Hjælp til datoer
Fra : Jan Østergaard

Dato : 29-02-04 11:52

Kan nogen hjælpe mig med følgende datoer?

DOM ESTO 1766 MIHI
BUR DOM 1766 INVOC
DOM 3 1767 EPIPH P
FEST VIRIDIUM 1770
DOM SEXAGES 1773
DOM JUDICA 1775
BUR DOM 1777 JUDICA
18 P 1811 TRIN
2 SOND 1806 PAASKE P

På forhånd tak
Jan Østergaard

---

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 13:23

Den 29/02-2004 klokken 11:52, skrev
"Jan Østergaard" <j_andersen-slettes@stofanet.dk>
i <4041c457$0$22809$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:

> Kan nogen hjælpe mig med følgende datoer?

Her er lidt ekstrakt fra "Dage":

> DOM ESTO 1766 MIHI
9 februar - Domini Esto mihi
(Fastelavns søndag. Estomihi. Syvende søndag før påskedag.
Den indtræffer tidligst 1. februar, senest 7. marts).

> BUR DOM 1766 INVOC
16 februar - Dominica Burarum
(Første søndag i fasten. Invocavit)

> DOM 3 1767 EPIPH P
Epiphan eller Epiphanius Hellig 3 kongers dag, 6. januar
Mon ikke det er 3. søndag efter hellig 3 konger?
25 januar

> FEST VIRIDIUM 1770
12 april - Viridium dies, cæna Domini
(Skærtorsdag. Torsdagen før påske søndag)

> DOM SEXAGES 1773
14 februar - Sexagesima
(Sexagesima. Søndagen en uge før fastelavns søndag)

> DOM JUDICA 1775
2 april - Dom. Judica
(5. søndag i fasten)

> BUR DOM 1777 JUDICA
Jeg kan ikke finde, hvad BUR betyder.
Men DOM JUDICA er jo ellers samme, som ovenstående:
16 marts - Dom. Judica
(5. søndag i fasten)

> 18 P 1811 TRIN
Er det ikke 18. søndag efter trinitatis?
13 oktober

> 2 SOND 1806 PAASKE P
Er det ikke 2. søndag efter påske?
20 april

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Jan Østergaard

Dato : 29-02-04 15:13

<Kjeld Nielsen kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 16 marts - Dom. Judica
> (5. søndag i fasten)

> Er det ikke 18. søndag efter trinitatis?

Tusind tak for hjælpen til Kjeld.
Fortsat en god søndag

Mvh
Jan Østergaard

---

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 01-03-04 23:18

Mon ikke "BUR" står for "Burried", altså begravet?
Har du dine oplysninger fra Familysearch?

Mvh.Bodil.

Fra : Jan Østergaard

Dato : 02-03-04 20:54

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Mon ikke "BUR" står for "Burried", altså begravet?
> Har du dine oplysninger fra Familysearch?
>
> Mvh.Bodil.
>
> "Jan Østergaard" <j_andersen-slettes@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Jo, datoerne har jeg fra Familysearch.
Det vil så sige at de datoer, hvor der står BUR foran er
begravelsesdatoer?

Mvh
Jan Østergaard

---