Forhindrer adgang til internet ?
Fra : Steen Jensen

Dato : 29-02-04 15:35

Hej her i gruppen

Er der en der kan give mig en løsning på hvordan man forhindrer en på et
netværk i at få forbindelse til internetet?
Hvores netværk består af 3 maskiner alle er installeret med windows xp
proffesional men den ene må ikke få adgang til internetet de er alle
forbundet via en router der følger med tdc bredbånd, Findes der en nem måde
at gøre det på?

Mvh Steen Jensen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-02-04 15:50

"Steen Jensen" <steen-jensen@nospam.dk> wrote:

> [...]

>proffesional men den ene må ikke få adgang til internetet de er alle
>forbundet via en router der følger med tdc bredbånd, Findes der en nem måde

De stakkels børn må ikke komme på nettet ?!?!

Har du checket routeren opsætning - Mine egen router har ret omfattende filter muligheder der kan afskære enkelt maskiner fra
internettet.

<mlr>

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 29-02-04 15:53

Steen Jensen wrote:
> [...]
> proffesional men den ene må ikke få adgang til internetet de er alle
> forbundet via en router der følger med tdc bredbånd, Findes der en nem måde

Du må nok komme med nogle flere oplysninger, ellers
får du bare svar à la: "fjern forbindelsen til routeren
til den pågældende maskine".

Du kan køre fast IP på den pågældende maskine, og
undlade at indtaste en default gateway.

Du kan afinstallere TCPIP på den maskine, og
kun køre NetBEUI.

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@datamuseum.dk
Dansk Datahistorisk Forening:

Fra : Steen Jensen

Dato : 01-03-04 18:45

Jeg ville gerne komme med flere oplysninger men det der er sagens kerne er
at det er netværket på min arbejds plads hvor mester ikke ønske at pc'en i
forretningen skal kunne gå på nettet men alligevel være på netværket med de
andre maskiner på kontoret.Jeg er ingen ørn til det her så det ville være
fint hvis det kunne skæres lidt ud i pap

Mvh Steen Jensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 01-03-04 21:16

"Steen Jensen" <steen-jensen@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre maskiner på kontoret.Jeg er ingen ørn til det her så det ville
være
> fint hvis det kunne skæres lidt ud i pap

"Norton Internet Security" pakken indeholder
Parental Control, med dette Utility

klares problemet, lav en white list, uden indhold
så er der nul adgang til webben

Jeg bruger det på ungernes PCer til at begrænse deres
web udfoldelser
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg