kabinettet at ide-porten ikke kan initialiseres. Jeg troede
det var harddisken så jeg har prøvet med en anden, og den spinnede også op
men gav også kun nogle grynt. Så satte jeg strøm til fra et andet kabinet,
det samme og tilsidst fandt jeg ud af at pc'en godt kan boote op fra ide2,
men ikke ide1. Hdd led dioden forand på kabinettet lyser bare og der er sort
skærm. Menu kører det midlertidigt fra ide2. Bundkortet er et msi kt3 u2 ca.
8mdr.
Computeren har tidligere gjort det samme, men jeg har dengang tændt nogle
gange og så kørte igen det fra ide1, men nu vil den altså kun på ide2?
Hvad kan der være galt ?? På forhånd tak.

Hilsen Tom

Fra : Tom Hansen

Dato : 04-03-04 18:02

Jeg har byttet det til en harddisk, det -var- ide porten. Så nu kører det
bare.

Mvh Tom