Pensionatet Trouville i Hornbæk
Fra : Peter Buch

Dato : 29-02-04 15:37

-Augusta Buch, byggede pensionatet Trouville i Hornbæk 1892. Det er uvist om
Buch er hendes pigenavn.

Er der nogen i NG der mon har supplerende oplysninger om Augustas
familiemæssige forhold ?

Mvh

Peter Buch

Fra : Peter Buch

Dato : 29-02-04 17:11

"Peter Buch" <p.buch@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
om
> Buch er hendes pigenavn.
>
> Er der nogen i NG der mon har supplerende oplysninger om Augustas

Har lige fundet følgende på nettet:

Trouville blev opført i 1893 som pensionat af den aldrende frøken Johanne
Augusta Buch.

Mvh

Peter Buch

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-02-04 17:52

Sun, 29 Feb 2004 17:11:15 +0100, skrev Peter Buch:

> [...]
>

>Har lige fundet følgende på nettet:
>
>Trouville blev opført i 1893 som pensionat af den aldrende frøken Johanne

Der er åbenbart lidt uenighed om årstallet:

"Turister der kommer til Hornbæk kan også bo på hotel f.eks. Hotel
Trouville, der blev bygget i år 1892 af Augusta Buch".
(fundet på http://www1998143.thinkquest.dk/page7.html)

Gurgle finder en henvisning til Cato Buchs hjemmeside med omtale af
Augusta, men linket er dødt. Det er det også hvis man klikker på
linket på Buch-Netværkets hjemmeside http://www.skivdal.dk/buch-net/

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Peter Buch

Dato : 29-02-04 18:54

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse
> Sun, 29 Feb 2004 17:11:15 +0100, skrev Peter Buch:

> Gurgle finder en henvisning til Cato Buchs hjemmeside med omtale af
> Augusta, men linket er dødt.

Hej Kurt

Det er da korrekt, at linket til Cato Buchs norske hjemmeside (Buch-slekta
fra 1630-1966) ikke virker. Heldigvis har jeg indholdet af hjemmesiden
kopieret. Der er en Augusta Marie Buch på denne hjemmeside. Desværre finder
jeg intet om Johanne Augusta Buch.

Mvh

Peter

Fra : Flemming Holm

Dato : 05-03-04 13:16

1892 købte Frøken Signe Johanne Augusta Buch en stor strandgrund af
staten, hvor hun opførte Pension Buch, som hun året efter ved tinglyst
deklaration ændrede til Trouville. Hun døde i 1914, hvor det blev
overtaget af Andrea Hansen og i 1919 af Holger Marius Andersen, som
levede en del tilbygninger dertil.
Hilsen Flemming 3140

Fra : Peter Buch

Dato : 05-03-04 15:04

"Flemming Holm" <foerby@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> 1892 købte Frøken Signe Johanne Augusta Buch en stor strandgrund af
> staten, hvor hun opførte Pension Buch, som hun året efter ved tinglyst
> deklaration ændrede til Trouville. Hun døde i 1914

Tak.
Så har jeg et bud.
Der kunne være tale om Signe Maria Augusta Johanne Buch født 27.6.1852 i
Vordingborg. Dog endnu ingen beviser - kun en formodning.

Mvh

Peter Buch