MS Windows
briani 27239
XPhome OEM, hvad er det?
Fra : Bente Christensen

Dato : 29-02-04 10:11

Hej.

Vi købte en OEM-version af XP-home forleden.

Vidste ikke, hvad det ville sige, før vi fik installeret på den ene maskine.
Da vi troede, at vi havde licens til også at installere på familiens anden
maskine, står vi nu med 29 dage tilbage, inden der skal tages en beslutning.

Hvad burde vi have købt til to maskiner eller flere?
Er der virkelig ikke noget, som hedder tillægslicenser, eller skal man til
kontorbutikken og betale andre 1.250,00 kr. eller mere for en ekstra nøgle.

Hvad koster en flerbrugerXP-home?

Jeg er godt klar over, at noget lignende er nævnt for nogle dage siden i
gruppen, men da jeg er tilstrækkelig forvirret over alt, hvad der skal
ordnes med at opsætte to nye maskiner, så bliver denne mail skrevet i hast.

Hilsen Bente C.

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 29-02-04 12:06

"Bente Christensen" <bentenospam.c@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gruppen, men da jeg er tilstrækkelig forvirret over alt, hvad der skal
> ordnes med at opsætte to nye maskiner, så bliver denne mail skrevet i
Hej
En ting, du skal være opmærksom på med OEM versioner af Windows er, at det
ikke er tilladt at flytte sin Windows fra én PC til en anden. Dvs. at når
man først har installeret den på en PC er den ikke gyldig at anvende på en
anden PC.
Du kan købe en mus og OEM XP for 795 Kr.
Du kender vel ikke en student eller lærer, de kan få det meget billigt.
Student Licens betyder at du som lærer eller studerende/skoleelev kan få
Microsofts produkter til en pris, der er op til 80% lavere end gennemsnitlig
udsalgspris.
Hilsen
Bjarne

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 29-02-04 12:17

Hej Igen
Prøv og få en snak med Microsoft
Her finder du
Microsoft Danmark:
Tuborg Boulevard 12
2900 Hellerup
Sådan kontakter du os:
Telefon: 44 89 01 00
Fax: 44 68 55 10
E-mail: danmark@microsoft.com
Bjarne

Fra : Lyrik

Dato : 29-02-04 23:39

Det er en version som har godt af et lammende crack!